Gå til innhold

Invitert til kaffe og kaker, hvor mye gi i gave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er som sagt invitert til kaffe og kaker og lurer på hvor mye man bør gi i gave til brudeparet?

Er familie, men de skal visst bare ha de nærmeste (foreldre, søsken og besteforeldre) til middag. 

Anonymkode: 02226...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skiller ikke på hvor mye jeg gir i gave utifra om jeg er i middag eller ei. Det blir for transaksjonellt for min del. Jeg gir bare det jeg vil gi uansett. 

Anonymkode: 8928a...6b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi det du har råd til☺️ ville lagt meg på 500+, det er det minste jeg gir i bryllup.

Anonymkode: d49b6...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjipt at det er så mye fokus på gaver, bare gi det du vil og har mulighet til å sette av i gave 🙂

Anonymkode: e1ac0...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

700 kr er nok. Hadde gitt 2000 kr om jeg var gjest med full middag, bar osv. Synes gaven skal stå i stil til både relasjonen og invitasjonen.

Anonymkode: d6d87...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler kakene og kaffen er verdt så mye, så hadde ikke gitt noe gave. Bare et kort.

Anonymkode: d4485...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Tviler kakene og kaffen er verdt så mye, så hadde ikke gitt noe gave. Bare et kort.

Anonymkode: d4485...fe0

Ja, for man gir jo gave for å være skuls eller?😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Maks 500,-. Kaffegjester er en uting. 

Anonymkode: dcbe2...a04

Stort sett enig, men her var det jo kun foreldre, besteforeldre og søsken. Da kan det hende de har et lite lokale fordi det er rimeligere, men ikke plass til mange sittende gjester. Eller middag på restaurant og lokale etterpå. 

Gi 500kr. Det holder lenge. Kjøp evt noe som egentlig koster mer, men er på tilbud.

Anonymkode: acd5f...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Maks 500,-. Kaffegjester er en uting. 

Anonymkode: dcbe2...a04

Forsåvidt enig. Men her ser det ut som at det muligens er de aller fleste som kommer til kaffe, og kun de nærmeste til middag? Men uansett ville jeg ikke gitt noen stor gave som kaffegjest. Mellom 500-1000, avhengig av relasjonen til brudeparet. Som fullverdig gjest til middag der drikke til maten var inkludert ville jeg nok gitt 2000,- 

Anonymkode: 9f1a0...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (13 timer siden):

Ja, for man gir jo gave for å være skuls eller?😂

Kutyme er å matche kuvertpris, så ja

Anonymkode: 88e6f...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kaffegjest i bryllup i år, invitert kun familie og de nærmeste vennene i middagen. Vi går sammen fire stykker og gir gave, har satt maks 500,- per person på denne. Dette er et dyrt bryllup i tillegg, lokale koster nesten 50k å leie, og de har betalt over 50k bare for forlovelsesringer. 

Anonymkode: 49ffe...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kutyme er å matche kuvertpris, så ja

Anonymkode: 88e6f...54e

Hvordan vet man kuvertpris da?? 

Anonymkode: 3ff9e...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...