krystle Skrevet 15. februar 2006 #21 Skrevet 15. februar 2006 Ulempe ved tispe: Løpetid, evt innbildt svangerskap. Ulempe ved hann: Markering, mer dominante Og mengden blod som kommer trenger ikke å ha noe med str på tispa å gjøre.. hvertfall min erfaring. Omplasseringshunder er gjerne mer nervøse og krevende enn en hund man har fra den er valp. Det er veldig greit å være sikker på bakgrunnen til hunden, ellers kan man komme opp i uventede problemer. Det er mange hunder som omplasseres når de nærmer seg et år, da de blir "for store og uregjerlige" for eiern. Ikke nødvendigvis fordi det er noe galt med hunden, men fordi eiern ikke har lært dem noe. Omplasseringshund vil jeg anbefale hvis den blir "enebarn", hvertfall de to første årene. ← enig med deg..
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #22 Skrevet 15. februar 2006 Du kan jo bare sterilisere tispa dersom du ikke skal avle på den, da.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #23 Skrevet 15. februar 2006 Så slipper du blodsøl og hannhunder hengende etter fra alle kanter.
Gjest Donna Skrevet 15. februar 2006 #24 Skrevet 15. februar 2006 Jeg valgte en han selvom jeg er førstegangshundeeier. Har aldri hatt problemer med at han er dominant - han er rett og slett bare elskelig og den snilleste hunden på denne jord I tillegg synes jeg at han-hunder er mye flottere enn tisper - kraftigere og finere pels - den eneste ulempen må være markeringen.
Hu i Svingen Skrevet 15. februar 2006 #25 Skrevet 15. februar 2006 By the way: Tisper markerer også, om enn ikke like mye...
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #26 Skrevet 16. februar 2006 vi valgte også hann hund. men smaken er jo som kjent som baken...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå