Xstrella Skrevet 8. oktober #661 Skrevet 8. oktober Er hun ikke artist? Dette blir for dumt å klage over. Bare det å skrive at hun kunne komme på jobb dagen etter en prematurfødsel. Hvem skal hun imponere? 22 1
Kjempeliten Skrevet 8. oktober #662 Skrevet 8. oktober Hun sier dette garantert kun for klikk og spekulasjoner. Dette er vel strengt tatt egentlig noe privat, men om det drar inn penger til kassa så... 11
Kjempeliten Skrevet 8. oktober #663 Skrevet 8. oktober (endret) Xstrella skrev (54 minutter siden): Er hun ikke artist? Dette blir for dumt å klage over. Bare det å skrive at hun kunne komme på jobb dagen etter en prematurfødsel. Hvem skal hun imponere? Det virker ganske desperat. Som en usikker tenåring som sitter og gråter og vil gjøre alt for crushet sitt som egentlig ikke bryr seg om henne. Endret 8. oktober av Kjempeliten 11 2
Macro Skrevet 8. oktober #664 Skrevet 8. oktober Vi er ganske mange her i landet som sørger for å skaffe oss trygg utdanning og jobb før vi får barn. Min venninne feks utsatte sine barn i 4 år før hun kom seg ut av vikar-helvettet. Ulrikke er ikke unik, men hun har trolig sikret seg unikt dårlig. 4 1
Iia Skrevet 8. oktober #665 Skrevet 8. oktober Kanskje bare NRK ønsket den andre programlederen nå? Kanskje de ikke var så fornøyd med Ulrikke? Selv syns jeg hun ble veldig mye som programleder. Det behøver jo ikke ha noe med fødselen hennes å gjøre, eller kanskje jeg har gått glipp av noe. Og i en slik stilling kan vel NRK skifte en ut om de vil. 14 3
Bibbi_ Skrevet 8. oktober #666 Skrevet 8. oktober Minimeg1234 skrev (5 timer siden): Det var jo Ulrikke selv som sa det og er vel noe av det som blir diskutert her nå så spekulasjon er det vel ikke. Så NRK begrunnet at hun ikke fikk ny kontrakt med at hun hadde fått barn? Spør fordi jeg ikke har sett snappene fra Ulrikke. 2
elisabeth30 Skrevet 8. oktober #667 Skrevet 8. oktober Bibbi_ skrev (38 minutter siden): Så NRK begrunnet at hun ikke fikk ny kontrakt med at hun hadde fått barn? Spør fordi jeg ikke har sett snappene fra Ulrikke. Beslutningen om å ikke fortsette med Ulrikke som programleder for sesong 4 har ingenting å gjøre med at med Ulrikke har blitt mor. Programlederjobben avtales sesong for sesong. NRK sier at kontrakten med Ulrikke ikke ble endret og at hun «fikk fullt honorar for jobben hun skulle ha gjort», men understreker samtidig at de skjønner at Ulrikke er skuffet: – Ulrikke er en varm og fin person med stort engasjement for alt hun gjør, sier Ytre-Arne. dette står skrevet i artikkelen på VG. Så nei, hun har ikke fått sparken, hun var på kontrakt og fikk betalt lønn for denne sesongen som hun ikke var med på 11 6
Titori Skrevet 8. oktober #668 Skrevet 8. oktober Hun kan være litt mye ja, men akkurat i Bakemesterskapet synes jeg hun passet ganske godt som programleder. Et program som krever litt energi fra den som leder det. Skjønner følelsene hennes. Hun var forberedt på å gjøre en sesong til av en jobb hun elsket, så det er klart det er kjipt når hun ikke får avsluttet den jobben skikkelig. Samtidig har nok ikke nrk har gjort noe galt. Er nok bare sånn det er i tv-bransjen. 3 1
Bibbi_ Skrevet 8. oktober #669 Skrevet 8. oktober elisabeth30 skrev (5 minutter siden): Beslutningen om å ikke fortsette med Ulrikke som programleder for sesong 4 har ingenting å gjøre med at med Ulrikke har blitt mor. Programlederjobben avtales sesong for sesong. NRK sier at kontrakten med Ulrikke ikke ble endret og at hun «fikk fullt honorar for jobben hun skulle ha gjort», men understreker samtidig at de skjønner at Ulrikke er skuffet: – Ulrikke er en varm og fin person med stort engasjement for alt hun gjør, sier Ytre-Arne. dette står skrevet i artikkelen på VG. Så nei, hun har ikke fått sparken, hun var på kontrakt og fikk betalt lønn for denne sesongen som hun ikke var med på Nettopp, så hvordan kan hun si hun mistet jobben fordi hun har barn?! 14
Zenhouse Skrevet 8. oktober #670 Skrevet 8. oktober Hun er ikke alene om ikke å få fornyet kontrakt, hun kan jo ta en tlf til Morten Hegseth, kanskje de finner trøst i felles skjebne? Her er et sitat fra Nettavisen: Hegseth har vært åpen om at TV 2s avgjørelse var tung å svelge, og har tidligere fortalt til Nettavisen at han synes det blir vanskelig å se på programmet nå som treårskontrakten hans er over: – Jeg klarer ikke å se på det. For jeg blir helt sånn: «Å, der skulle jeg vært». 4
Violetta Skrevet 8. oktober #671 Skrevet 8. oktober Dette viser hvorfor redaktørstyrte medier fremdeles har livets rett. Innlegget burde aldri vært publisert. 14 7
GulleGull Skrevet 8. oktober #672 Skrevet 8. oktober elisabeth30 skrev (20 minutter siden): Beslutningen om å ikke fortsette med Ulrikke som programleder for sesong 4 har ingenting å gjøre med at med Ulrikke har blitt mor. Programlederjobben avtales sesong for sesong. NRK sier at kontrakten med Ulrikke ikke ble endret og at hun «fikk fullt honorar for jobben hun skulle ha gjort», men understreker samtidig at de skjønner at Ulrikke er skuffet: – Ulrikke er en varm og fin person med stort engasjement for alt hun gjør, sier Ytre-Arne. dette står skrevet i artikkelen på VG. Så nei, hun har ikke fått sparken, hun var på kontrakt og fikk betalt lønn for denne sesongen som hun ikke var med på Bibbi_ skrev (14 minutter siden): Nettopp, så hvordan kan hun si hun mistet jobben fordi hun har barn?! Dette er (en av flere) problemet med enveis kanalene som influensere styrer, man får bare en, veldig regissert side av saken. Folk må slutte å sluke narrativene til influensere rått. Det som også er ille er tabloidpressen som gir disse plass med sensasjonsoverskrifter. 22 12
Kjempeliten Skrevet 8. oktober #673 Skrevet 8. oktober GulleGull skrev (18 minutter siden): Dette er (en av flere) problemet med enveis kanalene som influensere styrer, man får bare en, veldig regissert side av saken. Folk må slutte å sluke narrativene til influensere rått. Det som også er ille er tabloidpressen som gir disse plass med sensasjonsoverskrifter. Ja, det hun opplever er ikke spesielt. Jeg har også opplevd å ikke få forlenget vikariater. Viktig å ikke gå helt i kjelleren av den grunn. Sånn er livet, spesielt når man ikke har fast jobb. Denne offermentaliteten hos influensere begynner å gå litt for langt. Ikke første gang en influenser gråter "live". Håper ikke fler tar etter... 6 10
oss-to Skrevet 8. oktober #674 Skrevet 8. oktober Violetta skrev (42 minutter siden): Dette viser hvorfor redaktørstyrte medier fremdeles har livets rett. Innlegget burde aldri vært publisert. Det du seier der 🎯 5
Zenhouse Skrevet 8. oktober #675 Skrevet 8. oktober Ikke bare her det er blitt diskusjon… i kommentarfelt all over the internet er den gjengse tonen: «mistet jobben fordi hun fikk barn?? Nei nå skal jeg ikke se se på det programmet mer» Er jo noen motsvar også, men syns de er i undertall. Syns litt synd på Julie Strømsvåg også oppi dette her. 18 6
Nicky B Skrevet 8. oktober #676 Skrevet 8. oktober Bibbi_ skrev (50 minutter siden): Nettopp, så hvordan kan hun si hun mistet jobben fordi hun har barn?! Fordi satt på spissen er det jo det som skjedde. Ulrikke hadde kontrakt og skulle lede bakemesterskapet ses 3, men fødte dagen opptakene skulle starte. Vikar ble satt inn. Aner ikke hvor lenge opptakene til BM varer men hadde tv bransjen fulgt vanlig kutyme, ville den gitt henne jobben tilbake for BM 4, men kontrakten hennes ble da ikke fornyet når hun "datt ut pga fødsel" og NRK valgte å fortsette med vikaren. Som de hadde rett til. Forstår at Ulrikke syns dette er blodig urettferdig, men det er beintøft i tv bransjen/underholdningsbransjen. Nrk er ikke noe unntak. Kjenner mange som har fått dritt behandling av både NRK, Tv2 og flere andre produksjonsselskaper. Skjønner det er kjipt å finne ut at man ikke er uunnværlig, hun hadde sikkert regnet med den inntekten nå som de driver med oppussing av hus og alt mulig. Men når en dør lukkes åpnes gjerne en ny. Ulrikke lever livet med hjertet på utsiden og jeg er usikker på om disse følelsesladede snappene er de beste for å åpne de gode dørene gitt hardheten i bransjen hun driver i. 2 6
elisabeth30 Skrevet 8. oktober #677 Skrevet 8. oktober Bibbi_ skrev (1 time siden): Nettopp, så hvordan kan hun si hun mistet jobben fordi hun har barn?! Click bait? 7
Ninaen Skrevet 8. oktober #678 Skrevet 8. oktober Kjempeliten skrev (1 time siden): Ja, det hun opplever er ikke spesielt. Jeg har også opplevd å ikke få forlenget vikariater. Viktig å ikke gå helt i kjelleren av den grunn. Sånn er livet, spesielt når man ikke har fast jobb. Denne offermentaliteten hos influensere begynner å gå litt for langt. Ikke første gang en influenser gråter "live". Håper ikke fler tar etter... det er jo ikke et vikariat en gang. Det er en kontrakt på 1 oppdrag. 15 1
Glufseguri Skrevet 8. oktober #679 Skrevet 8. oktober Nå skal jeg prøve å se det fra UB sin side; Hun fødte uventet og prematurt når hun skulle spille inn den nye sesongen, så mulig hun tenker hadde ikke det skjedd ville hun har fullført innspillingen og vist «seg verdig» å bli vurdert for neste sesong? Så i hennes hodet «skylder» NRK henne en sesong til? 1 1
oss-to Skrevet 8. oktober #680 Skrevet 8. oktober (endret) Ulrikke seier at ho mista ein frilansjobb fordi ho fekk eit prematurt barn og det rører det ved noko ekte men og noko farleg. Ho blandar morskap, mediemakt og kontraktsvilkår på ein måte som undergrev både kvinnekampen og tilliten til reelle diskrimineringssaker. Det blir ekstra problematisk når barnet sjølv – det prematurt fødde barnet – blir trekt inn som ein del av forteljinga, brukt som emosjonelt bevis på urett. NRK og den nye programleiaren blir ståande igjen som dei "kaldblodige", sjølv om dette truleg handlar om ein vanleg kontraktsrotasjon. Samstundes tener Ulrikke sannsynlegvis meir på den emosjonelle videoen enn ho gjorde på Kakekrigen. Endret 8. oktober av oss-to 15 2 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå