Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Anemoi skrev (8 minutter siden):

Det kan du selvfølgelig ikke trekke noen sikker konklusjon om!
Diskusjonen rundt Ulrikke sitt utbrudd på snap i går foregår på mange andre steder enn her på KG og den er ikke entydig. 

Nei jeg trekker ikke en konklusjon. Dette er mine tanker rundt at det ikke er så mange negative kommentarer hos Ulrikke. 
Og så er det selvfølgelig andre som mener noe annet. Det er helt greit. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Miomino skrev (7 timer siden):

Det var ikke hennes jobb. UB hadde kontrakt på kommende sesong av programmet. Hun har fått betalt i henhold til kontrakt. Kontrakts periode er over. Ergo, "ikke hennes jobb".

Som flere i denne tråden har kommentert, det er helt normalt at slike kontrakter brukes i denne bransjen. Det er en fordel for alle parter. Ta for eksempel Stjernekamp. Etter en sesongs pause kom det tilbake med Stian "staysman" som programleder. En ny fast dommer var kommet inn, Kristoffer Olsen. En mann som er skuespiller. En fordel for både han og Staysman med kontrakt da de begge har en karriere utenfor NRK.

Så har vi da sendingene fra fotball EM i sommer. Der var Andrine Hegerberg fast ekspert. På dette tidspunktet var hun i siste trimester av graviditeten. Som igjen viser at det gir null mening å beskylde NRK for å diskriminere gravide eller mødre.

At UB er skuffet over å ikke lande ny kontrakt, det kan jeg skjønne. Det å leve som frilanser er en uforutsigbar tilværelse. Forhåpentligvis vil hun se ting klarere og moderere sine uttalelser når den verste skuffelsen har lagt seg. Som det er nå er det hun selv som kommer dårlig ut.

Klokt og oppsummerende innlegg, @Miomino, støttes!
Dette er to ulike diskusjoner. Den ene er om Ulrikke sin spesifikke situasjon, den andre er om kvinner her i landet diskrimineres I forbindelse med graviditet/fødsel. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg forstår litt bedre etter å ha lest denne: 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ulrikke-brandstorp-bor-gjore-som-mayoo-han-er-et-forbilde/o/5-95-2660667

Brandstorp er en realitydeltager og influenser mer enn noe annet. Som NRK bruker for å nå ut til unge kvinner. Slik de benytter seg av Sofie Elise og andre. Mulig de ikke har vært fornøyd med seertall og demografisk trend. Nå benyttes det som content mest av alt hos influenseren Brandstorp. Dette skaper engasjement og klikk. NRK har nok ikke gjort noe galt her. Men det vil bli mye diskusjon rundt dette. Sikkert vinn vinn for begge parter. NRK og influensere er ikke opptatt av kvalitet lenger. Bare klikk.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Om det er vinn vinn for U spørs vel hva hun vil vinne. Nye følgere til snap hvor hun deler sønnen noe voldsomt? Ny programlederjobb kan hun nok bare se langt etter, særlig etter den reaksjonen. Helt normalt med programledere på kontrakt og at de byttes ut. Som i The Voice, Skal vi danse etc. 

Gleder meg uansett til å se Julie i Bakenesterskapet, synes U var «too much»

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

En ting jeg lurer på når det gjelder dette med eksponering av barn.. i Sara Emilie sin tråd er det snakk om boikott av klær og det ene med det andre, men her inne så er det aldri snakk om å boikotte hverken konserter eller tv-serier osv Ulrikke er med i. Er det fordi tråden til Sara bare er full av folk som har en personlig vendetta mot henne, eller har ikke folk fått samme avmak mot Ulrikke enda? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

https://www.vg.no/rampelys/i/3MWqqv/nrk-har-faatt-klager-etter-at-de-vraket-ulrikke-brandstorp-i-bakemesterskapet

Så denne, men er litt både og. Guklid og mange andre har avsluttet fast jobb i nrk og heller leier seg inn. Da er de åpne for andre kanaler og realityserier samt at de får bedre betalt ved innleie på kontrakt i nrk. Anne Lindmo er et annet eksempel. Hun leide seg inn til Lindmo i flere år og så etterhvert andre ting.  Da er man friere på alle mulige måter. Både de og nrk.

Kjenner også mange selvstendige konsulenter i andre bransjer. De kan være innleid i diverse firmaer alt fra noen måneder til flere år. De er innleid for et prosjekt, når det er over er de enten ferdig akkurat der og går videre til andre oppdrag eller at de får bli værende mye lenger i en videreføring på andre prosjekter i det firmaet. Alt det er veldig variabelt.

• Liker 8
Skrevet
Doris Becker skrev (1 time siden):

Jeg forstår litt bedre etter å ha lest denne: 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ulrikke-brandstorp-bor-gjore-som-mayoo-han-er-et-forbilde/o/5-95-2660667

Brandstorp er en realitydeltager og influenser mer enn noe annet. Som NRK bruker for å nå ut til unge kvinner. Slik de benytter seg av Sofie Elise og andre. Mulig de ikke har vært fornøyd med seertall og demografisk trend. Nå benyttes det som content mest av alt hos influenseren Brandstorp. Dette skaper engasjement og klikk. NRK har nok ikke gjort noe galt her. Men det vil bli mye diskusjon rundt dette. Sikkert vinn vinn for begge parter. NRK og influensere er ikke opptatt av kvalitet lenger. Bare klikk.

Ikke bare det, men Mayoo har jo nå også to ordinære jobber etter han flytta til Skien, bl.a. på ungdomsinstitusjon. Og veldig godt innlegg i nettavisen forresten.

• Liker 9
Skrevet
Mei88 skrev (6 minutter siden):

En ting jeg lurer på når det gjelder dette med eksponering av barn.. i Sara Emilie sin tråd er det snakk om boikott av klær og det ene med det andre, men her inne så er det aldri snakk om å boikotte hverken konserter eller tv-serier osv Ulrikke er med i. Er det fordi tråden til Sara bare er full av folk som har en personlig vendetta mot henne, eller har ikke folk fått samme avmak mot Ulrikke enda? 

Det var absolutt snakk om å ikke dra på julekonserten hennes her inne da hun begynte å eksponere sønnen. 

• Liker 7
Skrevet

Hva tjener de på julekonserter? Er ikke hun artist og snapper? Hun tjener til salt i grøten ved å eksponere livet sitt og sønnen på den gule appen.

• Liker 4
Skrevet
Ninaen skrev (10 minutter siden):

Det var absolutt snakk om å ikke dra på julekonserten hennes her inne da hun begynte å eksponere sønnen. 

Men det blåste over, andre som Sara taes det opp hos nesten daglig. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Mei88 skrev (27 minutter siden):

Eg meiner begge burde få like mykje kritikk for eksponeringa. Prinsippet er det same uansett om foreldra er influensar, artist eller TV-profil. Ulrikke har òg delt mykje frå "første gledeståre"  og brukt namn og detaljar som barnet sjølv aldri har valt. Det burde skape like mykje reaksjonar som hos Sara Emilie, men mange let vere å seie noko fordi dei likar Ulrikke, trur eg. Men Det er eigentleg akkurat det same problemet når ein tenkjer på barnet sitt perspektiv.

Endret av oss-to
  • Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Xstrella skrev (6 minutter siden):

Hva tjener de på julekonserter? Er ikke hun artist og snapper? Hun tjener til salt i grøten ved å eksponere livet sitt og sønnen på den gule appen.

Mange artister lever nesten hele året av julekonsertene. Det er nok variabelt det også men de store som har doble konserter med fulle hus hver kveld fra november til lille julaften tjener enormt godt. Hvor ofte Ulrikke har konserter vet jeg ikke, men hun tjener nok greit bra på snap i tillegg …..

• Liker 3
Skrevet

Da har Ulrikke tenkt seg om og lagt ut et langt innlegg på snap. Med nesten 150 000 følgere, har hun fått den responsen som influensere ofte får, massse støtte og varme og personlige hilsener. I tillegg har hun sikkert fått annen god respons.

Men hun ser dette fortsatt kun fra sitt eget ståsted. Hun gjentar at hun skrev til produksjonen under/etter styrtfødslen at hun ville møte opp dagen etter fordi hun ikke ville miste jobben. Heldigvis ble hun stoppet, forhåpentligvis både av familie, helsepersonell og NRK sin produksjon. Ulrikke hadde ikke noe på jobb å gjøre der og da. Dette virker det som om hun fortsatt ikke har tatt inn over seg, og er uenig fordi det ikke var hennes eget valg.

Og hun oppfatter det nok som en form for diskriminering fra NRK sin side, at hun både ble nektet å gå rett fra fødsel til arbeid - og - at hun heller ikke fikk kontrakt som programleder i sesong 4. Hun sier også at hvis hun hadde fått gjort ferdig sesong 3, født til termin og nå ikke fått programlederjobben for sesong 4, hadde det vært greit.  

Formelt er ikke dette diskriminering. Ulrikke kunne ikke tillates å jobbe i den situasjonen hun var i, selv om hun ville det, det ser de fleste. Og - NRK skylder henne formelt ingenting, de sto helt fritt etter at hennes kontrakt gikk ut. Dette er livets ofte harde skole…

IMG_2898.jpeg

• Liker 7
Skrevet
Justlooking skrev (6 minutter siden):

Mange artister lever nesten hele året av julekonsertene. Det er nok variabelt det også men de store som har doble konserter med fulle hus hver kveld fra november til lille julaften tjener enormt godt. Hvor ofte Ulrikke har konserter vet jeg ikke, men hun tjener nok greit bra på snap i tillegg …..

Både Ulrikke og Sara Emilie tjenar til salt i grauten. No har begge huslån, som har gjort dei avhengig av Snap og barneeksponering.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
oss-to skrev (11 minutter siden):

Eg meiner begge burde få like mykje kritikk for eksponeringa. Prinsippet er det same uansett om foreldra er influensar, artist eller TV-profil. Ulrikke har òg delt mykje frå "første gledeståre"  og brukt namn og detaljar som barnet sjølv aldri har valt. Det burde skape like mykje reaksjonar som hos Sara Emilie, men mange let vere å seie noko fordi dei likar Ulrikke, trur eg. Men Det er eigentleg akkurat det same problemet når ein tenkjer på barnet sitt perspektiv.

Selvfølgelig burde alle influensere som driver med barneeksponering kritiseres! Forskjellen mellom Sara Emilie og Ulrikke er at SE har holdt på i hele 10 år, mens Ulrikke har drevet på atskillig kortere tid. Her dreier det som også om valg og prioriteringer, barneeksponering har økt voldsomt i omfang de siste årene - mange eksponerer sine barn på SOMe og tjener penger på det. Selv har jeg kommentert på mange av de aktuelle influenserne, og kommer til å fortsette med det - så mye jeg kan rekke over. 

• Liker 7
Skrevet
Anemoi skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig burde alle influensere som driver med barneeksponering kritiseres! Forskjellen mellom Sara Emilie og Ulrikke er at SE har holdt på i hele 10 år, mens Ulrikke har drevet på atskillig kortere tid. Her dreier det som også om valg og prioriteringer, barneeksponering har økt voldsomt i omfang de siste årene - mange eksponerer sine barn på SOMe og tjener penger på det. Selv har jeg kommentert på mange av de aktuelle influenserne, og kommer til å fortsette med det - så mye jeg kan rekke over. 

Sett opp mot hverandre deler jo Ulrikke mer enn Sara når det kommer til bilder, vi vet ikke hvordan yngste til Sara ser ut, men ansiktet til han lille til Ulrikke er i monitor daglig

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Mei88 skrev (2 minutter siden):

Sett opp mot hverandre deler jo Ulrikke mer enn Sara når det kommer til bilder, vi vet ikke hvordan yngste til Sara ser ut, men ansiktet til han lille til Ulrikke er i monitor daglig

Når det gjelder bilder, er jeg enig med deg. Når det gjelder utlevering av hva eldre barn sier, tenker, gjør og mener - har Sara Emilie gjennom mange år delt mye, og deler fortsatt. Barneeksponering er ikke bare bilder, det er også det som skrives og ikke minst hva mor forteller muntlig. Hva Ulrikke vil gjøre når babyen hennes blir større, vet vi ikke enda. Jeg håper virkelig hun besinner seg og verner barnet.
Men dette blir vel en sammenligning og generell diskusjon, dvs avsporing, så jeg gir meg her. 😉

PS: Mormor har på snap delt bilder av de to yngste barna til SE. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror ikke på at hun sa hun ville gå på jobb dagen etter prematurfødsel. Dette er kun for show. Å bruke dette som argument er så lavmål at jeg har ikke ord. Ulrikke har virkelig tapt seg det siste året. Hadde sansen for henne, men ikke nå. Hun er kynisk og tenker kun på seg selv og inntekten sin. Kanskje ikke kjøpe så dyrt hus om det ikke går rundt da? Skuffende oppførsel av denne damen. 

• Liker 13
Skrevet
Xstrella skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ikke på at hun sa hun ville gå på jobb dagen etter prematurfødsel. Dette er kun for show. Å bruke dette som argument er så lavmål at jeg har ikke ord. Ulrikke har virkelig tapt seg det siste året. Hadde sansen for henne, men ikke nå. Hun er kynisk og tenker kun på seg selv og inntekten sin. Kanskje ikke kjøpe så dyrt hus om det ikke går rundt da? Skuffende oppførsel av denne damen. 

Ho var jo på middag sammen med crewet  dagar etter fødsel.

• Liker 1
Skrevet
oss-to skrev (10 minutter siden):

Ho var jo på middag sammen med crewet  dagar etter fødsel.

Ok, men dagen etter fødsel som hun sa? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...