Anemoi Skrevet 8. oktober 2025 #721 Skrevet 8. oktober 2025 Diamant20 skrev (1 minutt siden): Hvis hun har valgt å ta engangsstønad i stedet for permisjon og dermed lever av kontantstøtte nå så er jo det et valg hun har tatt. Men er det sånn at mannen hennes er hjemme på pleiepenger og hun hjemme på kontantstøtte? Det bør vel egentlig være mulig at en av de er i jobb, eller har jeg ikke fått med meg noe? I tillegg har Ulrikke nesten 150 000 følgere på snap, og er meget aktiv der. Det initierer nok en inntekt som er høvelig stor… Og flere influensere hevder jo at det er mye arbeid å være aktiv på snap, så hun fyller nok dagene sine, vil jeg tro. 7 1
elskersommer Skrevet 8. oktober 2025 #722 Skrevet 8. oktober 2025 Diamant20 skrev (13 minutter siden): Hvis hun har valgt å ta engangsstønad i stedet for permisjon og dermed lever av kontantstøtte nå så er jo det et valg hun har tatt. Men er det sånn at mannen hennes er hjemme på pleiepenger og hun hjemme på kontantstøtte? Det bør vel egentlig være mulig at en av de er i jobb, eller har jeg ikke fått med meg noe? Han er vel i jobb? Hun sa at han fikk "pleiepenger" frem til den dato hun hadde termin. Altså ca 10 uker. Men er ganske sikker på at han er i jobb nå 2
Zenhouse Skrevet 8. oktober 2025 #723 Skrevet 8. oktober 2025 Fenomen skrev (1 time siden): Ved å la en høygravid kvinne være programleder? Tuller du nå? Det burde være en selvfølge at alle gravide kvinner får jobbe når de kan og ønsker, det handler ikke om mangfold. Isolert sett så skjønner jeg du reagerte på setningen min. Men jeg mente det opp imot hennes mening om å bli diskriminert pga baby. Så viste jo nrk at baby- i el utenpå magen ikke spilte noen rolle for kontrakten. Men ja- dårlig formulert av meg. 2
Anonymus6 Skrevet 8. oktober 2025 #724 Skrevet 8. oktober 2025 Ulrikke burde komme med en offentlig beklagelse til Nrk mener nå jeg. Hun tok jo helt av på snap med tårer og håndleddstøtte på display, hele greia ble komisk😂 Den dama må gå inn i seg selv å tenke over hvor godt hun faktisk har det, at en kontrakt enn håpet på ikke gikk igjennom er ikke verdens undergang(jeg skjønner hun syns det er kjipt men hun har ikke blitt diskriminert..) nye muligheter kommer nok, kanskje med Nrk hvis hun beklager seg ordentlig. 20 6
Rødvinsfilosofen Skrevet 8. oktober 2025 #725 Skrevet 8. oktober 2025 Miomino skrev (2 timer siden): Det var ikke hennes jobb. UB hadde kontrakt på kommende sesong av programmet. Hun har fått betalt i henhold til kontrakt. Kontrakts periode er over. Ergo, "ikke hennes jobb". Som flere i denne tråden har kommentert, det er helt normalt at slike kontrakter brukes i denne bransjen. Det er en fordel for alle parter. Ta for eksempel Stjernekamp. Etter en sesongs pause kom det tilbake med Stian "staysman" som programleder. En ny fast dommer var kommet inn, Kristoffer Olsen. En mann som er skuespiller. En fordel for både han og Staysman med kontrakt da de begge har en karriere utenfor NRK. Så har vi da sendingene fra fotball EM i sommer. Der var Andrine Hegerberg fast ekspert. På dette tidspunktet var hun i siste trimester av graviditeten. Som igjen viser at det gir null mening å beskylde NRK for å diskriminere gravide eller mødre. Mener at Kåre Magnus Berg var den som ville ut av Stjernekamp. Får håpe Hegerberg får ny kontrakt etter permisjonstiden. Forsvinner man fra TV i ett år så er man plutselig irrelevant senere, og jobbmuligheten har gått til noen andre.
Klink Skrevet 8. oktober 2025 #726 Skrevet 8. oktober 2025 (endret) Problemet er at selv om kontrakten gikk ut, så kan man gå ut fra hadde mulighetene hennes vært større for at hun fikk beholde jobben dersom ingen vikar hadde måttet steppe inn for henne! Det er jo bare en antagelse og vanskelig å bevise, men det virker litt rart at det er tilfeldig. Hvorfor skulle hun ikke fått en sesong til? Endret 8. oktober 2025 av Klink 3 1
Doris Becker Skrevet 8. oktober 2025 #727 Skrevet 8. oktober 2025 De slet vel med kraftig fall i seertall i 2024, men med ny programleder spratt det opp igjen. Kan det være noe der? 10
cassio Skrevet 8. oktober 2025 #728 Skrevet 8. oktober 2025 Diamant20 skrev (4 timer siden): Det bør vel egentlig være mulig at en av de er i jobb, eller har jeg ikke fått med meg noe? Hun er på jobb hver eneste dag og tjener bra som influenser på snap. Babyen hennes har i tillegg sørget for inntekt til mamma hele veien. 5 8
Lillemor_Meg Skrevet 8. oktober 2025 #729 Skrevet 8. oktober 2025 Doris Becker skrev (21 minutter siden): De slet vel med kraftig fall i seertall i 2024, men med ny programleder spratt det opp igjen. Kan det være noe der? Hvordan kan seertallene ha økt når sesongen ikke har gått ennå? 3 12
bibliotekaren Skrevet 8. oktober 2025 #730 Skrevet 8. oktober 2025 Jeg skjønner godt Ulrikke er skuffet over å ikke få fortsette som programleder, og forstår godt at det kan føles at fødsel er grunnen til at hun ikke fikk fortsette. At hun var desperat og ville stille på jobb dagen etter fødsel vitner bare om hvor gjerne hun ville gjøre jobben (kan selvsagt være andre grunner også), men å sitte å grine så innmari på snap, det var grusomt å være vitne til. Den overskrifta gjorde at jeg trodde det hadde skjedd noe alvorlig med sønnen, andre nære i familien, eller hunden. At hun hadde 'mista' en jobb falt meg ikke inn engang. Vært stille fra henne etter i går, så spørs om hun kanskje har fått litt kritikk, men hun har garantert fått masse støttemeldinger også. Ser jo bare kommentarfeltene på fb feks. Jeg er hvert fall ferdig med å følge dama. Synes hun har utlevert sønnen alt for mye, men jeg har likt å følge med på huset. Men, dette var dråpen for meg. 10 7
Diamant20 Skrevet 8. oktober 2025 #731 Skrevet 8. oktober 2025 elskersommer skrev (4 timer siden): Han er vel i jobb? Hun sa at han fikk "pleiepenger" frem til den dato hun hadde termin. Altså ca 10 uker. Men er ganske sikker på at han er i jobb nå Skjønner. Tror bare jeg leste et sted at hun hadde sagt at de levde av pleiepenger og kontantstøtte, men det stemmer jo uansett ikke. Kontantstøtte får man vel uansett først når ungen er 1 år, og NRK har jo også sagt at hun fikk de pengene hun skulle ha uansett 3
Orly Skrevet 8. oktober 2025 #732 Skrevet 8. oktober 2025 Doris Becker skrev (53 minutter siden): De slet vel med kraftig fall i seertall i 2024, men med ny programleder spratt det opp igjen. Kan det være noe der? Klart det kan ligge noe i det, ser mange kommentarer på at folk synes hun ble for slitsom, så mulig den nye var bedre 2 2
Doris Becker Skrevet 8. oktober 2025 #733 Skrevet 8. oktober 2025 (endret) Lillemor_Meg skrev (36 minutter siden): Hvordan kan seertallene ha økt når sesongen ikke har gått ennå? Beklager, jeg trodde det var ny programleder i den siste der seertall var på topp. Men det var Brandstorp. Veldig rart at hun ikke får en ny sesong til ja. Det er også en mye bedre jobb å ha for henne, enn å selge barna sine på sosiale medier.Trist. Bommert av NRK. siste ord er nok ikke sagt i denne saken. Endret 8. oktober 2025 av Doris Becker 1 1
