Gå til innhold

Hvor ta IPL laser behandling? Rosacea

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var hos hudlege idag som anbefalte meg det for rødhet i ansiktet. Erfaringer? Og hvilken klinikk er best? Bor i Telemark 

Anonymkode: 377e2...2a9

AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Anonymkode: 377e2...2a9

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til! Jeg tok 3 ganger laser for rosacea. Den siste gangen avbrøt jeg behandlingen. Så smertefullt at jeg klarte ikke gjennomføre. Det var som å bli stukket med en passarspiss å tent på med en fyrstikk samtidig. Langt inni huden.

Anonymkode: 9d7a8...b03

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt både VBeam og IPL mot rosacea, begge deler var effektivt men VBeam ga blødninger og store blåflekker under huden (det er meningen, den «knuser»  kapillærene) som ikke forsvant før det hadde gått 2-3 uker.

Så pga nedetiden vil jeg anbefale ILP, det var like effektiv som VBeam. Og ingen nedetid. Ja, det gjør vondt, kjennes ut som man blir skutt på med sprettert- men smerten er veldig kortvarig og man tar pauser underveis. Litt lett varmefølelse etterpå, som solbrenthet. IPL tar jeg en gang i året, det er definitivt verdt den kortvarige smerten for min del. Det har god effekt på min rosacea, men vær forberedt på at det krever mer enn kun en behandling. Jeg tar på høsten, huden blir fotosensitiv etterpå så du kan ikke sole deg og må bruke høy faktor i sola. 

Anonymkode: 84cce...67f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...