Gå til innhold

Mat til 40-50 stykker


shakini

Anbefalte innlegg

Vi skal arrangere dåp og har invitert over 40 personer. Vi har aldri laget middag til så mange mennesker før og er veldig usikre på om dette er noe vi klarer eller om vi bør bestille catering. Om noen vil dele erfaringer om hvordan dere har løst lignende settinger mtp valg av retter, forberedelser, logistikk osv, ville det vært til stor hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

shakini skrev (På 19.6.2024 den 20.44):

Vi skal arrangere dåp og har invitert over 40 personer. Vi har aldri laget middag til så mange mennesker før og er veldig usikre på om dette er noe vi klarer eller om vi bør bestille catering. Om noen vil dele erfaringer om hvordan dere har løst lignende settinger mtp valg av retter, forberedelser, logistikk osv, ville det vært til stor hjelp!

Jeg arrangerte konfirmasjon for 50 mennesker og lagde all maten selv.

Tok utrolig mye tid og planlegging og også mye tid bort fra selve selskapet.

Med mindre man lager en gryterett med brøds og salat så vil jeg anbefale catering.

Anonymkode: 4ff85...3bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem. Jeg har laget både til 50 og 100. Så lenge du har nok kjøleskapsplasd går det fint. Ville satset på buffet med varme og kalde retter.

Anonymkode: 340c5...0cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde lapskaus og lagde det selv. Skal du lage maten selv, lag gryterett eller noe enkelt som lapskaus. Der er også mulig å be familie og venner ta med seg en rett til feks koltbord. Skal du ha de store kompliserte rettene ville jeg gått for catering, dette spiller jo mye inn på budsjettet også

Anonymkode: 66b7a...41e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia

Ville servert noe som ikke krever mer enn god planlegging. Kan du spørre venninner eller familie om hjelp til å bake foccazia? Og kan noen ta med en kake til kaffe/ kakebordet? Du kan jo lage gryterett eller gulasj? Spør konfirmanten hva hen vil ha som hovedrett. Husk også å handle nok drikke, frukt, snacks og sett frem litt ulike alternativ til de som har intoleranse for laktose/ gluten eller egg/ nøtter. Nøtter og frisk frukt er ofte veldig friskt etter en middag med endel mettet fett/ kjøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill catering. Det er mer enn nok annet som skal gjøres, i alle fall om dere skal ha det hjemme og må rydde/vaske hus i tillegg. Be noen av gjestene bidra med kake, kjøp evt dåpskaken. Jeg har laget mat til mange personer flere ganger, men det er definitivt enklest å bestille, spesielt når dere ikke er vant til å lage til mange, og gjerne ikke ha kjølekapasitet til det heller. 

Anonymkode: ea3f8...201

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luksusbia skrev (På 20.6.2024 den 22.20):

Ville servert noe som ikke krever mer enn god planlegging. Kan du spørre venninner eller familie om hjelp til å bake foccazia? Og kan noen ta med en kake til kaffe/ kakebordet? Du kan jo lage gryterett eller gulasj? Spør konfirmanten hva hen vil ha som hovedrett. Husk også å handle nok drikke, frukt, snacks og sett frem litt ulike alternativ til de som har intoleranse for laktose/ gluten eller egg/ nøtter. Nøtter og frisk frukt er ofte veldig friskt etter en middag med endel mettet fett/ kjøtt

Tror ikke dåpsbarnet har så mange meninger 

Anonymkode: 92ec0...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer ikke en dag på at vi valgte catering. Det var nok annet som skulle ordnes om jeg ikke skulle stå å styre med mat i tillegg. Vi var 30 i dåp. 

Anonymkode: 92ec0...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...