Purple Basil Skrevet 8. oktober 2025 #734 Skrevet 8. oktober 2025 Eyr skrev (6 timer siden): Tenk hvis vi skulle hatt d sånn. Får inn et svabgerskapsvikar og når vi kommer tilbake fra permisjon mister jobben fordi vikaren var bedre. Dette kan man lett unngå ved å søke seg til faste stillinger. Ulrikke valgte selv å jobbe på et "kortidsprosjekt". Hun (og de aller fleste andre) vet hva som er de negative aspektene ved slike jobber. Skjønner godt hun er lei seg, men blir helt feil å klage over NRK. Det er sånn den bransjen er, og hun valgte likevel å ta en sånn jobb. 19 1
Ninaen Skrevet 8. oktober 2025 #735 Skrevet 8. oktober 2025 Diamant20 skrev (28 minutter siden): Skjønner. Tror bare jeg leste et sted at hun hadde sagt at de levde av pleiepenger og kontantstøtte, men det stemmer jo uansett ikke. Kontantstøtte får man vel uansett først når ungen er 1 år, og NRK har jo også sagt at hun fikk de pengene hun skulle ha uansett Oscar jobber nå. Han skal ta ut permisjon etter hvert.
nestenubrukelig Skrevet 8. oktober 2025 #736 Skrevet 8. oktober 2025 Klink skrev (1 time siden): Problemet er at selv om kontrakten gikk ut, så kan man gå ut fra hadde mulighetene hennes vært større for at hun fikk beholde jobben dersom ingen vikar hadde måttet steppe inn for henne! Det er jo bare en antagelse og vanskelig å bevise, men det virker litt rart at det er tilfeldig. Hvorfor skulle hun ikke fått en sesong til? fordi hun ikke har kompetanse nok til jobben 7
Babyface Skrevet 8. oktober 2025 #737 Skrevet 8. oktober 2025 Jeg så akkurat innlegget hennes på Instagram og stusser over at det utelukkende er støtteerklæring i kommentarfeltet, både fra kjendiser og privatpersoner. Hun må jo fjerne negative kommentarer fortløpende..? 14
Donpedro Skrevet 8. oktober 2025 #738 Skrevet 8. oktober 2025 Enhver arbeidsgiver som har en normal person eller høygravid på korttidskontrakt har selvsagt med i arbeidsavtalen hva som skjer ved sykdom og fødsel. De jobber jo ikke helt i det blå med å lage tv. Dette visste Ulrikke. Ingen diskriminering. 15 3
Minimeg1234 Skrevet 8. oktober 2025 #739 Skrevet 8. oktober 2025 Babyface skrev (56 minutter siden): Jeg så akkurat innlegget hennes på Instagram og stusser over at det utelukkende er støtteerklæring i kommentarfeltet, både fra kjendiser og privatpersoner. Hun må jo fjerne negative kommentarer fortløpende..? Det er nok mange som støtter henne. Det med ikke å få videre jobb når man får barn er et ekte problem for en del damer. Det som skrives her på KG gjenspeiler nok ikke hva folk ute i Norge mener. 3 1
Anemoi Skrevet 8. oktober 2025 #740 Skrevet 8. oktober 2025 Minimeg1234 skrev (9 minutter siden): Det er nok mange som støtter henne. Det med ikke å få videre jobb når man får barn er et ekte problem for en del damer. Det som skrives her på KG gjenspeiler nok ikke hva folk ute i Norge mener. Det kan du selvfølgelig ikke trekke noen sikker konklusjon om! Diskusjonen rundt Ulrikke sitt utbrudd på snap i går foregår på mange andre steder enn her på KG og den er ikke entydig. 9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå