Gå til innhold

Vedlikehold av sykkel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er sannsynligvis feil sted å poste, men fant ikke noe annet som var bedre. 

Uansett: Jeg har en sykkel jeg ikke har brukt på ti år. Begge dekkene er flate. Jeg prøver å pumpe inn luft, men ingenting skjer. Bør jeg ta ut slangene og sjekke at de er like hele? I så fall hvordan (spes bakdekk, må kanskje ta av kjedet først?)

Vurderer å bare finne et sykkelverksted som kan fikse for meg, eventuelt bare kjøpe en ny. Eller er det lettere enn jeg tror å få sykkelen i stand igjen?

Anonymkode: 1178e...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er sannsynligvis feil sted å poste, men fant ikke noe annet som var bedre. 

Uansett: Jeg har en sykkel jeg ikke har brukt på ti år. Begge dekkene er flate. Jeg prøver å pumpe inn luft, men ingenting skjer. Bør jeg ta ut slangene og sjekke at de er like hele? I så fall hvordan (spes bakdekk, må kanskje ta av kjedet først?)

Vurderer å bare finne et sykkelverksted som kan fikse for meg, eventuelt bare kjøpe en ny. Eller er det lettere enn jeg tror å få sykkelen i stand igjen?

Anonymkode: 1178e...552

Sykkelverksted, det kommer an på hvor god sykkelen er, om det er en gammel sykkel fra biltema så er det liten vits i å koste på så mye. Dersom det er en god terrengsykkel så er det noe helt annet, iallfall hvis sykkelen er akkurat passe stor og du hadde stor glede av den.

Du får tak i grei brukt sykkel til 5000.

Når du ikke får luft i slangene så er de ødelagt. KJøp nye slanger. De koster 100-150 pr stk. Ny dekk får du får til mellom 300 og 1000 pr dekk, f.eks 595 kr. Jeg tror det er fint å få nye dekk. Ny bremse og girwire, med nye strømper er fint. Hvordan det står til med drivverk og eventuell demper vet jeg ikke.

Du kan gå til sykkelverkstedet og spørre hvor mye de vil bruke for å få sykkelen din opp til grei bruks-stand.

Smøring, og bytte slanger og dekk klarer du eller en kamerat å gjøre selv. Girjustering er littegrann vanskeligere men youtubeuniversitetet er din venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...