Gå til innhold

Er 10 kg ned på 3mnd. lite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg endret på kostholdet for ca. 3 mnd. siden for å komme ned i vekt. Jeg har nå gått ned 10 kg, som vil si at jeg er halvveis til målet mitt fordi jeg hadde ønske om å totalt ned 20 kg. Lurer bare på om 10 kg på 3mnd. er lite? Syns selv det har gått veldig sakte, men har som sagt kun lagt om kostholdet og ikke økt noe mye med trening. Trener like mye som før.

Anonymkode: 2b11a...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs jo helt på utgangspunktet☺️ om man er veldig overvektig så går det jo fort av når man først er i gang sammenlignet med om man er «litt overvektig». 

Anonymkode: 54049...ef3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 1 kg i uka er ganske bra! Hva hadde du forventet siden du tenker det kanskje er lite?

Anonymkode: 2c259...4e7

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales 0,5 til 1kg i uken i vekttap, hvor 1kg er mer «maks» for det er ikke så bra å gå ned for fort heller. Kommer selvsagt an på utgangspunktet også, men sånn generelt så er du innenfor det som kan forventes. 
Gratulerer med vekttapet 💪🏻

Endret av Daisy-love
Leif.
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo kjempebra! Du er halvveis til målet på tre måneder! Gi deg selv en god klapp på skulderen!

(Dersom du skulle ned 100 kilo, kunne du kanskje vært litt skuffet over en noe treg start.)

Anonymkode: b0841...2d4

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hei, jeg endret på kostholdet for ca. 3 mnd. siden for å komme ned i vekt. Jeg har nå gått ned 10 kg, som vil si at jeg er halvveis til målet mitt fordi jeg hadde ønske om å totalt ned 20 kg. Lurer bare på om 10 kg på 3mnd. er lite? Syns selv det har gått veldig sakte, men har som sagt kun lagt om kostholdet og ikke økt noe mye med trening. Trener like mye som før.

Anonymkode: 2b11a...dd4

Må vite hvor mye du veide først. Var du stort dame på 130 kg så nei du kunne gått ned mer, normal vektig ish, så er det bra jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (1 minutt siden):

Må vite hvor mye du veide først. Var du stort dame på 130 kg så nei du kunne gått ned mer, normal vektig ish, så er det bra jobbet!

Er i og for seg enig med kommentaren din, men jeg synes det uansett er godt gjort med 10kg på 3 måneder. Det er uansett et godt steg i riktig retning.

Men jeg velger å tolke deg i positiv retning, og at du ikke strengt mener at det ikke er godt gjort om vekten er veldig høy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
c_buk skrev (45 minutter siden):

Er i og for seg enig med kommentaren din, men jeg synes det uansett er godt gjort med 10kg på 3 måneder. Det er uansett et godt steg i riktig retning.

Men jeg velger å tolke deg i positiv retning, og at du ikke strengt mener at det ikke er godt gjort om vekten er veldig høy. 

Ikke negativt ment, men vil bare uttrykke at det er relevant hvor mye man har å ta av. Er man veldig stor så kan man fint gå ned 20 kg de første 3 måneder, 15 kg 3 mnd etter det og 10 kg på 3 mnd igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (4 timer siden):

Må vite hvor mye du veide først. Var du stort dame på 130 kg så nei du kunne gått ned mer, normal vektig ish, så er det bra jobbet!

Jeg var 82 kg når jeg begynte for 3 mnd. siden.

Anonymkode: 2b11a...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg var 82 kg når jeg begynte for 3 mnd. siden.

Anonymkode: 2b11a...dd4

Da er 10 kilo ganske mye på en slik kort tid. De folk du hører gå ned 10 kilo på under en måned er de som er oppe i 100+ og i tillegg til fett har en masse vann vekt som forsvinner kjapt når de først starter å snu på livsstil. Høyden din spiller jo også en rolle, avhengig av høyden kan det være at du ikke burde gå noe særlig mer ned. Det er ikke selve vekt tallet som er så viktig men hva som funker best for kroppen din. Sønnen min feks var bare bein og ble advart at han var blitt undervektig når han ble 71 kilo. 80 var perfekt for han ved normal kropp og 89 når han ble muskeløs så du må tenke på hva slags kroppstype er du ute etter. 

Anonymkode: 21cef...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da er 10 kilo ganske mye på en slik kort tid. De folk du hører gå ned 10 kilo på under en måned er de som er oppe i 100+ og i tillegg til fett har en masse vann vekt som forsvinner kjapt når de først starter å snu på livsstil. Høyden din spiller jo også en rolle, avhengig av høyden kan det være at du ikke burde gå noe særlig mer ned. Det er ikke selve vekt tallet som er så viktig men hva som funker best for kroppen din. Sønnen min feks var bare bein og ble advart at han var blitt undervektig når han ble 71 kilo. 80 var perfekt for han ved normal kropp og 89 når han ble muskeløs så du må tenke på hva slags kroppstype er du ute etter. 

Anonymkode: 21cef...f7c

Jeg er ikke så veldig høy, er ca. 165 cm. Jeg var for mange år siden rundt 60 kg og da følte jeg at jeg så ganske slank og okei ut. Så er derfor jeg prøver å gå ned i vekt for å komme til rundt 60 kg igjen.

Anonymkode: 2b11a...dd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei, jeg endret på kostholdet for ca. 3 mnd. siden for å komme ned i vekt. Jeg har nå gått ned 10 kg, som vil si at jeg er halvveis til målet mitt fordi jeg hadde ønske om å totalt ned 20 kg. Lurer bare på om 10 kg på 3mnd. er lite? Syns selv det har gått veldig sakte, men har som sagt kun lagt om kostholdet og ikke økt noe mye med trening. Trener like mye som før.

Anonymkode: 2b11a...dd4

Det er bra!!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg var 82 kg når jeg begynte for 3 mnd. siden.

Anonymkode: 2b11a...dd4

Bra bra 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei, jeg endret på kostholdet for ca. 3 mnd. siden for å komme ned i vekt. Jeg har nå gått ned 10 kg, som vil si at jeg er halvveis til målet mitt fordi jeg hadde ønske om å totalt ned 20 kg. Lurer bare på om 10 kg på 3mnd. er lite? Syns selv det har gått veldig sakte, men har som sagt kun lagt om kostholdet og ikke økt noe mye med trening. Trener like mye som før.

Anonymkode: 2b11a...dd4

10kg på 3 mnd er ikke lite. Sunn og normal vektnedgang. Det er rundt 800g i uka. 

Anonymkode: 71f77...cd2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ca 250 gram i uka, eller 1 kg i måneden, er normalt og sunn vektnedgang. Du har gått ned littegranne under det bare, og du er derfor "innafor" normalen. Ikke noe spesielt liten vektnedgang, ganske normal.

Stå på videre!

Anonymkode: 6d002...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ca 250 gram i uka, eller 1 kg i måneden, er normalt og sunn vektnedgang. Du har gått ned littegranne under det bare, og du er derfor "innafor" normalen. Ikke noe spesielt liten vektnedgang, ganske normal.

Stå på videre!

Anonymkode: 6d002...402

Jeg har gått ned 10 kg på 3 mnd, det er jo mer enn du skriver her? Mulig jeg misforstår noe eller at du skrev feil?

Anonymkode: 2b11a...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt fint ut, TS! Jeg gikk ned rundt 20kg ennå saktere, men det var fordi jeg var redd for løshud. Trente styrke og var flink å smøre kroppen, og har null løshud nå (vet ikke om det var derfor, men tror ikke det skadet). 

Merket at de siste 10, og spesielt 5kg var rimelig seige å få av, så vær forberedt på at det kan ta litt tid når du nærmer deg/er på normal BMI. Utrolig bra jobbet! Helsa først ♥️ 👏

Anonymkode: 9f9a1...d05

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er ikke så veldig høy, er ca. 165 cm. Jeg var for mange år siden rundt 60 kg og da følte jeg at jeg så ganske slank og okei ut. Så er derfor jeg prøver å gå ned i vekt for å komme til rundt 60 kg igjen.

Anonymkode: 2b11a...dd4

Da er du jo på god vei, dessuten er det faktisk bra å ikke gå ned i vekt for fort. Det tar tid for at magesekken din justerer til din nye realitet og du vil ikke få noe hud som henger. Han hadde ikke en sånn pannkake hengende på magen slik du ser på de som veier 200+ plus og går ned masse i vekt. Men det vanskeligste for han var først å få magen til å være falt fordi det var litt hud som hang fordi han gikk ned 25 kilo på to månder og 15 kilo til de neste to. Tok han et halvår å få det til å begynnne å gå flat og fikk starten av en six pack før han fikk en full six pack året etter. Ikke at det er målet ditt, jeg bare ser på at det du har gjort som en bra framgang. Klarer du 60 så flott, med på 165 bør du ikke gå mer ned enn det og risikere å bli under ernært og se ribbein. Kan også være at 65 are best nok for deg slik at du ikke mister for mye av brystene men det er jo opp til deg og slik du vil at kroppen skal se ut. Men prøver du å prøve å presse deg ned til 60 bare for at det er et tall du liker så prøv å ikke stress med det. 

Anonymkode: 21cef...f7c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...