Gå til innhold

Det å være sliten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor blir jeg så mye mere sliten av å kjøre bil enn alle andre ting? Dette gjør sånn at jeg ikke kan reise og jeg vil jo kjøre og å oppleve ting. Det samme gjelder også tog, fly eller buss. Jeg blir helt utslitt og det er helt utmattende. Er det noe galt med meg når jeg blir så sliten av dette? 

Anonymkode: 30d03...07d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som blir slitne av bilkjøring her?

Anonymkode: 30d03...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig unormalt da? Siden ingen kjenner seg igjen.

Anonymkode: 30d03...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også sliten av å reise, mest av å ta bil. Bor to timers kjøring unna nærmeste by og blir fort utmattet av turen, selv om jeg ikke kjører selv. Ender ofte opp med migreneanfall etter en tur dit.

Kan bli sliten av å reise med fly eller tog også, men ikke i like stor grad. Båt blir jeg sjelden sliten av, men det reiser jeg med flere ganger i uka, så mulig kroppen bare er vant med det.

Anonymkode: 44e22...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje andre ting som er med på å slite deg ut også? Reising er hvertfall mer slitsomt når jeg sliter ellers. Kan innbille meg at å kjøre bil selv ville vært det mest slitsomme. Alt man må følge med på.. Sensory overload. Men uansett kan selve reisen ta på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å reise. Bruker 2,5 timer i bil tilOslo og da er jeg gåen. Én gang i året kjører jeg til vestlandet for én ukes ferie. Bruker 11 timer på kjøring og hater hvert minutt. 🤭

Reiser ALDRI utenlands. Jeg vil helst slippe å bruke ferien på å reise. 

Anonymkode: 8691c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker å kjøre bil.Det er ett privilegium å ha bil. 

Anonymkode: a079c...257

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg kan dessverre ikke svare på hvorfor du blir mer sliten av det. Jeg tror egentlig du er den eneste som kan svare på det. Handler det som for mange sanseinntrykk, handler det om posisjonen i bilen, om nærværet av andre mennesker. 

Det jeg har gjort er å identifisere akkurat hva det er som sliter meg ut med de ulike aktivitetene, og på den måten finne løsninger som gjør at jeg kan gjøre ting mest mulig komfortabelt, for å ha et mest mulig aktivt liv, med de begrensningene jeg har. 

Anonymkode: a806a...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det veldig unormalt da? Siden ingen kjenner seg igjen.

Anonymkode: 30d03...07d

Bare fordi ingen svarer så betyr ikke det at du er alene hele verden om å være sliten.

Anonymkode: f4553...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sånn! Blir fryktelig utmattet og tappet for energi. Trenger blant annet to dager å hente meg inn på etter en reise på ca 5 timer.. Jeg har diagnosene ME og en kronisk mage-tarm sykdom🫣 Det gjør jo så man blir fort sliten og tåler litt mindre kanskje😔

Anonymkode: 2ff3d...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også sliten av å reise, men elsker det likevel. Hvis mulig legger jeg inn en rolig dag den første dagen på reisemålet mitt, så jeg kan hente meg inn. Tog er den beste måten å reise på for min del- komfortable seter med god benplass og mulighet til å strekke på beina. 

Anonymkode: 8cf3c...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittelen gir jo null informasjon om hva dette egentlig handler om, så det er ikke så rart at du ikke får så mange svar, TS.

Anonymkode: 268a9...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennesker er forskjellig. Noen elsker bilkjøring, andre hater det. Har du dårlig syn og sjekket synet? Kanskje synet er årsaken til at du blir sliten. En synsundersøkelse?

Anonymkode: 4b3ec...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...