AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #21 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kommunen har kjøpt naboleiligheten og jeg ser svart på fremtiden. Både med tanke på verditap av min leilighet, men også hva slag naboer jeg kan forvente. Har noen erfaringer å dele? Får jeg i det hele tatt solgt med kommunal bolig som nærmeste nabo? Anonymkode: e3c40...8aa Bodde engang i blokk hvor naboleiligheten var kommunal. Var greit når det bodde en alenemor med tvillinger der. Men så flyttet det inn narkomane og de narkomane vennene deres rant på døra vår. Så vi flyttet derfra. Der vi bor nå (enebolig) så har vi også kommunal bolig som nabo, eneste vi merker negativt er litt roping, høy musikk o.l når de har vindu/ dører åpne så merker helst bare noe om sommeren. Bor helst bare flyktninger / innvandrere der. Anonymkode: bdcee...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #22 Del Skrevet 21. juni 2024 Bodde i mange år i en rekkehusleilighet der to av rekkene rett ved siden av var kommunale. Dette er et område med skole og mange barnefamilier, så de "verste" ble nok ikke plassert der, men det var veldig varierende hva slags folk som dukka opp. De som bodde der lenge, var rolige folk som ikke var til plage for noen. Men kommunen prøvde ofte å putte inn enkelte med mer problemer, og det var i perioder en god del bråk derfra. To personer ble faktisk drept i/rett utenfor en av rekkene i løpet av de 10 årene jeg bodde der De som bodde der, lagde imidlertid aldri bråk med andre folk i området - de krangla bare med "sine egne" (dvs. andre rusmisbrukere, enten fra samme bolig eller fra andre steder). Jeg var aldri redd for noen av dem, heller ikke på vegne av ungene mine. Hos deg høres det ut som om det er snakk om en enkeltleilighet? Tror neppe de blir noe problem da. Anonymkode: bf093...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #23 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg stusser ofte på hvorfor ikke de lærer om skikk og bruk i fht bolig på introduksjonskursene. Bodde før ett sted hvor kommunen leide ut til flyktninger og det sto sofaer og alt mulig rot utenfor hele året. Nå bor jeg i en liten bydel med masse småhus, vi har fellesdunker til husholdningsavfall og der setter de ifra seg senger, ødelagte vogner ol. Vi som bor her forsøker å fortelle de (de vi tar på fersk gjerning) at de ikke kan sette fra seg ting slik men det er helt nytteløst. Anonymkode: 2dd6a...aea Strengt tatt, hadde det vært siviliserte mennesker så ville de ikke trengt kurs. Det er her problemene starter, mange trenger kurs for å være et fungerende medmenneske i sivilisasjonen. Ikke rart veien blir lang.... og kostbar. Hvor mange kommunale leiligheter har vi kjøpt for fellesskapets midler nå? Den statistikken er nok strengt hemmelig. Anonymkode: 94d8c...4d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #24 Del Skrevet 21. juni 2024 Trenger ikke være forferdelige folk selv om det er kommunal bolig... Når jeg var liten bodde jeg og moren min i en kommunal bolig. Det var fordi det var vanskelig for henne å finne sted å bo, fordi hun tjente lite når hun studerte samtidig som hun jobbet og å bo hos min far var ikke et alternativ da han var fysisk og psykisk voldelig og barnevernet hadde gitt beskjed om at hvis vi fortsatte å bo hos han kom de til å være nødt til å ta meg fra de og flytte meg inn i et fosterhjem. Så hva slags nabo du kan forvente vet man jo ikke.. Kanskje kan det være så "uskyldig" som bare en ung alenemor og et barn i barneskolealder... Anonymkode: edc8b...ae0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 21. juni 2024 #25 Del Skrevet 21. juni 2024 Har gjort det og det var et h... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #26 Del Skrevet 21. juni 2024 Jeg bor i en firemannsbolig, de to nede er kommunale boliger. I den ene leiligheten bor det en mor med to barn og de er superkoselige! Dessverre bor de ikke under meg, der bor det en skikkelig fæl idiot! Hadde jeg visst det jeg vet i dag når jeg var på visning hadde jeg aldri kjøpt leiligheten! Heldigvis ble ting litt bedre når kjerringen døde og idioten ble enkemann, men ja, jeg har skrevet utallige klager til styret og kommunen uten at det skjer så mye mer enn at han fikk et par smekker på hånden… Anonymkode: 26553...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kira123 Skrevet 21. juni 2024 #27 Del Skrevet 21. juni 2024 I boligen jeg jobber er beboerne elsket av naboene, de synes det er så hyggelig å snakke med dem når de treffes på forbifarten. Så det trenger absolutt ikke å være negativ, hadde ikke hatt problem med å ha disse som nærmeste nabo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #28 Del Skrevet 21. juni 2024 Jeg bor selv på et tun hvor det er flere hus eid av kommunen og vi som bor der er psykisk syke. Nærmeste nabo er en barneskole og det har aldri preget de barna på noen som helst måtezJeg har bodd her i 10 år og og for de som ikke er klar over at det er kommunale boliger vil ikke ha tenkt at det er det der. Anonymkode: 3a8c7...c07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #29 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hos deg høres det ut som om det er snakk om en enkeltleilighet? Tror neppe de blir noe problem da. Rekkehusleilighet her også, med tre soverom. Anonymkode: e3c40...8aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #30 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvor mange kommunale leiligheter har vi kjøpt for fellesskapets midler nå? Det som er så merkelig er at kommunen betalte flere hundre tusen over takst og var i en vill budkrig for å få denne leiligheten. Samtidig går kommunen med et enormt underskudd, må si opp ansatte og har brukt opp budsjettet sitt for hele året i slutten av mai…. Er det bra bruk av kommunale midler? Anonymkode: e3c40...8aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #31 Del Skrevet 21. juni 2024 I blokka hvor jeg bor er det tre kommunale leiligheter. Og jeg må si at i to av dem aner jeg ikke hvem som bor der. Jeg har kun bodd her i ett halvt år, men jeg treffer jo folk i døra og i gangene. Men jeg vet ikke hvem som eier/leier/kommunal leilighetX2. Hvem som bor i den tredje kommunale leiligheten vet jeg hvem er. Ikke fordi det er mye bråk derfra, eller at det er ett narkorede, eller mye trafikk til og fra leiligheten. Jeg vet det fordi det er jeg som bor der! Jeg er en enslig dame, som dessverre har slitt litt psykisk, ikke noe veldig rare eller skremmende/ alvorlige diagnoser. Jeg har slitt med depresjon og angst. Jeg er abselutt ikke høylytt, spiller ikke høy musikk, tar meget godt vare på leiligheten, har arbeidspraksis så er ute hver ukedag. Jeg har heller ikke noe oppfølging fra kommunen untagen ett månedlig møte på Rask Psykisk Helse. Jeg har ikke sett snurten av Boligkontoret ( de som gir kommunal leilighet) siden jeg fikk nøklene til leiligheten. Anonymkode: 19bea...d98 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #32 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det som er så merkelig er at kommunen betalte flere hundre tusen over takst og var i en vill budkrig for å få denne leiligheten. Samtidig går kommunen med et enormt underskudd, må si opp ansatte og har brukt opp budsjettet sitt for hele året i slutten av mai…. Er det bra bruk av kommunale midler? Anonymkode: e3c40...8aa Det er et kjempe problem at kommune driver boligprisene. Samtidig, skal vi lage en ny lov om at kommen ikke er med på budkrigen, men får rett til og kjøpe til takst? Da hadde pipa fått en annen lyd fra selger. Anonymkode: 4fc70...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #33 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er et kjempe problem at kommune driver boligprisene. Samtidig, skal vi lage en ny lov om at kommen ikke er med på budkrigen, men får rett til og kjøpe til takst? Da hadde pipa fått en annen lyd fra selger. Anonymkode: 4fc70...744 Jeg vet ikke hvordan man burde gjøre dette, men man kan jo ikke vinne en budkrig mot kommunen når de tilsynelatende har ubegrensede midler. Kanskje de kan være med på budkrig, men feks maks 100 K over prisantydning? Og alle boligkjøp burde være helt gjennomsiktige når kommunen er så dundrende i minus. Vurderer å tipse lokalavisa. Anonymkode: e3c40...8aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #34 Del Skrevet 21. juni 2024 Vi har det ikke vegg i vegg, men er omringet av kommunale boliger der vi bor: på den ene siden er det dem som kan bo alene, men trenger tilsyn en gang i blant. Litt lenger borte er det dem som bor for seg selv, men trenger mye (eller konstant) tilsyn/hjelp. Så har du et hus med Burmesere som er kommunal. Før dem bodde det en annen familie fra Burma, men de kjøpte hus (del av to mannsbolig) for 6-7 år siden. Virker som om de bodde i kommunal leilighet frem til de hadde spart opp nok til å kjøpe selv. Helt greit det, regner med de "nye" gjør det samme etterhvert (hvem vet?). De to familier omgås mer eller mindre bare hverandre, men vi hilser når vi sees. Så lengre bort er det kommunale leiligheter i en klynge som har vært mye brukt til avlastning/palliativ, men bor noe rus og diverse der borte. Stor gjennomtrekk har jeg inntrykk av. I selve gaten min er alle hus tomannsbolig boliger som er tilrettelagt (livsløpsleligheter). Det bor en i rullestol, en alenefar/ungkar, så Burmeserne, så ei gammel enke, så en barnefamilier og så en ungkar. Litt blanda drops kan du si. Anonymkode: 8948d...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #35 Del Skrevet 21. juni 2024 mommyaka skrev (5 timer siden): Vegg i vegg her( rekkehus) vi har 4 kommunale leiligheter her... 2 i rullestol og 2 som er vanlig mennesker De er ikke vanlige mennesker de i rullestol altså? Anonymkode: cd4f7...23a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #36 Del Skrevet 21. juni 2024 I en kommunal leilighet kan det flytte inn herlige mennesker med foreksempel Asberger eller eldre som er avhengig av hjelp fra kommunen. Det betyr ikke at det flytter inn narkomane. Det er null problem med de to kommunale leilighetene her i borettslaget. Og ikke gir det noe verditap heller selvfølgelig. Anonymkode: f2438...a57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #37 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kommunen har kjøpt naboleiligheten og jeg ser svart på fremtiden. Både med tanke på verditap av min leilighet, men også hva slag naboer jeg kan forvente. Har noen erfaringer å dele? Får jeg i det hele tatt solgt med kommunal bolig som nærmeste nabo? Anonymkode: e3c40...8aa Skjønner deg veldig godt. Hadde vært dypt bekymret selv. Hvorfor kan ikke kommunene bygge egne boliger i områder borte fra de som gjør et ærlig arbeid? Anonymkode: 4bc69...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #38 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjønner deg veldig godt. Hadde vært dypt bekymret selv. Hvorfor kan ikke kommunene bygge egne boliger i områder borte fra de som gjør et ærlig arbeid? Anonymkode: 4bc69...88f Handler vel mer om at jeg ikke ønsker å bo vegg i vegg med utagerende mennesker med rus- eller psykiatriproblemer. Men nå har jo flere i tråden svart at det kan flytte inn helt vanlige folk, så da får jeg bare krysse fingrene. Skjønner ikke helt hva «ærlig arbeid» har med saken å gjøre, men ikke interessert i å avspore tråden, heller. Jeg hadde ikke selv kjøpt noe som var vegg i vegg med kommunal bolig, og synes det er rart om det ikke påvirker verdien på boligen min. Anonymkode: e3c40...8aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #39 Del Skrevet 22. juni 2024 Bor i rekkehus og deler "vegg" med kommunal bolig. Har vært forskjellige folk der så det har variert hvor "plagsomt" der har vært. En periode bodde det noen "rehabiliterte" rusmisbrukere der. Det gikk fint en stund, men så var det tydelig at de var på kjøret igjen for skjedde plutselig mye rart. Masse "tvilsomme" folk til alle døgnets tider, masse sykler og skrot utenfor også skaffet de seg en diger hund som sto og bjeffet hele tiden. Det var selvfølgelig plagsomt, men vi rundt ringte kommunen gang på gang og klaget. Etter en stund ble de flyttet. Nå bor det en familie der, og merker ikke noe mer til de enn til alle andre rundt 🙂 Anonymkode: ed1be...2b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå