Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2006 #22 Skrevet 17. februar 2006 Hvordan er den med granateple? ← God, men mer som saft enn som juice. De nye coop-juicene er forresten gode Prøvde den med blåbær og aronia i dag, og den likte jeg godt.
Gjest Carmensita Skrevet 17. februar 2006 #23 Skrevet 17. februar 2006 Nå fikk jeg lyst på juice....! Men kan noen svare meg på hvor mange kalorier det er i disse? Det kan vel uansett erstatte frukt så lenge det er juice og ikke nektar.
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2006 #24 Skrevet 17. februar 2006 Nå fikk jeg lyst på juice....! Men kan noen svare meg på hvor mange kalorier det er i disse? Det kan vel uansett erstatte frukt så lenge det er juice og ikke nektar. ← Sånn generelt er kaloriinnholdet i juice ca. det samme som i (skummet) melk (+/-), dvs. ca. 45-50kcal pr. dl. Så kan man jo diskutere GI og karbohydrater i det vide og brede etterpå. Selv er jeg i hvertfall fan av juice, no matter what.
Gjest Carmensita Skrevet 17. februar 2006 #25 Skrevet 17. februar 2006 Sånn generelt er kaloriinnholdet i juice ca. det samme som i (skummet) melk (+/-), dvs. ca. 45-50kcal pr. dl. Så kan man jo diskutere GI og karbohydrater i det vide og brede etterpå. Selv er jeg i hvertfall fan av juice, no matter what. ← Rundt 50 kcal pr del er ikke ille. Og for meg holder det at det sunt, og ikke alt for mange kalorier siden jeg jeg holder på med å redusere vekten. Kan ikke drikke melk, og da er juice et bra alternativ. Blir lei kaffe, te, lettbrus....
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2006 #26 Skrevet 17. februar 2006 Rundt 50 kcal pr del er ikke ille. Og for meg holder det at det sunt, og ikke alt for mange kalorier siden jeg jeg holder på med å redusere vekten. Kan ikke drikke melk, og da er juice et bra alternativ. Blir lei kaffe, te, lettbrus.... ← Nå tenker ikke jeg vekt i det hele tatt, men jeg tenker (litt for mye) på hva som er sunt; og da vinner ofte juice; det inneholder fiber, vitaminer (antioksidanter) osv, og det har vi bare godt av. Dere som slanker dere kan heller legge kaloriene inn i det daglige forbruket; et glass juice på 2.5 dl har ca 150 kalorier, og det er lite i forhold til hva man får igjen. Det er liten vits i å være fanatisk.
Gjest gjest1 Skrevet 20. februar 2006 #27 Skrevet 20. februar 2006 En venninne av meg blander alltid ut juicen nesten halvt om halvt med farris eller annet kullsyrholdig mineralvann. Det blir friskt og godt. Jeg er begynt å gjøre det selv, siden jeg ikke er så faan av juice, men vil drikke noe sunnere enn brus.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #28 Skrevet 20. februar 2006 De nye coop-juicene er forresten gode Prøvde den med blåbær og aronia i dag, og den likte jeg godt. ← Enig! Jeg liker den med appelsin og gulrot også, flere har jeg ikke smakt. For meg som bor på et lite sted med dårlig utvalg av sånt i butikken, er dette et tilbud som har vært veldig etterlengtet:-) Så får jeg håpe de er like fulle av sunne ting som de antyder på pakka, det er jo ikke alltid sånt stemmer, særlig når det ikke er ferskvarer. De har noen tilsvarende juicer på ica-butikkene. Savner fra min tid utenlands å ha ferskpresset eplejuice i butikken til femten kroner literen, men det er nok for mye forlangt.
Rosenrød Skrevet 20. februar 2006 #29 Skrevet 20. februar 2006 Jeg synes det er godt å blade eplejuice fifty-fifty med iskaldt vann, jeg!
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2006 #30 Skrevet 21. februar 2006 Er enig i at den med 4 frukter er veldig god. Desverre er den litt for dyr til at jeg kan kjøpe den så ofte. Har ikke smakt Coop sin, men skal kjøpe den neste gang jeg er i en butikk som selger den.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 21. februar 2006 #31 Skrevet 21. februar 2006 Den som heter skogsbærlemonade (tror jeg), er også kjempegod! ← ÅÅå ja, den må jeg kjøpe igjen! Lenge siden jeg har drukket den..
Gjest gjest1 Skrevet 23. februar 2006 #32 Skrevet 23. februar 2006 coops frokostjuice var ikke det samme som 4 frukter. I fire frukter er det hovedsaklig appelsinjuice, mens i forkostjuicen er det meste eplejuice. Den er riktignok billig og god, men ikke så god som 4 frukter syns nå jeg. De coop plussjuicene hvordan er de? Gadd ikke kjøpe noe av dem, siden jeg ikke gadd bære mer enn høyst nødvendig hjem fra butikken i går.
Nilma Skrevet 23. februar 2006 #33 Skrevet 23. februar 2006 De coop plussjuicene hvordan er de? Gadd ikke kjøpe noe av dem, siden jeg ikke gadd bære mer enn høyst nødvendig hjem fra butikken i går. ← Jeg har prøvd den med mango-og-et-eller-annet, og den med eple. Den første var helt ok, type tropisk juice, men den med eple var helt utrolig god. Den er tilsatt grønn te og mynte, eller var det peppermynte?, som ga en veldig god smak (kjente ikke så mye til teen, men myntesmaken var deilig). *frelst*
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #34 Skrevet 23. februar 2006 coops frokostjuice var ikke det samme som 4 frukter. I fire frukter er det hovedsaklig appelsinjuice, mens i forkostjuicen er det meste eplejuice. Den er riktignok billig og god, men ikke så god som 4 frukter syns nå jeg. De coop plussjuicene hvordan er de? Gadd ikke kjøpe noe av dem, siden jeg ikke gadd bære mer enn høyst nødvendig hjem fra butikken i går. ← Jeg synes både den med blåbær og den med appelsin og gulrot er veldig gode. Riktignok innholder begge mest eplejuice, men jeg synes ikke det har noe å si for smaken. Hvordan de er sammenliknet med andre tilsvarende juicer vet jeg ikke da jeg ikke har smakt så veldig mange. Det beste er vel å kjøpe ferskpresset juice, men prisen blir jo en helt annen, i tillegg til at endel av oss ikke har slik juice i oppnåelig næthet...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå