Jobbermedbarn Skrevet 10. oktober #941 Skrevet 10. oktober Anonym_2024 skrev (10 minutter siden): Hun har vært en del av konseptet i 2 sesonger, NRK er kjent for sine metoder som arbeidsgiver. De har folk på lufting hver 3 år, Ulrikke er ute. Og da kan man sikkert diskutere hvor god arbeidsgiver de er, men poenget er jo at det ikke har noe å gjøre med at du er kvinne eller født barn, det er ikke diskriminerende og det er ikke ulovlig det nrk har gjort. Ulrikke har mulighet som alle oss andre til å søke fast jobb og få de rettighetene det medfører. 13
cerruti Skrevet 10. oktober #942 Skrevet 10. oktober Anemoi skrev (6 timer siden): Tenker at hvordan Julie takler dette, vet vi absolutt ingenting om. Hun er helt uforskyldt kommet midt i en kryssild der hun indirekte er en viktig brikke. Jeg føler virkelig med henne! Ulrikke har - som svært aktiv influenser med ca 150 000 følgere, fått sympati i bøtter og spann fra følgere og fans både på snap og insta. Det drar hun fram i enhver sammenheng, men hun må også tåle kritiske stemmer. Jeg tipper hun tar det helt med ro. Hun er voksen og erfaren og er jo den de vil ha. 3
Gjest Anonym_2024 Skrevet 10. oktober #943 Skrevet 10. oktober (endret) Jobbermedbarn skrev (8 minutter siden): Og da kan man sikkert diskutere hvor god arbeidsgiver de er, men poenget er jo at det ikke har noe å gjøre med at du er kvinne eller født barn, det er ikke diskriminerende og det er ikke ulovlig det nrk har gjort. Ulrikke har mulighet som alle oss andre til å søke fast jobb og få de rettighetene det medfører. Det er jeg helt enig i. Ulrikke var klar over hva slags arbeidsgiver NRK er, de gjør vurderinger uavhengig av kjønn, hudfarge eller legning. Det er hverken kjønnskamp eller diskriminering det som har skjedd med henne. Hun er bare en av mange som blir skiftet ut, som er en helt normal policy i den bedriften. Endret 10. oktober av Anonym_2024
cerruti Skrevet 10. oktober #944 Skrevet 10. oktober Jeg tenker også kritikere må forstå at Ulrikke antakeligvis opplever et slags traume nå. Hun har på en måte mistet jobben og blitt erstattet av en mer ønsket, og jeg forstår at det må være veldig tøft. 1 2
FruRosa Skrevet 10. oktober #945 Skrevet 10. oktober Hvis NRK virkelig ville vært vanskelige hadde de droppet U allerede da hun fortalte at hun var gravid. DET hadde vært diskriminering! Istedenfor la de tilrette for at dette skulle fungere, med en vikar som kunne stille på kort varsel om noe skulle skje. OG de betalte U for oppdraget hun ikke kunne fullføre! 28 2
Gjest Anonym_2024 Skrevet 10. oktober #946 Skrevet 10. oktober cerruti skrev (Akkurat nå): Jeg tenker også kritikere må forstå at Ulrikke antakeligvis opplever et slags traume nå. Hun har på en måte mistet jobben og blitt erstattet av en mer ønsket, og jeg forstår at det må være veldig tøft. Det blir et «dobbelt traume». Først har hun en prematur fødsel også mister hun jobben. Det ville vel fått de fleste til å tippe over.
Gjest Anonym_2024 Skrevet 10. oktober #947 Skrevet 10. oktober FruRosa skrev (2 minutter siden): Hvis NRK virkelig ville vært vanskelige hadde de droppet U allerede da hun fortalte at hun var gravid. DET hadde vært diskriminering! Istedenfor la de tilrette for at dette skulle fungere, med en vikar som kunne stille på kort varsel om noe skulle skje. OG de betalte U for oppdraget hun ikke kunne fullføre! Jeg har alltid hatt inntrykk av at NRK har hatt et ekstra godt forhold til Ulrikke. Hun har vært godt profilert og fått mye sendetid. Hvorfor hun plutselig ikke er relevant for de lenger er underlig.
Harnoejegvilsi Skrevet 10. oktober #948 Skrevet 10. oktober LillaGorilla<3 skrev (1 time siden): «Jeg vet hva som er best for meg». Men for faen da, som mor (attpåtil til en prematur baby) er det DITT BARNS beste som er viktigst! Hvis hun faktisk hadde forlatt babyen sin dager etter styrtfødsel, mener jeg oppriktig det burde blitt mat for barnevernet. Jeg trodde Sophie Elise tok kaka i «selvsentrert influenser mor som setter egne behov foran barnet sitt og forlater ungen etter kort tid for å dyrke eget ego», men hun her fremstår hundre ganger verre. Om Ulrikkes psyke hadde best av å komme seg tilbake på jobb, timer etter prematur styrtfødsel, er jeg helt enig i at barnevernet burde blitt koblet inn. Da er det noe fundamentalt galt med mor. Som tross alt bør bruke tid på å komme over sjokket, og deretter bonde med baby. At folk flokker seg rundt Ulrikke, aviser lager sak, andre influencere slår ring om henne, er beviset på hvor jævlig ille det står til, i denne «meg, meg, meg» verden. Når andre menneskers kakebakst troner høyere, enn ens eget avkom…. 28 1 18
Mallisaen Skrevet 10. oktober #949 Skrevet 10. oktober Harnoejegvilsi skrev (2 minutter siden): Om Ulrikkes psyke hadde best av å komme seg tilbake på jobb, timer etter prematur styrtfødsel, er jeg helt enig i at barnevernet burde blitt koblet inn. Da er det noe fundamentalt galt med mor. Som tross alt bør bruke tid på å komme over sjokket, og deretter bonde med baby. At folk flokker seg rundt Ulrikke, aviser lager sak, andre influencere slår ring om henne, er beviset på hvor jævlig ille det står til, i denne «meg, meg, meg» verden. Når andre menneskers kakebakst troner høyere, enn ens eget avkom…. Altså- jeg er målløs!! Nå fikk jeg sett intervjuet i God morgen Norge... Og jeg er målløs.... og den "målløsheten" er ikke til fordel Ulrikke. Jeg bare måper og rister på hodet! 😬😑 28 6
Xstrella Skrevet 10. oktober #950 Skrevet 10. oktober Mallisaen skrev (2 minutter siden): Altså- jeg er målløs!! Nå fikk jeg sett intervjuet i God morgen Norge... Og jeg er målløs.... og den "målløsheten" er ikke til fordel Ulrikke. Jeg bare måper og rister på hodet! 😬😑 Hun har stor heiagjeng. Leser på hennes instagram og det er bare positivt som skrives. Jeg er sjokkert selv. Det skulle tatt seg ut å filme dagen etter fødsel og være programleder. Er hun i en psykose tro? Håper hun får hjelp. Denne ekstreme overeksponeringen av den lille er ikke bra. Den dagen hun 'våkner' så vil hun angre på utlevering av en liten baby. 22 4
Ninaen Skrevet 10. oktober #951 Skrevet 10. oktober Anonym_2024 skrev (26 minutter siden): Det blir et «dobbelt traume». Først har hun en prematur fødsel også mister hun jobben. Det ville vel fått de fleste til å tippe over. Forskjellen er at vi tar det ikke for 150k på snap og på insta, i alle landets aviser og på direktesendt frokost-tv! At det oppleves vanskelig, helt greit. Men ikke heng ut nrk, som her faktisk har vært ryddige og rause til fingerspissene! Og ta traumene dine i familien og eventuelt med helsevesenet. Av hensyn til deg selv, og ikke minst ungen din! 16 5
Mallisaen Skrevet 10. oktober #952 Skrevet 10. oktober Xstrella skrev (9 minutter siden): Hun har stor heiagjeng. Leser på hennes instagram og det er bare positivt som skrives. Jeg er sjokkert selv. Det skulle tatt seg ut å filme dagen etter fødsel og være programleder. Er hun i en psykose tro? Håper hun får hjelp. Denne ekstreme overeksponeringen av den lille er ikke bra. Den dagen hun 'våkner' så vil hun angre på utlevering av en liten baby. Lurer selv på om hun er i en form for psykose ja.. dette er makaløst, og handler ikke bare om hva hun fysisk hadde orket å gjennomføre svært kort tid etter prematurfødsel... Handler om såååå mye mer... At hun ikke klarer å se dette selv er nesten beundringsverdig i negativ forstand. At det er utelukkende positive kommentarer på hennes Instagram, kan bare bety én ting- og det er at hun er inne og sletter alle de kritiske og negative meldingene 9 2
FruRosa Skrevet 10. oktober #953 Skrevet 10. oktober Jeg kan, når jeg virkelig legger godviljen til, til en viss grad forstå at hun rett etter fødselen sa at hun ville tilbake i teltet. Forstå som i «det var sjokket som snakket». At hun nå, etter FEM MÅNEDER, fremdeles mener hun kunne stilt på jobb morgenen etter fødsel finner jeg totalt uforståelig! Hvor er morsinstinktet når man syns det er helt ok å forlate sin premature baby i 10 timer hver dag pga en TV-innspilling? 22 6
Snurrevippen Skrevet 10. oktober #954 Skrevet 10. oktober oss-to skrev (6 timer siden): Det du tek opp er så viktig 🎯 Takk, setter pris på at du sier det. Jeg tenker det er veldig relevant nå. Vi som samfunn bør bli mer kritiske til det som foregår rundt oss og da spesielt til ting som kommer fra kjendiser/influensere som lever av medieomtale. 8 2
refill Skrevet 10. oktober #955 Skrevet 10. oktober (endret) Seriøst, ikke kall å miste "drømmejobben" som hun ikke en gang er avhengig av økonomisk for et traume. Ha litt mer respekt for traumelidelser enn det. Det er kjipt og trist. Punktum. Endret 10. oktober av refill Manglet et "av". 30 10
Lopploella Skrevet 10. oktober #956 Skrevet 10. oktober Hun var helt fryktelig masete og dillete som programleder, jeg håper Bakemesterskapet blir bedre med hun andre. Patetisk å sitte og vræle og sutre som hun gjør, virkelig usympatisk. NRK har betalt henne for sesongen hun ikke kunne ta på grunn av for tidlig fødsel, hun hadde ingen kontrakt på noe mer. Og det at hun hevder å ville ha gått tilbake på jobb dagen etter å ha født et så prematurt barn er bare helt vilt. 23 4
Purple Basil Skrevet 10. oktober #957 Skrevet 10. oktober Anemoi skrev (5 timer siden): Som jeg nettopp skrev i mitt innlegg ovenfor, det kommer helt an på hvem som via en sms «lovet» henne å få komme tilbake på innspilling. Var det sagt i affekt som trøst og støtte? Hadde vedkommende mandat til å love dette? Var det diskutert med flere i produksjonen? Var det et enkeltmanns-/kvinne-utspill? Og ikke minst, var det klarert med ledelsen i NRK? Hvis dette «løftet» gjennom en sms ikke var godkjent oppover i systemet, har det ingen verdi. Vi vet heller ikke om det er sant at hun ble lovet noe slikt, kan godt være hun smører tjukt på. 6
FruRosa Skrevet 10. oktober #958 Skrevet 10. oktober (endret) refill skrev (5 minutter siden): Seriøst, ikke kall å miste "drømmejobben" som hun ikke en gang er avhengig økonomisk for et traume. Ha litt mer respekt for traumelidelser enn det. Det er kjipt og trist. Punktum. Om noe skulle omtales som traumatisk burde det være fødselen, uten pappa til babyen tilstede, 8 uker før termin. Hun har hele tiden hevdet at hun aldri var redd, og snappet for å vise andre hvor fin tiden på nyfødt intensiv faktisk kunne være. Endret 10. oktober av FruRosa Tastetull 9 1
Gjest Anonym_2024 Skrevet 10. oktober #959 Skrevet 10. oktober Ninaen skrev (22 minutter siden): Forskjellen er at vi tar det ikke for 150k på snap og på insta, i alle landets aviser og på direktesendt frokost-tv! At det oppleves vanskelig, helt greit. Men ikke heng ut nrk, som her faktisk har vært ryddige og rause til fingerspissene! Og ta traumene dine i familien og eventuelt med helsevesenet. Av hensyn til deg selv, og ikke minst ungen din! Har jeg i det hele tatt nevnt noe om det du skriver her? Så hvorfor siterer du meg? Jeg svarte på innlegget til @cerruti. Jeg har vel aldri nevnt at det er ok å dele dette?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå