Gå til innhold

Vifte på ny laptop


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for noen dager siden en ny PC (Samsung Galaxy Book3) og har merket at viften på den går hele tiden, noen ganger raskere enn andre (den går raskere hvis jeg ser på videoer, spiller musikk osv.). Jeg kan ikke huske å ha merket noe særlig til viften på jobb-PCen og lurer derfor på hvor normalt det er at en vifte går hele tiden? Er det sannsynlig at det er noe galt med laptopen jeg har kjøpt, eller er dette normalt? 

Anonymkode: 1f7ad...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kjøpte for noen dager siden en ny PC (Samsung Galaxy Book3) og har merket at viften på den går hele tiden, noen ganger raskere enn andre (den går raskere hvis jeg ser på videoer, spiller musikk osv.). Jeg kan ikke huske å ha merket noe særlig til viften på jobb-PCen og lurer derfor på hvor normalt det er at en vifte går hele tiden? Er det sannsynlig at det er noe galt med laptopen jeg har kjøpt, eller er dette normalt? 

Anonymkode: 1f7ad...abf

Det er med en app fra Samsung der du kan stille inn at maskinen skal være så stille som mulig (husker ikke hva det het men mulig det var silent mode eller lignende).

De første dagene skjer det mye oppdateringer i bakgrunnen på Windows som kan gjøre at viften er litt ivrig. Så la maskina stå på selv om du ikke bruker den så blir den raskere ferdig med alt den skal ordne.

Anonymkode: 26efb...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags videoer ser du på? En video skal ikke stresse maskinen slik at vifter må gå, med mindre det er en rar codec. 

Har du huset å oppdatere drivere, firmware, Windows osv`? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...