Gå til innhold

Sølibat

Fremhevede innlegg

Gjest G-shock
Skrevet

Så det jeg spør om er vel hvem her har vilje styrke til og leve i sølibat om ikke ut livet ihvertfall i et år ?

Katten min kan..

Han er kastrert :ler:

Kardemommeby.. her kommer jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ikke ha sex før jeg gifter meg, og det er vel fortsatt et par år til.. så ja, her er en.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det er nok ikke et spørsmål om viljestyrke dette her, jeg tror det har mest med motivasjon å gjøre :ler:

Altså, jeg kan gå ganske lenge uten sex hvis det er "påkrevd", men uten kroppskontakt overhodet? Nope. Det tror jeg ikke er sunt heller.

Skrevet (endret)
I dette samfunn hvor det virker som ingen kan lese uten sex.

Så bare spør jeg er det noen her som tror de hadde greid og levd ut resten av livet i sølibat ? Uten noen form for sex...ikke kyssing ikke onanering ikke noe.

Hvem her inne vil kunne greie det ?

Eller ville noen greid det bare for et par uker eller et år `?

Så det jeg spør om er vel hvem her har vilje styrke til og leve i sølibat om ikke ut livet ihvertfall i et år ?

Har levd i sølibat i flere år, jeg. (Eller, det stemmer vel ikke om man må gi opp onani for at det skal være "ekte" sølibat, er usikker på definisjonene) Jeg har ikke sansen for tilfeldige sengesprell, og har ikke funnet noen jeg vil leve sammen med, så da blir det slik.

Det er ikke det at jeg *ønsker* å leve i sølibat, men jeg når jeg har sex vil jeg at det skal være innenfor visse rammer, og jeg klarer fint å vente.

Endret av Orestes
Skrevet

Har levd i sølibat lenge nå. Det går helt fint. Det er jo ikke selvvalgt naturligvis, men det går an å leve greit allikevel. Røyken derimot, får de aldri. :sjenert:

Gjest Bellatrix
Skrevet
Det er nok ikke et spørsmål om viljestyrke dette her, jeg tror det har mest med motivasjon å gjøre  :ler:

Enig. Hadde jeg villet hadde jeg klart det. Jeg klarte meg jo uten før jeg møtte mannen.

Gjest King James
Skrevet

Og holde seg unna sex har med vilje styrke og gjøre. Når en person går inn i sølibat livet må han eller hun ha en ganske sterk vilje styrke.

Gjest Liten Tapir
Skrevet
tja man slipper kjønnsykdommer og man slipper og gjøre noen gravide eller bli gravid. Personlig liker jeg sølibat bedre.

Er dette det beste argumentet du har for å ikke onanere eller kysse?

Skrevet
Har levd i sølibat i flere år, jeg. (Eller, det stemmer vel ikke om man må gi opp onani for at det skal være "ekte" sølibat, er usikker på definisjonene) Jeg har ikke sansen for tilfeldige sengesprell, og har ikke funnet noen jeg vil leve sammen med, så da blir det slik.

Det er ikke det at jeg *ønsker* å leve i sølibat, men jeg når jeg har sex vil jeg at det skal være innenfor visse rammer, og jeg klarer fint å vente.

Ti år med sølibat her. Og det har til tider vært hardt. Men rammene for meg er kjærlighet og respekt. Rart at det til tider er vanskelig for andre å respektere at man tar et sånt valg. Kan gi seg utslag ved at folk i diskusjoner gir uttrykk for at det er noe unormalt. Men er det ikke mer unaturlig å gå til seng med et menneske man føler forakt for? For meg blir det ekkelt og unaturlig å ta i en fyr som er ute etter en ONS. Eller en man vet har et mer enn alminnelig forbruk av seksualpartnere. Alle kan ta feil noen ganger. Men det går liksom en grense for hvor mange ganger man innbiller seg at man vil dele livet med noen.

Det dreier seg ikke om fordommer mot seksualitet. Det dreier seg ikke om hemninger. Det dreier seg ikke om religiøsitet. Det dreier seg ikke om laber seksuallyst. Det det dreier seg om kan best oppsummeres med et sitat av Salma Hayek: "Jeg skal gifte meg den dagen jeg finner en mann like sterk som meg."

Skrevet

Helt sikkert sant at folk må velge hva de vil, men sex er det mest naturlige hos mennesker og jeg tror at folk flest som lever i sølibat er pga religion eller dårlig selvbilde...!folk flest!

Jeg gifter meg den dagen jeg finner en som er like sterk som meg....det er mange måter å være sterk på. Kan ende opp med å vente på noe som aldri kommer fordi du aldri tok sjansen i livet. Du bør heller tenke på om du vil leve "trygt" hele livet uten å ta sjanser (og be til gud at du ikke vil angre på det) og dermed ikke oppnå noe heller . Vil dette gjør deg lykkelig? så gjør det! Jeg ville gjort noe helt annet.

Bedre sitat: den som intet våger, intet vinner

Gjest Gorgonzola
Skrevet
Og holde seg unna sex har med vilje styrke og gjøre. Når en person går inn i sølibat livet må han eller hun ha en ganske sterk vilje styrke.

Jepp, det samme gjelder for de som gidder å gå fem-mila på ski eller delta i Tour De France, jeg er sjeleglad jeg er en svak synder for å si det sånn............... :grine2:

Skrevet
Helt sikkert sant at folk må velge hva de vil, men sex er det mest naturlige hos mennesker og jeg tror at folk flest som lever i sølibat er pga religion eller dårlig selvbilde...!folk flest!

Jeg gifter meg den dagen jeg finner en som er like sterk som meg....det er mange måter å være sterk på. Kan ende opp med å vente på noe som aldri kommer fordi du aldri tok sjansen i livet. Du bør heller tenke på om du vil leve "trygt" hele livet uten å ta sjanser (og be til gud at du ikke vil angre på det) og dermed ikke oppnå noe heller . Vil dette gjør deg lykkelig? så gjør det! Jeg ville gjort noe helt annet.

Bedre sitat: den som intet våger, intet vinner

Å aldri finne en man kan dele livet med er da en kalkulert risiko ja. Og den som intet våger intet vinner er et utsagn jeg har full forståelse for. Men da må man jo en gang i blant treffe noen som er interessante på mer enn det fysiske planet. Dersom man ikke gjør det og fortsatt velger å ha sex eller leve sammen med noen, og det er et valg noen, kanskje mange gjør, hva har man igjen for det? For meg blir det å gå på akkord med den jeg er. Det ville garantert aldri gjøre meg lykkelig! :)

Skrevet

Man trenger ikke dele livet med noen for og vere lykkelige.

Skrevet

Det som gjør en lykkelig er mye enklere å gjennomføre. Dersom du velger å leve i sølibat fordi det er det rette for deg, da kreves det mindre viljestyrke enn hvis jeg skulle det samme bare for å ha prøvd.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_mann_*
Skrevet
I dette samfunn hvor det virker som ingen kan lese uten sex.

Så bare spør jeg er det noen her som tror de hadde greid og levd ut resten av livet i sølibat ? Uten noen form for sex...ikke kyssing ikke onanering ikke noe.

Hvem her inne vil kunne greie det ?

Eller ville noen greid det bare for et par uker eller et år `?

Utenom onanering har jeg levd i ufrivillig sølibat hele mitt 34årige liv.. Trenger ikke viljestyrke, bare lav selvtillit, og en uvidenhet om hvordan det ville vært, hvis...

Vil jo ikke ha det sånn, vil jo ikke dø ensom, men tør jeg gjøre noe med det ? Nei..

Bør vel forøvrig nevnes at jeg fant denne tråden på via google, søkte på emner som jomfru/sølibat/ensomhets osv, pleier ikke hente opp gamle tråder på KG, vanligvis.

Pleier å være en liksom-glad bruker her på forumet, men det er bare ett skall jeg vanligvis bruker.

Oh, well, ville vel bare svare at det går an å leve i sølibat, men ikke uten offer..

*savne kjæreste*

Skrevet
Utenom onanering har jeg levd i ufrivillig sølibat hele mitt 34årige liv.. Trenger ikke viljestyrke, bare lav selvtillit, og en uvidenhet om hvordan det ville vært, hvis...

Vil jo ikke ha det sånn, vil jo ikke dø ensom, men tør jeg gjøre noe med det ? Nei..

Bør vel forøvrig nevnes at jeg fant denne tråden på via google, søkte på emner som jomfru/sølibat/ensomhets osv, pleier ikke hente opp gamle tråder på KG, vanligvis.

Pleier å være en liksom-glad bruker her på forumet, men det er bare ett skall jeg vanligvis bruker.

Oh, well, ville vel bare svare at det går an å leve i sølibat, men ikke uten offer..

*savne kjæreste*

Jeg synes sjenerte gutter/menn uten draget kan være søte. Det er som regel ikke noe i veien med den fysisk, det er selvtilliten det står på. Før hadde jeg en greie for slike menn... Men ettehvert, når selvtillit og erfaring øker, oppdager de også at de har draget på damer, og vil utforske det. *poff* Mannen er borte. Jaja, jeg har vel gjort noen gode gjerninger, i det minste, men jeg følte meg "tom" etterpå, så jeg har sluttet med det. Men jeg håper du klarer å krype ut av skallet ditt etterhvert. :klem:

Skrevet
Jeg synes sjenerte gutter/menn uten draget kan være søte. Det er som regel ikke noe i veien med den fysisk, det er selvtilliten det står på. Før hadde jeg en greie for slike menn...

Hva er egentlig søtt med dem.. ??

Skrevet
Hva er egentlig søtt med dem.. ??

Du er da søt du og. :kose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...