Gå til innhold

Sølibat

Fremhevede innlegg

Skrevet
Er det ikke usunt for gutta å gå for lenge uten utløsning da?

Jo, "hoper seg opp" ;):ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kan alle leve uten seksuell tilfredsstillelse. Men siden normale, friske, oppegående mennesker har et seksuelt behov, så er det vel særdeles få som vil avstå med mindre noe annet er knyttet opp mot det. Måtte det være skam eller f.eks religion. Et eller annet som bærer i seg den kraft å demme over den naturlige lysten. Tror faktisk verden ville sett litt annerledes ut hvis folk skulle blitt hindret i å tilfredsstille seg seksuelt. Sexlysten er faktisk den tredje største lysten i mennesket. Bare slått av mat og søvn. Ikke at folk hadde dødd eller blitt vesentlig nedsatt som følge av total mangel på seksuell tilfredsstillelse - slik tilfellet er med mat og søvn - men vi hadde vært nødt til å gått rundt med en særdeles kraftig fysisk og psykisk spenning i kroppen.

Spørsmålet blir jo derfor om det er verdt det. *trekkepåskuldrene*

Skrevet
Jo, "hoper seg opp" ;)  :ler:

Mulig jeg tar feil. Men jeg tror faktisk sædbærene tømmer seg automatisk når de er fulle, med mindre det har vært en sæduttømming (at det har gått for'n) innen det. Mener det tar om lag tre måneder, og skjer i form av det vi kaller en våt drøm.

Og jadda, jadda. Jeg vet kvinner også kan ha våte drømmer. ;)

Men for all del. Det er mulig jeg tar feil. :)

Skrevet
Jo, "hoper seg opp" ;)  :ler:

.. det var nå man skulle vært superbruker

- så jeg kunne lagt ut det bildet jeg fikk i dag - av hva som skjer med med de små rumpetrollene .. om de blir gamle .. - men desverre er jeg ikke det - så dere får bruke fantasien ...

(de aller fleste av oss har vel samlet froskeegg.. og sett dem bli rumpetroll osv...) :ler:

Skrevet

Så man er alltså unormale vist man avstår fra et sex ?

Etter mitt syn burde man bare ha sex for og få unger. Ikke av nytelse.

Men nå har jeg en ganske lav seksuel lyst så det er kanskje der for jeg greir så enkelt og avstå og leve i sølibat...

Gjest Bellatrix
Skrevet

Etter mitt syn burde man bare ha sex for og få unger. Ikke av nytelse.

Hvorfor det? Hvorfor skal man la være å gjøre noe som er godt?

Gjest King James
Skrevet

Fordi jeg synnes man heller skal brukte tiden på Det åndelige en seksuel nytelse.....

Men jeg vil si at jeg respekterer at noen ønsker sex. ..

Gjest Bellatrix
Skrevet
Fordi jeg synnes man heller skal brukte tiden på Det åndelige en seksuel nytelse.....

Men jeg vil si at jeg respekterer at noen ønsker sex. ..

Det går an å gjøre begge deler. At man har et sexliv betyr ikke at man tenker på sex hele tiden.

Gjest Gorgonzola
Skrevet (endret)

Sølibat?

Ikke noe problem, jeg lever glatt i sølibat jeg - i 24 timer ihvertfall.

Strekker sølibatet seg til mer enn 48 timer - da begynner det å bli tøft.

King James - hvis sex er uviktig for deg og du foretrekker det åndelige, hvorfor i alle dager er du aktiv i KGs forum seksualitet da? :ler2:

Deler av innlegget slettet. Trille (mod)

Endret av Trille
Gjest StoreSky
Skrevet

Må skratte litt av Gorgonzola's siste innlegg!!

Jeg kunne IKKE levd i sølibat... Jeg inrømmer at min sexlyst er for sterk til det. Dessuten er det digg, bra, i det hele tatt en positiv greier -ergo ingen poeng i å avstå.

Gjest King James
Skrevet (endret)

Jeg kan diskutere sex...Men jeg velger og ikke ha det.

Jeg er ikke enig i at man kan ha sex og åndelig utvikling man må velge en. Og leve i sølibat betyr bare at man ikke kan ha sex. Og diskutere sex er ikke brydd på sølibat..Nå har jeg heller ikke avlagt noe sølibat løfte. Noe jeg ikke gjør ennå.

Og jeg er ikke noe spesielt aktiv inne på seksualitet siden her.

Fjernet kommentar til slettet del av innlegg. Trille (mod)

Endret av Trille
Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg er ikke enig i at man kan ha sex og åndelig utvikling man må velge en.

Og hvordan vet du det? Selv om jeg har et sexliv vet du ingenting om mitt åndelige liv.

Skrevet
Sølibat?

Ikke noe problem, jeg lever glatt i sølibat jeg - i 24 timer ihvertfall.

Strekker sølibatet seg til mer enn 48 timer - da begynner det å bli tøft.

samme her.

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg sliter med de kjipe 3-4 ukene jeg må være uten sex (takk&pris for at det finnes hjelpemidler... :sjarmor: )og kunne tenkt meg et helt liv uten sexJeg hadde det nesten i mitt forrige forhold, men det var mer ufrivillig gitt.

Tror heller ikke det er umulig å ha sex og fremdeles en "åndelig utvikling"...

Gjest King James
Skrevet

Jeg sa at jeg ikke er enig. Du får mene noe aent. Men jeg og når jeg sier jeg mener jeg bare meg ikke deg ikke noe om ditt åndelige liv.

Men av det jeg tror kan man ikke ha det. Vist du mener du kan ha det så repsekterer jeg det og tror at du har det.

Jeg er bare ikke enig i at man kan ha det.

Og jeg har vel heller ikke sakt noe om ditt åndelige liv.

Gjest King James
Skrevet

Synnes det er ganske svak vilje styrke her.

Men for og si det sån i den tro jeg har så kan man ikke ha åndelig utvikling og fremmdels ha et sex liv.

Siden ( OG DETTE ER DET JEG TROR ) sex er noe man kan bli avhenig av noen ivhertfall. Og si meg hvor mange her ville satt den åndelige utviklingen foran sex ?.

For det må man gjøre Gud skal foran sexen kan noen gjøre det så skal jeg tro at man kan ha sex og åndelig utvikling sammtidig.

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke klart, fordi jeg overhodet ikke klarer å se noen grunn til å la være.

Skrevet

Hadde jeg villet og ønsket det av en eller annen grunn - kan jeg ikke se noen grunn til at jeg ikke skulle klare det.

Men om det er noen god grunn til å velge det er noe annet.

Skrevet

Kan med hånden på hjertet si at jeg IKKE hadde klart et helt liv uten noen som helst form for sex

Skrevet

Jeg lever i et sølibat. Har aldri hatt draget på jenter. Dvs. nesten aldri snakket med jenter engang. Så jeg har gitt opp for lengst. Nå som jeg er kommet såpass langt i livet, tar jeg det som en liten utfordring. Litt kult å være annerledes. Lurer selvsagt på hvordan det er å ha sex, men det er ikke noe savn.

Tror når jeg har kommet så langt uten sex, så går det fint ann å fortsette. Det blir som å begynne å røyke som 30 åring..hvem gjør da det?

tror ikke jeg har gått glipp av noe særlig i livet mitt heller. Tror nok bare noen folk er forskjellige og at det ikke er meningen at alle skal oppleve og gjøre det samme som alle andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...