AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #21 Skrevet 22. juni 2024 Nærmeste jeg har kommet turisthat er egentlig i Nord-Norge, men der har de jo en spesiell språkbruk 😅 Og man kan forstå at de misliker turister når enkelte gjør fra seg i private hager osv. Anonymkode: 2f207...ed4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #22 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er da ikke en særstilling for spanjoler, i Hellas ligger de vel rundt samme minstelønn. Men du ser ikke grekerne gå berserk på turistene av den grunn, selv om Hellas også har overflod av turisme. Anonymkode: 95db8...f50 Er det problem med at boliger blir kjøpt opp av turister som feriehus eller av utleie-haier i Hellas slik det er i deler av Spania? Av de jeg har hørt som har feriebolig i utlandet er det Spania, Italia og Tyrkia som går igjen. Ikke Hellas. Anonymkode: f8a28...9dd 2
Pawn Hearts Skrevet 22. juni 2024 #23 Skrevet 22. juni 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Det er da ikke en særstilling for spanjoler, i Hellas ligger de vel rundt samme minstelønn. Men du ser ikke grekerne gå berserk på turistene av den grunn, selv om Hellas også har overflod av turisme. Anonymkode: 95db8...f50 Jeg leser at de begynner å bli grundig lei av turister på øyer som Mykonos og Santorini. Men ellers er inntrykket at de er mest opptatt av å ta tilbake strendene sine – de skal tilhøre folket og ikke hotellene og restaurantene. Dette gjelder iallfall på Paros og Rodos, men sikkert mange andre steder også. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #24 Skrevet 22. juni 2024 Pawn Hearts skrev (9 minutter siden): Jeg leser at de begynner å bli grundig lei av turister på øyer som Mykonos og Santorini. Men ellers er inntrykket at de er mest opptatt av å ta tilbake strendene sine – de skal tilhøre folket og ikke hotellene og restaurantene. Dette gjelder iallfall på Paros og Rodos, men sikkert mange andre steder også. Men hva skal de gjøre hvis turistene forsvinner? Anonymkode: 7111d...6a3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #25 Skrevet 22. juni 2024 Nei folk flest hater ikke Turister. Noen få er selvfølgelig lei. Spesielt de på Mallorca der utenlandske kjøper opp leiligheter til airbnb slik at de lokale ikke har råd til å bo der lengre. Anonymkode: 5202a...a2b
Pawn Hearts Skrevet 22. juni 2024 #26 Skrevet 22. juni 2024 43 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva skal de gjøre hvis turistene forsvinner? Anonymkode: 7111d...6a3 Fortsetter det som nå, vil ikke lenger turismen være bærekraftig, og det er da turistene forsvinner. Dette har også myndighetene innsett. https://www.vg.no/nyheter/i/0VGVL2/slaar-turist-alarm-i-hellas-har-blitt-litt-oedelagt 2
Erd Skrevet 22. juni 2024 #27 Skrevet 22. juni 2024 12 hours ago, Minitroll said: Hører mye om at de har fått mer enn nok av turister i flere spanske byer samt på Mallorca og andre steder. Jeg har aldri vært på Mallorca, men vært i Barcelona for omtrent 15 år siden. De virket litt grinete på turister den gang, men hører at det har blitt enda verre nå fordi turistene kommer i enda større grupper og legger stort press på boligpriser. Er det noen som har opplevd noe til dette hatet? turisme bidrar jo til å ødelegge boligmarkedet andre steder også. Tipper Londons innbyggere får en ekstra byrde også og forsåvidt har hatt dette i alle år. Men hører ikke så mye om sinne mot turistene der, mer mot politikere egentlig. Der traff du spiker´n på hodet. Klar og sterk!
moroklompen Skrevet 22. juni 2024 #28 Skrevet 22. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Men hva skal de gjøre hvis turistene forsvinner? Anonymkode: 7111d...6a3 De ønsker jo ikke at turistene skal forsvinne men at det skal bli litt mer siviliserte tilstander visse steder. Er jo fint om man som turist oppfører seg på en ordentlig måte og ikke rølper på ferie. Jeg har vært mye på ferie i Spania og aldri opplevd noen form for turisthat. https://www.vg.no/nyheter/i/0VGVL2/slaar-turist-alarm-i-hellas-har-blitt-litt-oedelagt Endret 22. juni 2024 av moroklompen 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #29 Skrevet 22. juni 2024 Turistnæringen er ikke bærekraftig lenger. Ja, badebyer langs middelhavet er avhengig av turisme, men ikke i de massive mengdene som renner inn nå. De har ikke en infrastruktur til å håndtere 300.000 ekstra mennesker i sesongen. Reisebyråer og flyselskap har ikke god nok kommunikasjon med destinasjonene dermed blir det en fullstendig overbelastning. Det handler ikke bare om at du som enkeltindivid føler at du oppfører deg helt fint og at "briter og 19-åringer er mye verre", men at du som bare MÅ reise flere ganger i året er en del av problemet. Ja, da jeg var barn så reiste vi også utenlands noen somre, men sånn hvert fjerde år, ikke 4 ganger i året. Anonymkode: 82f45...29d 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #30 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nærmeste jeg har kommet turisthat er egentlig i Nord-Norge, men der har de jo en spesiell språkbruk 😅 Og man kan forstå at de misliker turister når enkelte gjør fra seg i private hager osv. Anonymkode: 2f207...ed4 Nord-Norge er også grundig lei!! https://borsen.dagbladet.no/nyheter/invadert-av-turisme-de-er-overalt/81573115 Anonymkode: 82f45...29d 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #31 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 11.54): Jeg kan forstå det, spesielt på steder som Magaluf, Ibiza, Benidorm etc. Ravende fulle turister, som spyr og tisser i gatene, starter slåsskamper og går halvnaken på restaurant. Rart at de ikke har tatt grep om denne lavklasseturismen før. Anonymkode: 7f0bd...881 Når var du ute på tur sist😅? Anonymkode: 2eabf...b48 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #32 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 11.54): Jeg kan forstå det, spesielt på steder som Magaluf, Ibiza, Benidorm etc. Ravende fulle turister, som spyr og tisser i gatene, starter slåsskamper og går halvnaken på restaurant. Rart at de ikke har tatt grep om denne lavklasseturismen før. Anonymkode: 7f0bd...881 Har du vært på Ibiza? For det er ikke sånn som du beskriver det, kun i partygatene… I én by. Resten av øya er rolig. Anonymkode: fecef...63d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #33 Skrevet 24. juni 2024 Har ikke merket noe til hatet selv, men har hørt fra mange spanjoler at boligsituasjonen er helt håpløs. De liker at turismen gir penger, men med Airbnb forsvinner mange utleieboliger fra markedet. Det betyr at de som skal jobbe på hoteller, stranda, resturanter og andre steder i turistnæringen ikke finner plass å bo. Dette har gjort til at jeg nå konsekvent bruker hotell, og unngår Airbnb. Anonymkode: 3eb4c...6d2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå