lin Skrevet 10. oktober #961 Skrevet 10. oktober Purple Basil skrev (5 minutter siden): Vi vet heller ikke om det er sant at hun ble lovet noe slikt, kan godt være hun smører tjukt på. Hun viste en sms til programleder Vår i GMN i dag som Vår leste og bekreftet det. Men de kunne visst ikke lese den opp 2
Minimeg1234 Skrevet 10. oktober #962 Skrevet 10. oktober (endret) Harnoejegvilsi skrev (52 minutter siden): Om Ulrikkes psyke hadde best av å komme seg tilbake på jobb, timer etter prematur styrtfødsel, er jeg helt enig i at barnevernet burde blitt koblet inn. Da er det noe fundamentalt galt med mor. Som tross alt bør bruke tid på å komme over sjokket, og deretter bonde med baby. At folk flokker seg rundt Ulrikke, aviser lager sak, andre influencere slår ring om henne, er beviset på hvor jævlig ille det står til, i denne «meg, meg, meg» verden. Når andre menneskers kakebakst troner høyere, enn ens eget avkom…. Barnevernet ? Endret 10. oktober av Minimeg1234
Minimeg1234 Skrevet 10. oktober #963 Skrevet 10. oktober refill skrev (8 minutter siden): Seriøst, ikke kall å miste "drømmejobben" som hun ikke en gang er avhengig økonomisk for et traume. Ha litt mer respekt for traumelidelser enn det. Det er kjipt og trist. Punktum. Det er vel snakk om å miste drømmejobben og føde prematurt i styrtfødsel som skaper traume . Det skjedde tross alt litt mer enn å «bare» miste jobben. 1 2
Miomino Skrevet 10. oktober #964 Skrevet 10. oktober Anonym_2024 skrev (1 time siden): Hun har vært en del av konseptet i 2 sesonger, NRK er kjent for sine metoder som arbeidsgiver. De har folk på lufting hver 3 år, Ulrikke er ute. Her er du vel en smule på villspor. Hvor mange sesonger gikk talkshowet Lindmo med programlederen som ga navn til showet i stolen? Tre år? Her kan det plusses på. Hun valgte forøvrig selv å gi seg. Hva med Jon Almaas i Nytt på Nytt? Tre år det også? I likhet med Lindmo valgte han selv å slutte. Hva med nåværende programleder; Bård Tufte Johansen og kollega Johan Golden? Snakker vi tre år her også? Silje Nordnes i Maskorama? Team Bachstad? Jeg kunne fortsatt men tenker jeg har fått frem poenget. Et annet faktum er at UB ikke er ansatt i nrk. Hun var på kontrakt. En kontrakt som var på sesong tre. Ikke fire fem og seks. Hun fikk betalt for jobben hun ikke kunne gjennomføre, noe som var raust av nrk. Så å henge ut dem her må jeg si er skivebom. Når det kommer til å ha folk på lufting er det ikke bare negativt. Personlig blir jeg til tider "mettet" når samme person leder omtrent alt av programmer. Som for eksempel Kathrine Moholt. 8 14
Xstrella Skrevet 10. oktober #965 Skrevet 10. oktober UB er artist og ikke programleder. Det er stor forskjell på det. Hun får satse på julekonsertene sine og selge sønn, mann, hus og hjem på snap så ordner det seg nok. 24 8
Doris Becker Skrevet 10. oktober #966 Skrevet 10. oktober Ikke mange som vil hyre henne som programleder etter dette tror jeg. Mulig uryddig fra NRK, men også veldig sølete utspill fra UB, som melker det for alt det er verdt, slik denne type influensere gjør med det meste. 5
Doris Becker Skrevet 10. oktober #967 Skrevet 10. oktober Xstrella skrev (2 minutter siden): UB er artist og ikke programleder. Det er stor forskjell på det. Hun får satse på julekonsertene sine og selge sønn, mann, hus og hjem på snap så ordner det seg nok. Og NRK burde hyre ordentlige programledere, og ikke denne type reality/snap-influensere. 16 9
Kinder Skrevet 10. oktober #968 Skrevet 10. oktober lin skrev (22 minutter siden): Hun viste en sms til programleder Vår i GMN i dag som Vår leste og bekreftet det. Men de kunne visst ikke lese den opp Men de sa vel bare at det sto at hun kunne komme tilbake når hun var klar. Altså få et nytt oppdrag hos NRK, men ikke spesifikt Bakermesterskapet? Spørs vel uansett nå om hun ikke har ødelagt for fremtidige muligheter hos kanalen. 9 2
Purple Basil Skrevet 10. oktober #969 Skrevet 10. oktober lin skrev (23 minutter siden): Hun viste en sms til programleder Vår i GMN i dag som Vår leste og bekreftet det. Men de kunne visst ikke lese den opp Skjønner. Veldig beleilig at den ikke kunne leses opp. 6
Anemoi Skrevet 10. oktober #970 Skrevet 10. oktober (endret) Purple Basil skrev (12 minutter siden): Skjønner. Veldig beleilig at den ikke kunne leses opp. Tipper den sms’en er skrevet av en nær kollega av Ulrikke i produksjonen. Alle var jo i kaos i forhold hvordan de skulle ordne det med en programleder på sykehus med spedbarn. Og alle følte veldig med Ulrikke. Slike veldig spesielle avgjørelser må jo løftes opp på et (arbeidsgiver)nivå der man formelt kan ta en beslutning. Endret 10. oktober av Anemoi 17 2
refill Skrevet 10. oktober #971 Skrevet 10. oktober Minimeg1234 skrev (32 minutter siden): Det er vel snakk om å miste drømmejobben og føde prematurt i styrtfødsel som skaper traume . Det skjedde tross alt litt mer enn å «bare» miste jobben. Det ble beskrevet som en traumatisk opplevelse for henne nå å miste jobben, samt som et dobbelt traume (TV + fødsel) på forrige side. Fødselen; 100%. Å miste denne jobben; nej. 6
pep Skrevet 10. oktober #972 Skrevet 10. oktober Sofie Maria skrev (6 timer siden): Fordi hun skjønte hu ville bli byttet ut hvis hun ikke var på ballen som hun fikk helt rett i. Hun sier det jo på insta «hvis jeg ikke kom tilbake til teltet så ville jeg aldri komme tilbake» (ikke ordrett siteret, men noe i den duren) Uavhengig av hva som skjedde på sykehuset osv forklarer det ikke hvorfor vikar skulle få sesong 4 når hun bare var innhopper i en ekstraordinær situasjon. Men hun har ikke en vanlig jobb. Hun er frilanser i underholdningsbransjen. Der blir folk byttet ut alt ettersom,og det vet hun vel. 10
Gjest Anonym_2024 Skrevet 10. oktober #973 Skrevet 10. oktober (endret) Miomino skrev (1 time siden): Her er du vel en smule på villspor. Hvor mange sesonger gikk talkshowet Lindmo med programlederen som ga navn til showet i stolen? Tre år? Her kan det plusses på. Hun valgte forøvrig selv å gi seg. Hva med Jon Almaas i Nytt på Nytt? Tre år det også? I likhet med Lindmo valgte han selv å slutte. Hva med nåværende programleder; Bård Tufte Johansen og kollega Johan Golden? Snakker vi tre år her også? Silje Nordnes i Maskorama? Team Bachstad? Jeg kunne fortsatt men tenker jeg har fått frem poenget. Et annet faktum er at UB ikke er ansatt i nrk. Hun var på kontrakt. En kontrakt som var på sesong tre. Ikke fire fem og seks. Hun fikk betalt for jobben hun ikke kunne gjennomføre, noe som var raust av nrk. Så å henge ut dem her må jeg si er skivebom. Når det kommer til å ha folk på lufting er det ikke bare negativt. Personlig blir jeg til tider "mettet" når samme person leder omtrent alt av programmer. Som for eksempel Kathrine Moholt. Det er noen som er unntatt NRK sin policy, uten tvil. Det handler vel om seertall, og evnen til å være relevant? Du ramser tross alt opp gamle travere i NRK. Så har du disse sakene, som tilsier at alle er ikke like heldige. I tillegg til disse tre som er nevnt i linkene, så er det mange flere som har kritisert NRK sin policy. Flere tidlige ansatte som har gått ut med sine historier og erfaringer med NRK. Det beskrives en ukultur i NRK, som eksisterer fortsatt. Helt uavhengig av det som har skjedd med Ulrikke. https://www.nrk.no/norge/line-andersens-rettssak-mot-nrk_-_-sett-utenfra-framstar-dette-stygt-1.15500390 https://www.journalisten.no/borgarting-lagmannsrett-knut-skaslien-nrk/nrk-oppsigelse-klar-for-lagmannsretten/385899 https://www.dagbladet.no/nyheter/nrk-ansatt-sa-opp-pa-direkten/64633272 Endret 10. oktober av Anonym_2024
Gjest Anonym_2024 Skrevet 10. oktober #974 Skrevet 10. oktober Anemoi skrev (29 minutter siden): Tipper den sms’en er skrevet av en nær kollega av Ulrikke i produksjonen. Alle var jo i kaos i forhold hvordan de skulle ordne det med en programleder på sykehus med spedbarn. Og alle følte veldig med Ulrikke. Slike veldig spesielle avgjørelser må jo løftes opp på et (arbeidsgiver)nivå der man formelt kan ta en beslutning. Var det kaos? I følge en annen bruker her så hadde NRK en vikar i backup i tilfelle fødsel?
Gjest Anonym_2024 Skrevet 10. oktober #975 Skrevet 10. oktober Minimeg1234 skrev (1 time siden): Det er vel snakk om å miste drømmejobben og føde prematurt i styrtfødsel som skaper traume . Det skjedde tross alt litt mer enn å «bare» miste jobben. Der er vi enige, et like fra meg.
Anemoi Skrevet 10. oktober #976 Skrevet 10. oktober Anonym_2024 skrev (9 minutter siden): Var det kaos? I følge en annen bruker her så hadde NRK en vikar i backup i tilfelle fødsel? Det var kaos på den måten at de måtte utsette innspillingsstarten ett døgn. Vikar Julie måtte kaste seg på første fly til Bergen og teamet måtte koordineres med en ny programleder. Ulrikke sin tilstand gikk sikkert inn på alle i produksjonen. 11
CeXNS Skrevet 10. oktober #977 Skrevet 10. oktober Ulrikke ser det jo bare fra sitt eget perspektiv. Mener hun virkelig at NRK skulle la hensynet til henne veie tyngst? De har et program å lage, der det ville medføre stor usikkerhet å fortsette med Ulrikke. Kom hun til å kunne levere 100%? Skulle de nøye seg med en programleder som kanskje ikke kunne greie å holde fokus? Eller som kanskje ville måtte dra i hui og hast? Eller som de kanskje måtte tilpasse mye for. Skulle deltakere og produksjon måtte vente / avbryte baking og filming fordi noe skjedde med barn eller mor? Selvfølgelig kunne ikke man ikke la hensynet til Ulrikke veie tyngst. Det er bare i Ulrikke sin verden at det fremstår rimelig. Hva med i det minste forsøke å se på det fra et profesjonelt ståsted? 23 10
Gjest Anonym_2024 Skrevet 10. oktober #978 Skrevet 10. oktober Anemoi skrev (2 minutter siden): Det var kaos på den måten at de måtte utsette innspillingsstarten ett døgn. Vikar Julie måtte kaste seg på første fly til Bergen og teamet måtte koordineres med en ny programleder. Ulrikke sin tilstand gikk sikkert inn på alle i produksjonen. Skjønner 👍🏼
Gjest Anonym_2024 Skrevet 10. oktober #979 Skrevet 10. oktober CeXNS skrev (2 minutter siden): Ulrikke ser det jo bare fra sitt eget perspektiv. Mener hun virkelig at NRK skulle la hensynet til henne veie tyngst? De har et program å lage, der det ville medføre stor usikkerhet å fortsette med Ulrikke. Kom hun til å kunne levere 100%? Skulle de nøye seg med en programleder som kanskje ikke kunne greie å holde fokus? Eller som kanskje ville måtte dra i hui og hast? Eller som de kanskje måtte tilpasse mye for. Skulle deltakere og produksjon måtte vente / avbryte baking og filming fordi noe skjedde med barn eller mor? Selvfølgelig kunne ikke man ikke la hensynet til Ulrikke veie tyngst. Det er bare i Ulrikke sin verden at det fremstår rimelig. Hva med i det minste forsøke å se på det fra et profesjonelt ståsted? Støtter denne!
Fenomen Skrevet 10. oktober #980 Skrevet 10. oktober Anonym_2024 skrev (19 minutter siden): Var det kaos? I følge en annen bruker her så hadde NRK en vikar i backup i tilfelle fødsel? De hadde det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå