AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #1 Skrevet 20. juni 2024 Har en melkeskummer med termostat. Den termostaten er tydeligvis ikke helt på nett alltid. Slik at melka har nå bygget seg opp til en brent kake. Ikke delikat å bruke den mer nå synes jeg, hvis jeg ikke får fjernet dette. Prøvd Zalo i lunket vann stående i lengre tid. Lite resultat. Jeg vil nødig skrubbe på dette underlaget da det er teflon og melka vil enda lettere kunne sette seg igjen.. Anonymkode: 5cbf7...6df
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #2 Skrevet 20. juni 2024 Prøv med bakepulver og litt vann. Anonymkode: 7c811...8fe 1
Brunhilde Skrevet 20. juni 2024 #3 Skrevet 20. juni 2024 Og hvis bakepulver og vann ikke fungerer kan du prøve med en oppvaskmaskintablett og varmt vann. La det står over natten og se om ikke det kan gjøre susen. Hvis det er mye brent melk må du kanskje gjenta et par ganger. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #4 Skrevet 20. juni 2024 Skal teste disse triksene.. Takk Anonymkode: 5cbf7...6df
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #5 Skrevet 20. juni 2024 Hvis du ikke fjernet det skikkelig første gang og heller latt det bygge seg opp er det ikke rart at termostaten fortsetter å gå bananas. Skulle maskinoppvaskpulver men det er allerede gjort. Sitronsyre er mirakel for vannkokere, så kan jo teste det hvis ikke maskinoppvaskpulver virker. Begge deler trenger varme, så ha masse oppi skummeren og sett den på. La det stå slik og småkoke så lenge det lar seg gjøre og rengjør med en oppvaskkost. Sitronsyre kan også være fint hvis du får bort nesten alt, men det sitter igjen et brunt belegg. En pose, vann og et oppkok... Anonymkode: bced0...596
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå