AnonymBruker Skrevet 29. juni #1 Del Skrevet 29. juni Noen som løper en del eller kan mye om løping? Har dere noen økter å anbefale? Anonymkode: d806f...fb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bursdagsdøl Skrevet 29. juni #2 Del Skrevet 29. juni 4x4 er jo en klassiker. Veldig enkelt og går raskt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 29. juni #3 Del Skrevet 29. juni 45/15. 45 sek i konkurransefart, deretter 15 sek pause. Gjenta minst 20 ganger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 29. juni #4 Del Skrevet 29. juni (endret) jeg tar bare 30 minutter på mølla totalt når jeg er å trener. Det kan være varierende hastighet og intensitet alt etter dagsform, men jeg skal ha inn 30 minutter kondisjonstrening. Dersom man gjør det over tid så har man et meget godt fundament uten å tenke noe mer over hvordan man skal løpe. dersom du vil øke kondisjonen er 4x4 som nevnt den best dokumenterte metoden for akkurat det. Endret 29. juni av megda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #5 Del Skrevet 29. juni Jeg liker raske og effektive økter. Har to jeg har kjørt i årevis, som jeg liker: Nr 1: 5 min oppvarming rolig løping 16x20 sekund, med 10 sek pause (stå på båndet). Totalt 8 min. Øk farten med 0,1 hver gang. Så to min aktiv pause (går på mølla). Så to ganger til samme, men starter på 0,5 raskere for hver bolk. For eksempel starter første bolk på 12km/t, og med økning ender denne på 13,5km/h. Neste bolk starter på 12,5 og går til 14. siste bolk starter på 13,5 og slutter på 14,5. pleier å justere etter dagsform slik st jeg blir god og sliten. Med et par minutters golf gange på slutten tar denne økten totalt 35 min. nr 2: 5 min oppvarming. Så 7 ganger med 60 sek, 45 sek, 30 sek, 15 sek. Hopper av båndet 15 sek mellom hver. Øker med 0,1-0,2 mellom hver av de 7 bolkene. Ferdig på 30 min Anonymkode: 4e0d3...dcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldus Skrevet 29. juni #6 Del Skrevet 29. juni Løpepuls podkasten har flere kjekke intervalløkter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #7 Del Skrevet 29. juni Jeg liker korte, intensive intervaller på mølle, 4 minutters løper jeg heller ute. For meg er det viktig å variere stigning på mølla i ulike økter, for ikke å belaste knær for mye. Favoritter etter fem min oppvarming: 20 stk 45-15 som noen nevner. Samme som over, men jeg løper pyramide, dvs samme fart men øker stigningen 1 opp hvert intervall til jeg kommer på 10 i stigning. Deretter 1 ned per intervall (og litt fartsøkning). 4 x 2 min, deretter øke farten til og underveis på 5 x 1 min og til slutt 6 x 40 sek. Pause på halvparten av intervallet. Stigning på 8-10. Gå og løpe annethvert minutt. Anonymkode: 0f713...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 29. juni #8 Del Skrevet 29. juni (endret) Spørs litt hva du liker å løpe. Løper du lange økter til vanlig? Eller er du en jogger? Halvmaraton? En av mine favoritter for en god langøkt er 3k warmup, 5k i tempo pace hvor du altså pusher grensa litt på hva som er behagelig, så 5 min nedtrapping og få kontroll på pulsen. Deretter kjører du 5 x 800 meter så fort du greier med 2 min aktiv pause mellom. Altså at du løper så fort du klarer, men du må klare å fullføre alle fem intervaller. Du går nok på en smell eller to 😅 Avslutt med 3k nedtrapping. Lagt til: Husk å ha mølla på minst 1%~ stigning 😁 Endret 29. juni av KaraThrace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #9 Del Skrevet 29. juni Forslag Pyramide-intervall: f.eks 1-2-3-4-5-4-3-2-1 min (kan gå høyere eller lavere opp) ca halvparten av løpstiden i pause Kort-intervaller: 45/15 sek (løp 45 sek, pause 15 sek. 10-20 runder) Lengre intervaller: 4*4 min, 5*1000 meter Anonymkode: 0f690...07e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #10 Del Skrevet 30. juni Jeg har begynt å følge mer med på pulsen i Olympiatoppens soner. Har fått masse framgang av å trene på terskelpuls og veeeeldig rolige, lange turer. Før tok jeg bare runden min og var veldig glad i det, men merker mye framgang nå 🙌🏻 har gått fra rett under 30 min på 5 km til 22,20 Anonymkode: 179e2...1e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå