Gå til innhold

Opera igjen...


Cata

Anbefalte innlegg

Så, der har jeg fått Opera til å fungere, men jeg synes det tar lengre tid å laste ned nettsider her enn i IE. Er det virkelig sånn, eller er det en innstilling for hastighet jeg ikke har funnet. Har lett i Help menyen, men det nærmeste jeg kommer er "Tools-Preferences-Advanced-Browsing-Redraw when loaded". Da får jeg i det minste ned hele siden med en gang, selv om jeg må vente på den.

Er det noe annet jeg bør gjøre som kan øke hastigheten litt? Ser ut som om det særlig er grafikken som er treg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker selv Opera (8.5) Kan ikke si at jeg har opplevd samme problem. Men det kan jo være at det finnes reklamebilder som hentes fra en tredjepartsserver på de sidene du besøker. Om denne tredjepartsserveren ikke svarer så fort kan det kanskje ta litt lenger til å sette sammen den fullstendige siden som skal vises.

Har du sjekket CPU-bruken til Opera? (Ctrl+Alt+Del i win-XP) Jeg har mange sider åpne og om du har det så kan det jo hende at det er en av sidene som krever mye prosessorkraft og gjør alt annet langsommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare 2-3 sider åpne ad gangen. Når en side er lastet ned ligger den mellom 7 og 13 % og da jeg forsøkte å poste gikk den opp i 80%. Kan ikke mye om dette, men det virker da ganske normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 21 sider åpne (det er så lett å glemme å lukke dem). Her blir CPU-bruken målt til 0 - 2%. Opera bruker omtrent 96MB minne - men jeg har 512MB installert.

Den spratt opp i 15% da jeg postet / brukte forhåndsvisningen på dette innlegget

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, takk Skrue... Ser ut som min Opera bruker 104 megabyte. Mener da virkelig at minnet på min PC også er 512 så jeg skjønner ikke helt forskjellen her. Men jeg ser jo det er en god del andre programmer og prosesser som tusler og går i bakgrunnen der, så det er kanskje noen av dem som forkludrer. Men de er jo der når jeg bruker IE også.

Får sjekke om IE bruker like mye minne som Opera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...