Gå til innhold

Får ikke solgt huset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjøpt nytt hus med overtagelse til høsten. La nåværende hus ut til salg for ca. 20 dager siden. Hatt tre visninger, 5 til sammen på visning og et skambud på 1 000 000 under prisantydning. Nå er det stille. Det er egentlig ingenting som tilsier at huset ikke bør bli solgt. Populært område i hovedstaden og i god stand. 

 

Flere som sliter med salg for tiden?

Anonymkode: 879d8...c9f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da har dere priset det for høyt. 

Anonymkode: 2031a...b4e

Det ligger under det som kom opp som prisantydning på meglerens statistikk, men det er mulig det er for mye for markedet akkurat nå ja. Dessverre

Anonymkode: 879d8...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir solgt så lenge prisen er innen rimelighets grenser. Det er bare tiden som varierer. Vil du ha raskt salg så sett ned prisen. Har du råd til å vente så får du øsnket pris før eller siden.

20 dager er ingenting.

Første gang du selger?

Anonymkode: 4bf3a...c61

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm....selg før du kjøper har rådet vært de to siste årene. 

Hva er grunnen til at dere kjøpte først? 

Anonymkode: cd3a1...630

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den blir solgt så lenge prisen er innen rimelighets grenser. Det er bare tiden som varierer. Vil du ha raskt salg så sett ned prisen. Har du råd til å vente så får du øsnket pris før eller siden.

20 dager er ingenting.

Første gang du selger?

Anonymkode: 4bf3a...c61

Solgt 5 ganger tidligere mellom nå og 2012, men har alltid blitt solgt dagen etter første visning…

Anonymkode: 879d8...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hmmmm....selg før du kjøper har rådet vært de to siste årene. 

Hva er grunnen til at dere kjøpte først? 

Anonymkode: cd3a1...630

Hadde ventet på det huset i nabolaget lenge og fikk en meget god pris. Men ikke smart, vet

Anonymkode: 879d8...c9f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Solgt 5 ganger tidligere mellom nå og 2012, men har alltid blitt solgt dagen etter første visning…

Anonymkode: 879d8...c9f

Og akkurat dette er jo veldig negativt. Jeg ville aldri kjøpt noe som har blitt solgt 5 ganger på 10 år. 

Anonymkode: 1ed16...cff

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og akkurat dette er jo veldig negativt. Jeg ville aldri kjøpt noe som har blitt solgt 5 ganger på 10 år. 

Anonymkode: 1ed16...cff

Åja trodde du mente om jeg hadde solgt noe før. Huset vi bor i nå har bare hatt to eiere (inkl. oss) i den perioden😂

Anonymkode: 879d8...c9f

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen naboer som har prøvd å selge sitt rekkehus i et populært området i pendleavstand til oslo i nesten ett år! La ut på sensommer i fjor og ble lagt ut om og om igjen, ble først solgt denne uka. Har liksom ikke vært et bra marked for selgere.. 

Anonymkode: 7749d...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Solgt 5 ganger tidligere mellom nå og 2012, men har alltid blitt solgt dagen etter første visning…

Anonymkode: 879d8...c9f

Så du kjøper nytt hus og flytter annethvert år? Hvordan orker man det, da? Jeg har flyttet to ganger på 50 år. Syns det er nok.

Anonymkode: bb980...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satt på to eneboliger i hele ni måneder, fikk til slutt solgt den fraflyttede eneboligen til prisantydning. Men det gjorde vondt økonomisk og mentalt å sitte på to hus samtidig, så jeg kjenner smerten.

Anonymkode: 7c474...889

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du kjøper nytt hus og flytter annethvert år? Hvordan orker man det, da? Jeg har flyttet to ganger på 50 år. Syns det er nok.

Anonymkode: bb980...0c6

Det kalles "bygge egenkapital". Gjøres for å ha råd til boligen man trenger i strøket man ønsker. 

Anonymkode: 4918b...0e4

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så du kjøper nytt hus og flytter annethvert år? Hvordan orker man det, da? Jeg har flyttet to ganger på 50 år. Syns det er nok.

Anonymkode: bb980...0c6

Lenge siden vanlige folk hadde råd til sin «endelige» bolig på første eller andre forsøk.

Anonymkode: cc2c0...55f

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så du kjøper nytt hus og flytter annethvert år? Hvordan orker man det, da? Jeg har flyttet to ganger på 50 år. Syns det er nok.

Anonymkode: bb980...0c6

Haha! Hva i all verden har det med saken å gjøre? Folk må jo få flytte så mange ganger de vil vel. Hva du synes er nok er jo helt irrelevant her 😆

Anonymkode: 72b34...73c

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er priset for høyt i forhold til dagens økonomi. Folk tar mindre risiko nå pga prisvekst og trangere økonomi, mindre overskudd pr mnd. De er redde for å gi slipp på romsligheten de har til fordel for større hus og mer boliglån. I tillegg får man mindre lån nå uten å bli trippel og dobbeltsjekket mtp likviditet, lønn etc. Vi måtte gjennom DEN prosessen for å få godkjent lån for å kjøpe ny bolig. Vi har gode inntekter, men to barn pluss pluss drar ned.

Her vi bor ligger det tre eneboliger ute for salg, og de er overpriset deluxe, ingen jeg har snakket med forstår prisantydning på noen av dem. De har ligget i flere måneder og hatt 4 visninger hver, uten å ha blitt solgt. Virker ikke som de som skal selge er villige til å gå ned særlig på pris heller, så da sitter de i det da. Det ene huset har faktisk gått ned litt i prisantydning, men det blir fortsatt ikke solgt 🤷‍♀️

Andre boliger i området selges, så da er det prisen det er noe feil med. Alt selges til riktig pris..

Anonymkode: f4548...2e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er priset for høyt i forhold til dagens økonomi. Folk tar mindre risiko nå pga prisvekst og trangere økonomi, mindre overskudd pr mnd. De er redde for å gi slipp på romsligheten de har til fordel for større hus og mer boliglån. I tillegg får man mindre lån nå uten å bli trippel og dobbeltsjekket mtp likviditet, lønn etc. Vi måtte gjennom DEN prosessen for å få godkjent lån for å kjøpe ny bolig. Vi har gode inntekter, men to barn pluss pluss drar ned.

Her vi bor ligger det tre eneboliger ute for salg, og de er overpriset deluxe, ingen jeg har snakket med forstår prisantydning på noen av dem. De har ligget i flere måneder og hatt 4 visninger hver, uten å ha blitt solgt. Virker ikke som de som skal selge er villige til å gå ned særlig på pris heller, så da sitter de i det da. Det ene huset har faktisk gått ned litt i prisantydning, men det blir fortsatt ikke solgt 🤷‍♀️

Andre boliger i området selges, så da er det prisen det er noe feil med. Alt selges til riktig pris..

Anonymkode: f4548...2e6

Vurderer å ta huset bort og legge det ut for 250 000 mindre i august. Men vet ikke om det holder. Nervepirrende å selge denne gangen 

Anonymkode: 879d8...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Oslo er dette? Synes det meste har blitt solgt ganske raskt i det siste. I hvert fall her jeg bor (som ikke er det mest populære området). Enten er annonsen for dårlig eller prisen for høy.

Anonymkode: b4193...ca2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...