AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #1 Skrevet 30. juni 2024 Når jeg har mensen så ser avføringen marmorert ut med blod. Men når jeg tok avføringsprøve var alt fint. Dog tok jeg prøven utenfor menstruasjon. Har vært grundig sjekket og alt ser i orden ut. Det er etter hvert jeg har sett at det skjer månedlig så jeg har ikke fått tatt det opp med legen. Jeg spurte på sykehuset om det kunne være endometriose men de mente det ikke var det fordi jeg ikke har uutholdelige smerter. Men jeg har noe ubehag bakover rundt eggløsning og under mens. Gidder ikke å undersøke nærmere fordi det virker ikke som noe å gjøre med, men lurte på om noen kjenner det igjen? Anonymkode: 7aed6...6c5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #2 Skrevet 30. juni 2024 Har det ikke selv men vet mange med endometriose har blod under avføring så dette er jo ikke akkurat uvanlig. Rart at leger og sykehuspersonell ikke vet om det, da skorter det på evnen til å oppsøke informasjon om en tilstand som alt for mange kvinner har. Er jo mange med endometriose som ikke vet de har det for de har ikke de store smertene vi andre har så med tanke på at du har sjekket ut andre muligheter så ville jeg tenkt som deg at det mest sannsynlig er derfor du har blod i avføringen. Anonymkode: 78c38...17c 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #3 Skrevet 30. juni 2024 Det viktigste med endometriose er at du unngår å få menstruasjon. Gir blødningene seg da, så har du kanskje svaret ditt. Endometriose blir verre for hver menstruasjon, så dette er ikke noe jeg ville ventet med. Men du bør absolutt til gynekolog, av og til kan de se det på ultralyd, og gynekologen vil nok mistenke endometriose dersom du kun har funnet blod i avføring under menstruasjonen. Anonymkode: 5c02a...97e 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #4 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det viktigste med endometriose er at du unngår å få menstruasjon. Gir blødningene seg da, så har du kanskje svaret ditt. Endometriose blir verre for hver menstruasjon, så dette er ikke noe jeg ville ventet med. Men du bør absolutt til gynekolog, av og til kan de se det på ultralyd, og gynekologen vil nok mistenke endometriose dersom du kun har funnet blod i avføring under menstruasjonen. Anonymkode: 5c02a...97e Jeg er 40 og går ikke på hormonprevensjon fordi de gir meg pigmentflekker. Vet ikke hvordan jeg kan løse det. Vil jeg få det verre frem til overgangsalder? Anonymkode: 7aed6...6c5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #5 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er 40 og går ikke på hormonprevensjon fordi de gir meg pigmentflekker. Vet ikke hvordan jeg kan løse det. Vil jeg få det verre frem til overgangsalder? Anonymkode: 7aed6...6c5 Hvis menstruasjonene får ture og gå kan det bli verre ja med smerter som kan bli kroniske (selv etter overgangsalder) og sammenvoksninger pga arrvev. Anonymkode: a4a65...b06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå