Gå til innhold

Å bli elektriker som voksen


Diana

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har funnet ut hva jeg vil bli når jeg blir voksen. Har søkt meg inn på voksenopplæring elektro. Men hvis jeg ikke kommer inn her, hvordan er veien å gå via praksis?

Tas det hensyn til at man er voksen (35) med lån, barn og regninger og andre utgifter, eller får man veldig dårlig/ingen lønn som voksen praksis elev eller hva jeg skal kalle det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får det bedriften vil gi deg. Voksenlærlinger får vanligvis noe mer enn de under 21 år, men det er ikke noe bestemt beløp. Bedriften får rundt 5-6000 i støtte for å ha deg der.

Arbeidsgivere tar ikke hensyn til om arbeidstakere har lån nei. Arbeidstakere får heller ikke høyere lønn fordi de har barn... Det ville vært diskriminerende mot de som ikke har barn.  Men du kan søke om lån hos Lånekassen.

Anonymkode: e0ee1...27e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er usikre tider om dagen, så mange avventer med å ansette.

Men tror fortsatt endel ansetter lærlinger nå fordi det er rimeligere arbeidskraft og litt safere enn fullt betalt montør fordi det er fortsatt mye å gjøre men som sagt usikker høst i møte. 

Tror uansett det blir bedre tider etterhvert og mangel på fagfolk så hadde startet utdanning

Anonymkode: 14954...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan være så enkelt at du kontakter ulike firmaer og spør om de er ute etter voksenlærlinger. Du vil få betalt, og etter en viss tid vil du kunne ta fagbrev. Kan være denne ordningen som brukeren over kaller 0-4, har ikke tid til å google 🙂

Lykke til! Jeg synes det er fantastisk at det finnes slike ordninger hvor man kan tjene penger og ha mye praktisk arbeid for å få et fagbrev 😊

Anonymkode: b17ea...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...