AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #41 Skrevet 26. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er jo da man må prøve å skaffe seg andre jobber. Når jobben ikke er kompatibelt med familielivet. Anonymkode: 19b6f...6e1 Vi baserer ikke familielivet vårt på 3-4 uker ferie. Vi har et helt fint familieliv de øvrige 48-49 ukene av året. vår løsning fungerer utmerket for vår del. I år feks så koser kone og jenteungene seg på dametur i syden. Senere i sommer blir det hytte og fjell med pappa (meg) med mye god mat, snacks, spill osv. Vi lider ingen nød. Vi gjør så mye sammen resten av året, at noen uker alene med mamma og pappa bare er koselig. Anonymkode: 40f99...9df 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #42 Skrevet 26. juni 2024 mommyaka skrev (1 time siden): Dessverre kan ikke alle velge og vrake i jobber..oss fleste må ta de jobbene man kan....vi kan jo velge andre jobber..mer fri og mindre lønn...så kan vi heller slite med å betale regninger..for det er ikke så viktig..ferie med barn må komme på førsteplass. Bare hvordan du skriver virker som du har det skt for godt og ikke skjønner at alle har det like godt i livet Tror bare hun ikke forstår hvordan hverdagen vår ser ut. Vi har bevist ikke søkt andre typer jobber, da dynamikken passer utmerket for oss. At vi ikke har 3 uker ferie samtidig er irrelevant. Ungene våre har 10 uker ferie sammen med mammaen og pappaen sin. Vi vurderer det som en bedre løsning 😊 Resten av året er vi jo sammen som en familie. De få ukene på sommeren vi deler oss er det ingen som har vondt av. Tvert i mot. Anonymkode: 40f99...9df 1
Yodas Skrevet 26. juni 2024 #43 Skrevet 26. juni 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: fordi det er vanskelig å dekke opp med barnepass; er dere de samme personene som velger å ta ut ungene både en og to uker i skoleåret for å dra på ferie? For da gjør dere noen utrolig dumme valg! Anonymkode: 5a860...3de Nei. Det er nok ikke de samme folka.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #44 Skrevet 26. juni 2024 Ferien er fin den, men alle får ikke lov å ta mer enn 3 uker ferie. Noen MÅ også følge puljene som er lagd. I mitt yrke har vi to feriepuljer som begynner 1 uke før skoleferien, og en som slutter 1 uke etter skolen har begynt. Det har vært svært utfordrende når barna var små, vi har ingen hjelp, og sfo passer så dårlig på barna så de passer seg bedre selv. Dette gjelder alle skoleferier forresten, det å få ferie i skoleferien er utfordrende men utenom er mye enklere Anonymkode: 717ae...681
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #45 Skrevet 26. juni 2024 Send 6-åringene tilbake i barnehagen så løser vi ett år med feriekabalen for foreldrene i samme slengen. Anonymkode: d6758...195
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #46 Skrevet 26. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Barnehage er i de fleste tilfeller stengt i 3 uker på sommeren. Skolebarn har SFO store deler av sommeren. De eldre skolebarna klarer seg selv. Hvor er problemet sånn egentlig? Anonymkode: 2d71a...d5e Det er ikke alle 9-10 åringer som klarer seg hjemme alene i 8 timer om dagen i flere uker. Anonymkode: 1488c...509 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #47 Skrevet 26. juni 2024 mommyaka skrev (4 timer siden): He he ventet egentlig på en sånn besserwisser. Far har som alle andre 5 uker ferie...han bruker 2-3 i sommer...en på jul og kanskje da en i påsken. Åh...vi skal finne på noe.. hvorfor tenkte jeg ikke på det...jo pga vi har ikke hytte, båt elle campingvogn. Vi har ikke råd å reise noe steder i år og vi har en valp. Så nei vi kan ikke finne på masse kult. Oh nei jeg har ikke sakt noe at de barna som reiser bort skal få mindre ferie en oss..du et flink å finne på egen ting. Og nei barnet vårt er flink og ligger der han skal selv om han har hat fri i noen dager Er ikke noe bezzerwissersvar å påpeke at kanskje far burde ta ut de 2-3 ukene han har på sommeren når barna faktisk har skoleferie. Det er rent fakta at når barna har så lang sommerferie de har, så burde det være mulig for foreldrene å legge sin egen ferie innenfor disse 8 ukene. Du misforstår forresten innlegget mitt. Jeg har aldru skrevet at barna som reiser bort skal få mindre ferie enn ditt barn. Det jeg skrev, var at barna som reiser bort, ikke skal få forkortet ferien sin, fordi ditt barn ikke har noe å gjøre. Stadig vekk så er det jo folk som tar til ordet for å korte ned skolens sommerferie, av hensyn til de elevene som blir gående 8 uker i en trang leilighet, uten å kunne finne på noen ting, uten å tenke på de elevene som faktisk har behov for en lang skoleferie, og som faktisk finner på mye. Anonymkode: 19b6f...6e1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #48 Skrevet 26. juni 2024 mommyaka skrev (4 timer siden): Dessverre kan ikke alle velge og vrake i jobber..oss fleste må ta de jobbene man kan....vi kan jo velge andre jobber..mer fri og mindre lønn...så kan vi heller slite med å betale regninger..for det er ikke så viktig..ferie med barn må komme på førsteplass. Bare hvordan du skriver virker som du har det skt for godt og ikke skjønner at alle har det like godt i livet Jeg har ikke spesielt god råd. Jobber ca 80% i en dårlig betalt jobb. Kona tjener ok i en full stilling, men det er i det offentlige, så vi har vel kanskje 800.000 til sammen i året. Men vi har valgt jobber hvor vi jobber på dagtid, og som er stengt flere uker på sommeren. Det er selvsagt ikke mulig for alle, men å prioritere barna kommer i første rekke Anonymkode: 19b6f...6e1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #49 Skrevet 26. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi baserer ikke familielivet vårt på 3-4 uker ferie. Vi har et helt fint familieliv de øvrige 48-49 ukene av året. vår løsning fungerer utmerket for vår del. I år feks så koser kone og jenteungene seg på dametur i syden. Senere i sommer blir det hytte og fjell med pappa (meg) med mye god mat, snacks, spill osv. Vi lider ingen nød. Vi gjør så mye sammen resten av året, at noen uker alene med mamma og pappa bare er koselig. Anonymkode: 40f99...9df Men da har dere jo prioritert riktig. Kjipt at familien får lite tid sammen, men barns er tross alt viktigst Anonymkode: 19b6f...6e1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #50 Skrevet 26. juni 2024 mommyaka skrev (8 timer siden): Der er lov å sutre og ta ut barna..det er to forskjellige ting. Ja det er ikke alltid lett for foreldre å fikse 5 uker fri...pluss høstferien..vinter ferie..påske ferie etc...etc... Men derimot betyr også det ar de ukene barna har fri er det kjempe dyrt å reise og ikke alle har råd til det... Da er det mange som kan ta ut barna i eks september...de har jo snakket om å redusere ferien for barn da mange foreldre ikke får kabal til å gå opp Vi får ikke ta barna ut av skolen for en uke, så det er løst helt av seg selv hos oss. Vi tar oss ikke råd til sydenferie, og ingen tar skade av det. Anonymkode: e5a60...139
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #51 Skrevet 26. juni 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Men det er jo da man må prøve å skaffe seg andre jobber. Når jobben ikke er kompatibelt med familielivet. Jeg har bevisst valgt jobben jeg har fordi jeg vet at jeg har gode muligheter til å ha mye fri når barna har fri. Barna går faktisk foran jobben, selv om det ikke virker som om alle tenker slik. Anonymkode: 19b6f...6e1 Det er godt at alle ikke tenker som deg. Vi trenger jo noen som jobber hardt for å dekke samfunnskostnader knyttet til alle som er fornøyd med å jobbe ni til fire i stat og kommune. Anonymkode: 3a7ad...7dc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå