Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #4 Skrevet 14. februar 2006 Ja, jeg så på. Lisbeth og Søren ble stemt ut. Synes det hele utvikler seg til en parodi, de flnikeste stemmes ut, mens de som framstår som søte og greie blir stemt fram. Det er greit nok at man stemmer fram popstjerner på den måten, da må man ikke være skolert og det kan være vel så viktig med et søtt utseende. Men for å bli danser må man faktisk ha grunnleggende ferdigheter i danseteknikk. Og det mangler disse hip-hoperne. Ble forsåvidt ikke overrasket over hvem som ble stemt ut igår. Lsibeth ble nok rammet litt av janteloven. Hun er en veldig dyktig danser, så regner jo med hun får flere jobber framover uansett. Søren var også dyktig, men ikke en unpikene stemte på. De stemte i stedet på hip-hoperen og han andre som var søtere. Vet ikke om jeg orker å følge med på dette programmet mer. Er interessert i dans, men vet ikke om jeg gidder å se på disse hip-hoperne som tydeligvis ikke kommer til å bli stemt hjem
Gjest Virvel Skrevet 14. februar 2006 #5 Skrevet 14. februar 2006 Litt enig med sistemann her, men dommerene har da fortsatt litt makt, i hvert fall. Dessuten hadde jeg i utgangspunktet såpass mange fordommer mot hiphoperne (kunne liksom ikke tenke meg at de kom til å fikse andre danseformer) at jeg er veldig imponert over flere av dem. Og jeg så forresten både Søren og Lisbeth utenfor Byporten i ettermiddag. :-D
Respect Skrevet 14. februar 2006 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2006 Hvem synes dere er over middels flinke? Hvem heier dere på?
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #7 Skrevet 14. februar 2006 Dessuten hadde jeg i utgangspunktet såpass mange fordommer mot hiphoperne (kunne liksom ikke tenke meg at de kom til å fikse andre danseformer) at jeg er veldig imponert over flere av dem. ← Jeg vet ikke hvor mye greie du har på dans utover at du liker å se på det. Jeg har nemlig drevet med dans i mange år, og ser jo at hiphoperne klare å holde rytmen osv. Men teknikken utover det er elendig: fleksete føtter og bøyde bein Det er pga slikt det er en så stor fordel å ha bakgrunn innen klassisk, siden man da får et helt uvurdelig grunnlag å bygge videre på. De fleste av jazzdanserne som deltar har jo vært innom klassisk. Og Janos gjør det jo bra i andre danseformer, selv om han altså satser på klassisken. Hip-hoperne er imponerende første gang man ser dem, men de gir ikke meg noen større danseopplevelse utover dette
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #8 Skrevet 14. februar 2006 Hvem synes dere er over middels flinke? Hvem heier dere på? ← Håper en av deltagerne som er i begynnelsen av tjueåra vinner. Synes feks Janos er flink, men han burde jo avlsutte skolen før han reiser til NY. Og Tine er flink, men hun er jo nesten 30.. Liker best jazzdanserne. hadde vært gøy hvis en gutt vinner, så kunne det kanskje økt rekrutteringa av gutter til dansen
Gjest Piper Skrevet 14. februar 2006 #9 Skrevet 14. februar 2006 Håper en av deltagerne som er i begynnelsen av tjueåra vinner. Synes feks Janos er flink, men han burde jo avlsutte skolen før han reiser til NY. Og Tine er flink, men hun er jo nesten 30.. Liker best jazzdanserne. hadde vært gøy hvis en gutt vinner, så kunne det kanskje økt rekrutteringa av gutter til dansen ← Så egentlig bryr du deg ikke så mye om hvordan de danser, for det viktigste er at de er ung? Jeg blir faktisk irritert på at "vi" sender hjem de beste, og de som ikke er noe særlig flink får bli. Beklageligvis er de avhengig av partneren sin i den konkurransen, for ellers ville nok ikke de to jentene som har gått ut vært ute. Syns egentlig dommerene burde fått bestemme hele veien, for da ville det blitt mest rettferdig.
Catzy Skrevet 14. februar 2006 #10 Skrevet 14. februar 2006 Dommerne kan bestemme hvem som kan stemmes ut, men det er fjortiser som stemmer. Og de går muligens for den søsteste gutten, mer enn danseferdigheter. Man kan jo "ta ansvar" og ringe eller tekste for de man selv synes er OK, men det er grenser for hvor mye penger jeg vil legge i det, kontra hvor mange fjortisvenninner noen av danserne muligens har. I den amerikanske versjonen var det gratis å stemme, og da røyk de dårligste ut først, mens de gode ble igjen mot slutten. Hadde det vært gratis, hadde jeg kanskje giddet å stemme på noe så trivielt, men ikke når det koster penger. Catzy
Gjest Aloha Skrevet 14. februar 2006 #11 Skrevet 14. februar 2006 Dommerne kan bestemme hvem som kan stemmes ut, men det er fjortiser som stemmer. Og de går muligens for den søsteste gutten, mer enn danseferdigheter. Man kan jo "ta ansvar" og ringe eller tekste for de man selv synes er OK, men det er grenser for hvor mye penger jeg vil legge i det, kontra hvor mange fjortisvenninner noen av danserne muligens har. I den amerikanske versjonen var det gratis å stemme, og da røyk de dårligste ut først, mens de gode ble igjen mot slutten. Hadde det vært gratis, hadde jeg kanskje giddet å stemme på noe så trivielt, men ikke når det koster penger. Catzy ← Jeg stemte jeg... og er ikke fjortis! Dersom man bryr seg så mye om hvem som blir igjen er vel ikke 5 kr all verden. Syns forøvrig det var synd Lisbeth gikk ut, ville heller hatt ut Rathi..Lisbeth danser jo helt rått! Er mange gode dansere igjen mener jeg..blir spennende å følge med.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #12 Skrevet 14. februar 2006 Så egentlig bryr du deg ikke så mye om hvordan de danser, for det viktigste er at de er ung? ← Du bør lese innlegget mitt ordentlig! Jeg skrev jo at jeg synes ideelt sett er det best at den som vinner er i tjueåra. Ikke for ung (det er best å avslutte vdg før man satser alt på dansen), og ikke for gammel med tanke på at dansere blir "pensjonister" ved 40 årsalder. En danser på 30 år er ikke lenger "ung og lovende". Synes begge jentene som gikk ut i går hadde vært verdige vinnere. vinneren bør ha en viss danseteknikk, dvs at jeg ikke syens noen av hip-hoperne bør vinne. Selvsagt er det viktigste hvordan de danser, men desverre er det jo fjortisene som bestemmer. For jeg gidder ikke bruke penger på å stemme selv, så kan jo egentlige ikke klage på hva som blir resultatet når jeg ikke har stemt selv
aline Skrevet 14. februar 2006 #13 Skrevet 14. februar 2006 helt enig med de andre her, veldig synd at det ikke er de dyktigste som går videre, men de søteste og kjekkeste og kuleste. hun som ble stemt ut, ble jo faktisk plassert i faresonen pga han der Totto. det var han som gjorde at det paret ble plukket ut, og han var den første sikre til å gå videre av gutta. det blir litt tåpelig. men, jeg stemmer ikke, så jeg skal ikke si for mye. selv om det bare koster 5 kr, så hjelper den ene stemmen så lite når fjortissene stemmer ørti ganger. dersom det fortsetter å bli stemt frem på utseende fremfor dyktighet, så skal jeg revurdere om jeg ser videre.... men foreløpig har det vært for få utstemninger til at jeg vet sikkert. jeg har ikke noen klar favoritt enda tror jeg... synes det er flere dyktige der, men vet hvem jeg mener burde gått ut i går, og begge er der fremdeles.
LilleMy28 Skrevet 15. februar 2006 #15 Skrevet 15. februar 2006 Jeg stemmer mange ganger viss noen av favorittene mine er til utstemming, så jeg brukte noen kroner på Natasha på mandag, ja! (har du sett slike cha cha cha ben som i forrige uke? Sinnsykt!) Ellers liker jeg Adil, Janos og Maria godt. Adil har en sinnsyk utstråling som kan ta han langt pluss at han ser ut til å kunne ta til seg andre stiler. Det er greit nok å være jazz eller klassisk trent, men det er like mange som søker gode hip hopere borti New York. Mange som er trent i jazz eller klassisk er gode tekniske med klarer ikke locking etc for de er for myke og "jazzete" i bevegelsene. Jeg gleder meg videre til de neste episodene når vi får se mer på allsidigheten. Og kom ikke her og si at på en danseaudition ser de bare på teknikk, de ser også på utseende og sjarm. Hele pakken teller!
Gjest Virvel Skrevet 15. februar 2006 #16 Skrevet 15. februar 2006 Jeg vet ikke hvor mye greie du har på dans utover at du liker å se på det. Jeg har nemlig drevet med dans i mange år, og ser jo at hiphoperne klare å holde rytmen osv. Men teknikken utover det er elendig: fleksete føtter og bøyde bein ← Hehe, ok, kanskje jeg burde sagt det annerledes: Jeg trodde virkelig ikke de var i stand til å danse noe annet enn hip hop i det hele tatt. Jeg ser også at det mangler litt på teknikken hos dem, men jeg er altså imponert likevel, for jeg innbilte meg at de kanskje var mer "fanget" i sin egen stil enn de andre. Bare fordommer...
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #17 Skrevet 19. februar 2006 Syns Natasha og Tina er imponerende.. (Og om Tina er snart 30 eller ikke, så lever hun jo for dansen og ønsker å vinne som alle andre, hvorfor da bruke alderen mot hene?)
Catzy Skrevet 21. februar 2006 #18 Skrevet 21. februar 2006 Yey, to av de svakeste danserne røk ut i går, uten å ta med seg bedre dansere i dragsuget. Catzy
-Fisken- Skrevet 21. februar 2006 #19 Skrevet 21. februar 2006 Natasha tror jeg kan nå langt. ← Mente ikke Natasha, men hun som også hadde en kjæreste som nådde ganske langt.
aline Skrevet 21. februar 2006 #20 Skrevet 21. februar 2006 Yey, to av de svakeste danserne røk ut i går, uten å ta med seg bedre dansere i dragsuget. Catzy ← helt enig. stemte faktisk for første gang i går jeg, for ellers kunne jeg liksom ikke klage om noen av de gode røyk mens noen av de "kule" ble pga utseendet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå