Gå til innhold

Service garanti Kia

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en Kia e-niro 2021-modell som nå har gått 51.000km.
Det kom opp i dashbordet «service innen 1000km» i begynnelsen av juni. Den servicen man må ha for å opprettholde garantien.
Ringte rundt til alle verksteder i fylket både i Troms og nordre Nordland. De hadde enten fullt opp til uti august eller feriestengt. Fikk tidligste time hos naf i Narvik i uke 32 i august. Jeg er ukependler til og fra jobb og dersom jeg kjører som normalt vil bilen ha kjørt ca. 1300-1400km over serviceintervallet til da jeg har fått time for service. 
Er det slik at man ikke kan kjøre en eneste km over for da mister man garantien? Eller er det lagt inn noe buffer for akkurat slike tilfeller som det her?

Lurte på om det er sånn at jeg nå må ordne meg leiebil i 1,5 måned og betale i dyre dommer for det. Det står for øyeblikket «service innen 326km» og jeg har enda 4 runder med pendling til jobb før jeg har fått service-time hos naf. 

Anonymkode: 32667...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det slik at man ikke kan kjøre en eneste km over for da mister man garantien? Eller er det lagt inn noe buffer for akkurat slike tilfeller som det her?

Det er ikke slik at garantien forsvinner i det du kjørte over. Du må bare få bilen inn på verksted innen "rimelig" tid. 

Anonymkode: 855ed...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som AB over sier. Få dokumentert at du ikke kan få time tidligere, så har du det skriftlig også.

Anonymkode: 81d0d...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...