Gå til innhold

Vil ikke delta i utdrikningslag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 
 

Jeg har blitt invitert i utdrikningslag til min partners venn sin kommende kone. Jeg er ikke særlig god venn med bruden, og tror ikke vi kommer til å bli det heller i fremtiden. Invitasjon til utdrikningslag kom for ikke så lenge siden, men har blitt bedt om å svare om man skal bli med nå snart. Det er ikke lagt en konkret plan på dagen, og vi har ikke hørt noe ifht kostnad. Ingen andre i gruppen har spurt om pris, og jeg føler jeg ikke kan være den som spør. 
 

Jeg har egentlig konkludert med at jeg ikke vil gå, mest fordi jeg ikke kjenner noen andre som skal, i tillegg til at vi ikke vet prisen. Jeg har ikke mulighet å blåse mange tusen på den dagen- hvert fall når jeg ikke vet hva pengene skal gå til. Hva tenker dere andre? Burde jeg presse meg, eller bør jeg bare droppe det?

Anonymkode: 80406...31b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville droppet det dersom du ikke er venn med bruden og heller ikke har et stort ønske om å bli det 😊 Helt innafor. 

Anonymkode: 8ad68...67f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok dratt, fordi jeg nærmest av prinsipp er åpen for å delta der jeg kan.

Men har du ikke lyst så takker du bare pent nei og sier at det dessverre ikke passer. Gjør det så fort som mulig og ikke i siste liten da.

Anonymkode: 3b312...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble invitert i uttrykkningslag til venninne av samboer. Hadde møtt henne 2-3 ganger. Jeg spurte om pris, da ingen andre gjorde det. Jeg sa først ja til å være med. Men så ble alt så tullete, ingen plan, men dyrt. Og endte opp med å si nei. 
 

Dem endte opp på sånn 3-4 tusen.. helt latterlig. Da dem var på ett lokale, drakk, så film og spiste på restaurant og på byen etterpå… 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Heisann, jeg trenger litt mer info om arrangementet. Er det et program for dagen og hva er anslått pris?»

 

Anonymkode: d3f2e...3c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde takket nei hvis jeg ikke kjente bruden særlig godt og heller ikke så for meg et fremtidig vennskap. 
 

Anonymkode: f6368...a11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/25/2024 at 10:17 PM, AnonymBruker said:

«Heisann, jeg trenger litt mer info om arrangementet. Er det et program for dagen og hva er anslått pris?»

 

Anonymkode: d3f2e...3c2

Lurt! Dette kan du jo sende direkte til forlover/arrangør også, du trenger ikke spørre hele gruppa.

Anonymkode: 199be...94d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker dette bestemmer du helt selv. Tror ingen rykker på nesen om du ikke dukker opp da det ut i fra beskrivelsen din virker som om dette er et bryllup du er invitert i fordi din partner er god venn med brudgommen? Da er det nesten litt merkelig og dukke opp i utdrikningslaget tenker jeg.

Anonymkode: 6c069...355

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vingler litt. Er det pris som gjør at du ikke vil gå, eller vil du ikke uansett? Bestem deg for det først.

Er det sistnevnte er det jo bare å svare; "Tusen takk for invitasjon, dessverre passer ikke datoen. Kos dere!"

Er det pris ville jeg ringt forlover og fått ett inntrykk, da får man jo også litt bakgrunnsinfo om opplegg og så videre. Derfra er det helt fair å si; "Jeg ser dette blir litt dyrt for meg gitt bryllup, og alt annet som skjer i sommer. Kos dere!". 

Anonymkode: f0ddd...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...