Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bibbi_ skrev (32 minutter siden):

Men hun sier jo at det ikke er fordi hun har stryki seg på magen... 

Screenshot_20250503_114235_Snapchat.jpg

Det er jo mest sannsynlig ikke bare derfor, den fleste gravide kan stryke seg mye på magen uten at det starter noe. Men det kan være rieutløsende.

Skrevet (endret)
Bibbi_ skrev (52 minutter siden):

Men hun sier jo at det ikke er fordi hun har stryki seg på magen... 

Screenshot_20250503_114235_Snapchat.jpg

Nei. Og det var ikkje det eg anntyda. Då ho seier at ho hadde fått melding om at det kunne være det.  Då lurer eg på om det er reelt at å gni/stryke seg på magen kan føre til fortideleg fødsel.

Endret av oss-to
  • Liker 1
Skrevet
oss-to skrev (47 minutter siden):

Nei. Og det var ikkje det eg anntyda. Då ho seier at ho hadde fått melding om at det kunne være det.  Då lurer eg på om det er reelt at å gni/stryke seg på magen kan føre til fortideleg fødsel.

Det er reellt, men ikke en vanlig årsak og ikke om du BARE gjør dette... Men har du rier uten å vite det, mye kynnere, etc så kan det være riefremmende.

• Hjerte 1
Skrevet

Trådtittel endret. 

Sol, admin. 

• Liker 2
Skrevet
elskersommer skrev (20 timer siden):

Jeg hadde ikke vært så rolig om barnet mitt kom 8 uker før tiden og mannen satt i oalo

Jeg hadde ikke vært rolig. Men noen mennesker klarer å holde en mer ro i visse situasjoner enn andre. Folk er bare forskjellige.  :)

• Liker 1
Skrevet
Tinkerbellee skrev (13 timer siden):

Skjønte ikke helt hva hun mente med at baby var en stjernekikker? Trodde stjernekikker ble brukt om babyer som sitter høyt opp og bruker lang tid på å komme ned i bekkenet under fødsel? Eller er det jeg som er helt på bærtur?

Stjernekikker er babyer født med ansiktet oppover- som mot himmelen. De fleste andre babyer blir født med ansiktet vendt mot gulvet

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
frustrertedruer skrev (21 timer siden):

Litt på bærtur, muligens 😜 De barna som blir født med ansiktet opp, altså «titter mot stjernene», blir kalt stjernekikkere. De har ikke snudd seg skikkelig. 

Haha takk for oppklaring, da blir det uttrykket brukt feil i min omgangskrets iallfall 🤣

Skrevet
Diamant20 skrev (På 3.5.2025 den 9.04):

Man skal selvfølgelig ta på alvor at barnet er født for tidlig, men selvom man skal ta det på alvor trenger man ikke å overdramatisere alt i fødselen. Hun kunne gjort det til en kjempekrise at mannen ikke rakk frem, at ting gikk fort, at hun ikke hadde fødebag og alt det der, men det gjorde hun ikke. Og siden jeg opplever at en del influencere gjør alle småting rundt en fødsel ganske dramatisk, var det deilig at hun ikke gjorde det.

Så de som synes at fødselen var traumatisk og tøff overdramatiserer? Jeg hadde en kjempevanskelig første fødsel og synes det var mye vanskeligere å lese/høre om overalt at folk taklet det så bra og synes det var en rå opplevelse. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Fenomen skrev (16 minutter siden):

Så de som synes at fødselen var traumatisk og tøff overdramatiserer? Jeg hadde en kjempevanskelig første fødsel og synes det var mye vanskeligere å lese/høre om overalt at folk taklet det så bra og synes det var en rå opplevelse. 

Folk skal få ha tøffe opplevelser om de har det, men måten influencere dramatiserer ting på og legger ut med gul skrift på snap. Har man en tøff fødsel så kan man si det, men det handler litt om måten ting fortelles på

• Liker 15
Skrevet
Fenomen skrev (1 time siden):

Men hun snakker jo ikke om deg???? Denne tråden handler ikke om deg! Dine issues må du faktisk ordne med selv, det blir bare for dumt å slenge med leppa og lage dårlig stemning når noen sier de har hatt en positiv fødselsopplevelse. 

• Liker 24
  • Nyttig 6
Skrevet
Fenomen skrev (4 timer siden):

Deg om det🤷‍♀️ 

Skrevet
Catnip skrev (3 timer siden):

Men hun snakker jo ikke om deg???? Denne tråden handler ikke om deg! Dine issues må du faktisk ordne med selv, det blir bare for dumt å slenge med leppa og lage dårlig stemning når noen sier de har hatt en positiv fødselsopplevelse. 

Det er jo ikke det jeg gjør i det hele tatt? Selvfølgelig skal folk få fortelle om positive opplevelser også, men det betyr ikke at de som ikke gjør det overdramatiserer?? Det er det jeg snakker om her, ikke om meg. 

Skrevet
Fenomen skrev (33 minutter siden):

Det er jo ikke det jeg gjør i det hele tatt? Selvfølgelig skal folk få fortelle om positive opplevelser også, men det betyr ikke at de som ikke gjør det overdramatiserer?? Det er det jeg snakker om her, ikke om meg. 

Min opplevelse er at influensere stort sett overdramatiserer når de forteller om ting. Har hatt 3 fødsler selv og etter dene ene så ba ene jordmora meg om å sende klage fordi de var for få folk til å gi meg den oppfølgingen jeg skulle hatt men helt ærlig så er gaven for min del helt overskyggende av det jeg har vært igjennom. Drar ikke med meg noe traume generelt og man kan faktisk velge å tenke positivt noe disse influenserne burde prøvd. Jeg sier ikke at man ikke kan ha det tøft men fortell d på en normal måte da… 

• Liker 5
Skrevet
Fenomen skrev (5 timer siden):

Det handler om at en del helt normale ting ved en fødsel blir gjort til en kjempestor greie, og videre brukes for klikk. 

Men foreslår at vi runder av diskusjonen egentlig, så ikke dette blir en eneste lang avsporing i tråden her😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

For noen herlige mennesker både hun, moren og mannen er 🥰🌟

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Diamant20 skrev (11 timer siden):

Det handler om at en del helt normale ting ved en fødsel blir gjort til en kjempestor greie, og videre brukes for klikk. 

Men foreslår at vi runder av diskusjonen egentlig, så ikke dette blir en eneste lang avsporing i tråden her😊

Syns det er litt motsatt inntrykk jeg da:)

Å føde prematurt er faktisk en litt stor greie. 

hun virker veldig avslappet og chill rundt det hele. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Tillia skrev (21 minutter siden):

Syns det er litt motsatt inntrykk jeg da:)

Å føde prematurt er faktisk en litt stor greie. 

hun virker veldig avslappet og chill rundt det hele. 

Poenget var vel nettopp det. I motsetning til en god del influensere med «normal» fødsel som får det til å bli et h… styr

Uavhengig av det: eksponeringa her…ikke greit. 

• Liker 9
Skrevet
bibliotekaren skrev (På 2.5.2025 den 10.45):

Døgnet rundt? Hun var vekk fra snap mange timer i går, og har ikke sett noe oppdatering siden i går kveld. Mtp at gutten ble født så for tidlig og ting skjedde veldig kjapt, skjønner jeg at hun kanskje ville oppdatere følgerne. 
Vet om mange andre som er mye mer utleverende enn henne.

Dette har bare såvidt begynt..

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (4 timer siden):

Poenget var vel nettopp det. I motsetning til en god del influensere med «normal» fødsel som får det til å bli et h… styr

Uavhengig av det: eksponeringa her…ikke greit. 

Ja forsåvidt enig mtp eksponeringen . Ja jeg vet det høres grinete og moraliserende ut, men det er det jeg umiddelbart tenker. Skjønner heller ikke hva mora hennes gjør innflyttet på nyfødtintensiv.. er ikke dette en tid for foreldrene? For å komme inn i rollen etc? 

• Liker 1
Skrevet
Tinkerbellee skrev (På 3.5.2025 den 9.57):

Skjønte ikke helt hva hun mente med at baby var en stjernekikker? Trodde stjernekikker ble brukt om babyer som sitter høyt opp og bruker lang tid på å komme ned i bekkenet under fødsel? Eller er det jeg som er helt på bærtur?

Ikke rart du trodde det, for barna som fødes med ansiktet opp, altså som stjernekikkere, bruker oftest lenger tid på vei ut siden de snur seg annerleder/motsatt vei enn babyer som kommer ut med ansiktet ned ☺️ 

(F.eks. min ene fødsel stoppet brått litt opp, babyen kom aldri skikkelig ned i bekkenet tross full åpning, og da ble leger og diverse tilkalt. Da fant de ut at babyen roterte «feil vei», og mest sannsynlig ville komme ut som stjernekikker, altså med ansiktet opp. Noen snur seg hele veien rundt slik at de ikke blir stjernekikkere likevel, men at det tar lenger tid er ganske vanlig.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...