AnonymBruker Skrevet 21. juni #1 Del Skrevet 21. juni Hvorfor feirer ikke Norge midtsommer sånn som i Sverige? Når det aldri er lov med St.Hans bål lengre. St.Hans er utgått. Anonymkode: 147f9...c1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #2 Del Skrevet 22. juni St Hans er imorgen Anonymkode: 54241...5ef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 22. juni #3 Del Skrevet 22. juni Det er offentlige bål flere steder her i distriktet. Jeg vet ikke helt hva poenget er, eller hva folk gjør... Har aldri feiret st.hans.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #4 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor feirer ikke Norge midtsommer sånn som i Sverige? Når det aldri er lov med St.Hans bål lengre. St.Hans er utgått. Anonymkode: 147f9...c1c Fordi svenskene har ikke noe annet å feire. Anonymkode: 54241...5ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 22. juni #5 Del Skrevet 22. juni Er diverse bål her lokalt imorgen. Kommet opp flere i år, enn tidligere år. Usikker på om det betyr faktisk flere, eller bare algoritmene på Facebook viser meg flere i år. Noen tar mer av her også, men det er ikke som i Sverige nei. De feirer vel ikke deres nasjonaldag som vi gjør, men legger mer i St.Lucia og St.Hans, som de har lange tradisjoner for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #6 Del Skrevet 22. juni Her i byen er det mange som har tradisjoner. Ulike tradisjoner varierer mellom ulike land, og er i endring over tid. Vi feirer heller ikke Carnival, det gjør heller ikke svenskene. Før markerte vi ikke Halloween, nå gjør de fleste det. Anonymkode: 6b09b...e11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #7 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Her i byen er det mange som har tradisjoner. Ulike tradisjoner varierer mellom ulike land, og er i endring over tid. Vi feirer heller ikke Carnival, det gjør heller ikke svenskene. Før markerte vi ikke Halloween, nå gjør de fleste det. Anonymkode: 6b09b...e11 Vi geiter Carnival og st Patrick. Anonymkode: 05000...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #8 Del Skrevet 22. juni Her har vi begynt å feire St. Hans. Bruker enhver anledning til å samles rundt et matbordet. Bålpanne blir vårt st. Hans - bål. Anonymkode: 53127...744 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #9 Del Skrevet 22. juni Jeg savner StHans fra barndommen, det var ordentlig koselig. Jeg bodde på Lillehammer så det var alltid arrangement på Maihaugen. Bål ble tent ute på vannet, alle fulgte med mens båltenneren rodde ut i en gammel båt. Det var rømmegrøt, dyr, blomsterkrans, musikk og dans. Gode minner. Som voksen bor jeg ikke lenger der, og har liksom ikke funnet noe alternativ som er like fint. Men akkurat denne StHans er det uansett meldt uvær, så da så. Sommer i Norge 😆 Anonymkode: f8d30...bf0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #10 Del Skrevet 22. juni svartkatt skrev (5 timer siden): Det er offentlige bål flere steder her i distriktet. Jeg vet ikke helt hva poenget er, eller hva folk gjør... Har aldri feiret st.hans.. Er det noen felles oversikt over dette? Finner ingen her jeg bor. Anonymkode: 147f9...c1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 22. juni #11 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Er det noen felles oversikt over dette? Finner ingen her jeg bor. Anonymkode: 147f9...c1c Sjekk kommunens nettsider eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå