Zenhouse Skrevet 9. oktober #841 Skrevet 9. oktober https://www.tv2.no/underholdning/forsvarer-nrk-feilslutning/18177603/ Enkelt og greit av Ørjasæther her. 27 5
Stargaze Skrevet 9. oktober #842 Skrevet 9. oktober Love2017juni skrev (13 minutter siden): Etter og ha hørt siste klagesnapper fra henne så kjenner jeg faktisk at NRK vertfall gjorde det beste for den stakkars prematurfødte gutten med og bremse mor. Dette burde ektefelle eller familie gjort, om hun ikke vet sitt eller barnets beste. At mor var klar for og gi ansvaret over til mormor og pappa, fordi hun følte seg klar for og ville reise jobb igjen. (Som jeg mener hun før har fortalt at var lange dager i teltet?) er hårreisende! Ingen med en smule morsinstinkt gjør dette. Man forstår at babyen er nummer en og kommer før jobben. Hun fikk jo tilogmed lønn utbetalt, så økonomisk krise var det heller ikke. «At de på andre sykehus ikke får være sammen med sine premature like mye» Skulle det da bety at DA kan man bare være borte, at det er greit da? At det er babyens beste?🤯 Sjokkerende! 11
lin Skrevet 9. oktober #843 Skrevet 9. oktober elskersommer skrev (4 timer siden): Han hadde jo krav på perm.. har man krav på noe så sier en jo ikke nei takk Selvsagt ikke. Jeg personlig synes det er en selvfølge at far også skal være på sykeshuset, like selvsagt som mor. Men poenget her er jo at Ulrikke sier at hun ville vært på jobb dagen etter om hun fikk velge selv. Og drar parallellen med at far ikke hadde trengt å frykte jobben sin. Poenget mitt er, at dersom far måtte trekke seg fra en programlederjobb - han kun hadde kontrakt for den sesongen - så kunne det like så godt ha skjedd at han heller ikke fikk fornyet. Helt på lik linje altså. 11
elskersommer Skrevet 9. oktober #844 Skrevet 9. oktober Donpedro skrev (1 time siden): Vel, på riksen var vi med vårt barn ca 16 timer i døgnet, i hvert fall, det samme var de andre vi så rundt oss. Og plutselig kunne ting snu, og man ble ringt etter. Er jo dette jeg også tenker. selv om sønnen var i fin form ved fødsel så kom han jo 8 uker før termin. NRK skulle spille inn en serie å de kan jo ikke fly inn Julie hver 3 dag fordi det kanskje er noe som gjør at UB ikke kunne komme på innspilling. Jeg må si jeg synes det er utrolig at ikke flere synes det er rart att UB ville dra fra sin prematurfødte sønn få timer etter fødsel.. Den biten blir liksom ikke nevnt 35 8
Stargaze Skrevet 9. oktober #845 Skrevet 9. oktober Hun blr legge denne ballen død nå. Blir bare pinlig sånn hun holder på. Alt for stor risiko å ha henne jobb rett etter en fødsel. De hadde en hel produksjon å ta hensyn til. 21
TR72 Skrevet 9. oktober #846 Skrevet 9. oktober (endret) Jeg kan ikke om jeg legger all godvilje til fatte å begripe at en mor kunne tenke seg å forlate sitt nyfødte barn flere timer hver dag rett etter fødsel! Min eldste måtte ligge i lys i et døgn og det syns jeg var helt forferdelig! Var inne på rommet der hen lå så mye jeg fikk lov til siden det lå flere der. At så mange går ut å støtter henne og mener NRK er den store stygge ulven her er så sykt, de har jo rett å slett beskyttet henne mot seg selv. At sykehuset la en plan på en prematur baby samme dag som han va født om hvordan hun skulle kunne jobbe fra dagen etter fødsel skurrer hos meg, hvordan i alle dager kunne de vite hvordan det ville gå med babyen som var født to mnd. før tiden. Det kan jo svinge voldsomt fra dag til dag slik jeg har forstått. Endret 9. oktober av TR72 34 3
Gjest Glufseguri Skrevet 9. oktober #847 Skrevet 9. oktober At hun var villig til å stille dagen etterpå må nesten tilskrives en sjokktilstand
Stargaze Skrevet 9. oktober #848 Skrevet 9. oktober Glufseguri skrev (6 minutter siden): At hun var villig til å stille dagen etterpå må nesten tilskrives en sjokktilstand Hun er ikke i sjokk etter fødsel nå og burde kanskje ikke delt akkurat det. 14 3
kokkos Skrevet 9. oktober #849 Skrevet 9. oktober Zenhouse skrev (27 minutter siden): https://www.tv2.no/underholdning/forsvarer-nrk-feilslutning/18177603/ Enkelt og greit av Ørjasæther her. 100% enig med Ørjasæter. I tillegg framstår UB sutrete og slitsom. Jeg styrer konsekvent unna alt på tv/i medier som inkluderer henne. 33 5
AntiBullshit Skrevet 9. oktober #850 Skrevet 9. oktober Har hun kniven på strupen rent økonomisk? For jeg kan helt ærlig ikke skjønne den desperasjonen hun beskriver om å få komme på jobb i frykt for å bli erstattet. Om så at jeg hadde trivdes og kost meg så er vel et nyfødt barn viktigere enn å lede et (helt ærlig middels upopulært) bakeprogram? Ikke vet jeg for jeg har aldri født, men jeg har eller vært såå desp etter å komme meg på jobb. Hva er det verste som kan skje om man «mister» jobben? Livet går videre. Er liksom ikke helt forholdsmessig den reaksjonen hun har så lenge etterpå så jeg begynner jo å lure på om det er økonomien som er vilt presset og at hun derfor føler seg avhengig av jobben økonomisk (?) 16
Jobbermedbarn Skrevet 9. oktober #851 Skrevet 9. oktober TR72 skrev (11 minutter siden): Jeg kan ikke om jeg legger all godvilje til fatte å begripe at en mor kunne tenke seg å forlate sitt nyfødte barn flere timer hver dag rett etter fødsel! Min eldste måtte ligge i lys i et døgn og det syns jeg var helt forferdelig! Var inne på rommet der hen lå så mye jeg fikk lov til siden det lå flere der. At så mange går ut å støtter henne og mener NRK er den store stygge ulven her er så sykt, de har jo rett å slett beskyttet henne mot seg selv. At sykehuset la en plan på en prematur baby samme dag som han va født om hvordan hun skulle kunne jobbe fra dagen etter fødsel skurrer hos meg, hvordan i alle dager kunne de vite hvordan det ville gå med babyen som var født to mnd. før tiden. Det kan jo svinge voldsomt fra dag til dag slik jeg har forstått. Så enig. Akkurat som du sier er det jo virkelig ingen som tenker på å forlate sin nyfødte baby, selv om det har vært enkel fødsel og barnet var født til termin. Når barnet er såpass prematurt er barnet sårbart og trenger mammaen sin ekstra mye. Det må være sjokket, og jeg kan ikke se for meg at noen helsepersonell har anbefalt dette. Ulrikke burde være glad for at NRK satte foten ned. Hun hadde en kontrakt på sesong 3, ikke på sesong 4. Jeg forstår at hun er lei seg, men vi må jo forholde oss til det NRK sier, de ønsket fornying. Kanskje ikke Ulrikke er så lett å samarbeide med heller? Vi vet jo ikke. Men jeg reagerer mest på kynismen hvordan hun bruker navnet til barnet sitt i saken og hans helseopplysninger. Den utleveringen hun har drevet med siden fødsel har gjort at jeg har mistet all respekt for henne. Dessverre. 26 7
cerruti Skrevet 9. oktober #852 Skrevet 9. oktober elskersommer skrev (4 timer siden): Det var jo det samme styret da hun ikke fikk delta i Melodi Grand Prix etter corona. Da var det gråt og tårer. Akkurat det var jo helt forferdelig da! Den prestasjonen og den sangen hun gjorde før korona og så avlyses alt. Hun burde da fått muligheten til å stille året etter. Jeg skjønner at hun er skuffet nå - det må være tøft å se at de velger en annen til drømmejobben din. 2
elskersommer Skrevet 9. oktober #853 Skrevet 9. oktober cerruti skrev (8 minutter siden): Akkurat det var jo helt forferdelig da! Den prestasjonen og den sangen hun gjorde før korona og så avlyses alt. Hun burde da fått muligheten til å stille året etter. Jeg skjønner at hun er skuffet nå - det må være tøft å se at de velger en annen til drømmejobben din. Men NRK valgte å ha ny finale. Det samme gjorde mange andre land. Å ja.. jeg skjønner hun er skuffet for både den en og andre delen men det er liksom NRK som bestemmer her. Å sitte og hulke og grine og legge all skyld på NRK blir for dumt. 13
LillaGorilla<3 Skrevet 9. oktober #854 Skrevet 9. oktober Det er jo helt sinnsykt å i det hele tatt tenke at man skal være borte fra sitt prematurfødte barn rett etter fødsel. Helt vilt, faktisk. Forstår hun ikke hvordan hun fremstår når hun sier det? 30
Zenhouse Skrevet 9. oktober #855 Skrevet 9. oktober cerruti skrev (24 minutter siden): Akkurat det var jo helt forferdelig da! Den prestasjonen og den sangen hun gjorde før korona og så avlyses alt. Hun burde da fått muligheten til å stille året etter. Jeg skjønner at hun er skuffet nå - det må være tøft å se at de velger en annen til drømmejobben din. Hun fikk tilbud om å delta i ny nasjonal finale året etter i 2021, men takket nei da. Deltok så igjen i 2023 da hun kom på andre plass. 8
Dupers Skrevet 9. oktober #856 Skrevet 9. oktober Nrk som statlig arbeidsgiver har vel et større ansvar for at søkeren med mest relevant utdanning får jobben enn at søkeren som tidligere sesonger har hatt jobben? Jeg forstår ikke helt, er det værst å diskriminere pga fødsel eller å diskriminere fordi den med best utdanning ikke er kjendis nok? 7
Anemoi Skrevet 9. oktober #857 Skrevet 9. oktober (endret) TR72 skrev (1 time siden): Jeg kan ikke om jeg legger all godvilje til fatte å begripe at en mor kunne tenke seg å forlate sitt nyfødte barn flere timer hver dag rett etter fødsel! Min eldste måtte ligge i lys i et døgn og det syns jeg var helt forferdelig! Var inne på rommet der hen lå så mye jeg fikk lov til siden det lå flere der. At så mange går ut å støtter henne og mener NRK er den store stygge ulven her er så sykt, de har jo rett å slett beskyttet henne mot seg selv. At sykehuset la en plan på en prematur baby samme dag som han va født om hvordan hun skulle kunne jobbe fra dagen etter fødsel skurrer hos meg, hvordan i alle dager kunne de vite hvordan det ville gå med babyen som var født to mnd. før tiden. Det kan jo svinge voldsomt fra dag til dag slik jeg har forstått. Veldig godt innlegg, støttes! Tilknytningsproblematikk har vært nevnt tidligere her i tråden… Jeg syns Ulrikke heller burde være glad for at hun ble stoppet og fikk hele den første tiden sammen med sin sønn, framfor en stresset jobbsituasjon og atskillig færre timer i det primærfødte spedbarnets første tre uker. Endret 9. oktober av Anemoi 11
pep Skrevet 9. oktober #858 Skrevet 9. oktober Dette er jo sånn det er å være frilanser i underholdningsbransjen,og det er likt for alle. Både kvinner og menn har vel opplevd det samme. Det er jo ingen fast jobb,og du kan ikke kreve noe annet enn det som står i kontrakten for akkurat den jobben. Tror ikke dette var så lurt av Ulrikke,kanskje ikke så lett å få jobb igjen når man drar arbeidsgiveren sin ned sånn som hun gjør.... 17 5
Sfr Skrevet 9. oktober #859 Skrevet 9. oktober Har fått med meg hysteriet (grining og klaging i monitor) rundt det hele. Er ikke veldig kjent med hverken Ulrikke B eller Bakemesterskapet, men kan grunnen være at Nrk ikke ville assosieres med henne? Det er langt mellom å være en artist (som hun i hovedsak var) til en hardcore influencer som utleverer sitt nyfødte barn grovt for følgere på Snapchat 😑 Man må ikke innta offerrollen uten å tenke på andre mulige årsaker.. 11
Bibbi_ Skrevet 9. oktober #860 Skrevet 9. oktober Anemoi skrev (9 timer siden): Jeg har ikke hørt dette, men syns det er bra hvis sykehuspersonalet frarådet jobbing. Det kommer ikke fram i det Ulrikke har sagt de siste dagene. Der sier hun at det var «dialog med sykehuset», og at mormor og far skulle ta seg av spedbarnet mens mor jobbet. Ulrikke sier ikke noe om at hun måtte ha en erklæring fra lege dersom hun dagen etter skulle kunne gå ut i jobb. Kanskje kom det ikke så langt, siden NRK satte ned foten? Og hvilken lege ville ha skrevet ut en slik erklæring??! Da sier hun indirekte at jobb er viktigere enn en babyen hennes. 10 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå