Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sofie Maria skrev (1 minutt siden):

Fordi hun vil seff være venn og holde seg inne med Nrk ? De er  landets største mediehus  uavhengig av hva man mener om Ulrikke saken/diskriminering. Åpenbart vil hun ikke havne i konflikt før hun anså det som ytterst nødvendig. 

Hun er ikke i konflikt, hun lager konflikt - fordi hun selv ikke klarer å ballansere foreldrerollen med å være freelancer.

• Liker 16
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt det hun driver med nå, kommer ihvertfall til å skremme fremtidige potensielle arbeidsgivere til å skygge banen. At hun ikke ser det selv?

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet
Sofie Maria skrev (4 minutter siden):

Definitivt ikke 😂. Hva er valget for Nrk her lissom? Først la vikar overta jobben hennes, så droppe henne i neste sesong OG på toppen av kaka heller ikke skulle  gi henne lønn?   

Har du ennå ikke fått med deg at UB var enig i at vikaren skulle overta? 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Du følger henne jo i some, så du vet jo hva slags forbruk hun har. Tror du virkelig at penger ikke betyr noe for henne?

Hva jeg vet om henne er basert på  intervjuer først og fremst og Mødre på tv3 , men nei jeg har ikke fulgt bare hennes side i saken. Har fulgt med på nrk sine argumenter også -seansen på dagsnytt 18 syns jeg var tekstbok hersketeknikk, men nok om det..

Når det gjelder Some har jeg fulgt et par integram videoer relatert til saken. Snap har jeg ikke så hun tjener ikke på meg der (angående dere som mener jeg er anti barn/støtter barne eksponering eller hva dere mente.. 🙂

Skrevet
Jodaneida skrev (3 minutter siden):

Alt det hun driver med nå, kommer ihvertfall til å skremme fremtidige potensielle arbeidsgivere til å skygge banen. At hun ikke ser det selv?

Hun er stolt av at hun er temperamentsfull. Men det er ikke bare en god egenskap i arbeidslivet.

• Liker 11
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (2 minutter siden):

Har du ennå ikke fått med deg at UB var enig i at vikaren skulle overta? 

Det er forskjell å hoppe inn/overta i en nødsituasjon enn å overta hele sesongen+ neste sesong. 

Skrevet
Sofie Maria skrev (10 minutter siden):

Den betalingen gidder jeg ikke kommentere engang. Virker som det er helt uhørt for mange her inne at en jobb betyr mer enn lønn 🤭

Det er jo ganske trist at en jobb betyr mer enn ens eget barn. Alle andre i landet takler det med å ikke jobbe etter fødsel helt fint. Hva er det som er så annerledes med Ulrikke? Om hun er diskriminert så må jo alle vi andre som har født være det også. Du har forøvrig aldri svart på spørsmålet mitt tidligere om hvordan en ev lovendring vil fungere. Det blir for dumt om Ulrikke kun skal føle seg diskriminert på egne vegne når det faktisk finnes kvinner der ute som taper økonomisk på å føde. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
NedOpp skrev (6 minutter siden):

Hun kan uansett ikke komme etterpå, når hun ikke får sesong 4, og hyle og grine over at nrk fulgte en kontrakt og avtale hun selv hadde vært med på. Sånn er livet. 

Ok sånn er livet, er man gravid så går jobben at skogen ? Greit å vite, men jeg tviler litt at likestillingsnemda eller hva de heter som skal dømme saken er helt enig med deg på den. 

Skrevet
otilie skrev (1 minutt siden):

Det er jo ganske trist at en jobb betyr mer enn ens eget barn. Alle andre i landet takler det med å ikke jobbe etter fødsel helt fint. Hva er det som er så annerledes med Ulrikke? Om hun er diskriminert så må jo alle vi andre som har født være det også. Du har forøvrig aldri svart på spørsmålet mitt tidligere om hvordan en ev lovendring vil fungere. Det blir for dumt om Ulrikke kun skal føle seg diskriminert på egne vegne når det faktisk finnes kvinner der ute som taper økonomisk på å føde. 

Jeg kan ikke nok om loven eller juss til å vite  hvordan  det skulle foregå rent praktisk, men jeg mener på ingen måte at de rettighetene som finnes med permisjon osv skal vekk, jeg mener bare det må finnes rom for valgfrihet tilpasset hver enkelt individ og familie situasjon ;) 

Skrevet
Sofie Maria skrev (Akkurat nå):

Ok sånn er livet, er man gravid så går jobben at skogen ? Greit å vite, men jeg tviler litt at likestillingsnemda eller hva de heter som skal dømme saken er helt enig med deg på den. 

Ja, når man har født får man ikke jobbe de første 6 ukene etter fødsel. Det står i loven. At Ulrikke føler seg hevet over oss udødelige  får være en ting, men hun er ikke diskriminert. 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
Sofie Maria skrev (3 minutter siden):

Det er forskjell å hoppe inn/overta i en nødsituasjon enn å overta hele sesongen+ neste sesong. 

Hele "sesongen" er jo bare 5 uker. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Sofie Maria skrev (Akkurat nå):

Jeg kan ikke nok om loven eller juss til å vite  hvordan  det skulle foregå rent praktisk, men jeg mener på ingen måte at de rettighetene som finnes med permisjon osv skal vekk, jeg mener bare det må finnes rom for valgfrihet tilpasset hver enkelt individ og familie situasjon ;) 

Men som jeg skrev tidligere vil valgfrihet føre til utnyttelse av systemet fra arbeidsgivere, og de som er dårligere stilt vil velge å jobbe for å ikke tape økonomisk på det. Syns du virkelig sånt er greit? Du bør sette deg inn i sånt før du diskuterer det. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Sofie Maria skrev (2 minutter siden):

Men det er ikke en JOBB i så måte. Det er en kontraktsjobb. Freelanceoppdrag. Hun er ikke ansatt!

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet

Ok sånn er livet, er man gravid så går jobben at skogen ? 

Nei. Men å være freelance betyr å aldri være garantert et oppdrag.

Hun har forøvrig tjent penger både under og etter graviditeten.

• Liker 15
Skrevet
Sofie Maria skrev (1 minutt siden):

Forstår du virkelig ikke forskjellen på å jobbe kontraktsbasert som frilanser, og det å være fast ansatt? hun har ikke blitt oppsagt, hun har heller ikke mistet noen kontrakt, hun fikk fullt betalt for å være på sykehuset med sønnen når han ble født. Hun fikk ikke kontrakt for sesong fire, som hun ikke hadde noen avtale om da de spilte inn sesong tre.

Hele forskjellen på å være frilanser og ansatt, er at man som jobber på korte kontrakter på korte kontrakter. Man har frihet til å gjøre flere ting samtidig, til å velge bort noe, men man har ikke den trygghet man har som fast ansatt. Det forundrer meg at du diskuterer dette uten at du faktisk forstår at hun ikke var ansatt. Det gjør det faktisk ganske vanskelig å diskutere med deg, for du ikke forholder deg til fakta.

• Liker 14
  • Nyttig 15
Skrevet
Sofie Maria skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk ikke svar forrige gang så jeg prøver igjen; helt konkret hva skulle NRK gjort i en situasjon der det skjer en prematur styrtfødsel under 24 timer før innspilling starter der en ikke aner hvordan de neste ukene vil se ut for mor/barn og en hel produksjon står klar for innspilling? 
Sesong 4 har ingenting med dette å gjøre. 

• Liker 10
  • Nyttig 12
Skrevet
otilie skrev (1 minutt siden):

Men som jeg skrev tidligere vil valgfrihet føre til utnyttelse av systemet fra arbeidsgivere, og de som er dårligere stilt vil velge å jobbe for å ikke tape økonomisk på det. Syns du virkelig sånt er greit? Du bør sette deg inn i sånt før du diskuterer det. 

Hva tenker du på med utnyttelse av systemet? 🙂Hvis loven sier at permisjonen skal være der, men de som vil kan få lov å jobbe (enten mor eller far avhengig av hva familien ønsker) , hvordan kan det være ille? De som vil ha mamma eller pappa fri får penger fra staten uansett? 

Enig at jeg burde lese mer om det, derfor jeg ikke svarte på det opprinnelige spørsmålet 🤭

Skrevet
Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk ikke svar forrige gang så jeg prøver igjen; helt konkret hva skulle NRK gjort i en situasjon der det skjer en prematur styrtfødsel under 24 timer før innspilling starter der en ikke aner hvordan de neste ukene vil se ut for mor/barn og en hel produksjon står klar for innspilling? 
Sesong 4 har ingenting med dette å gjøre. 

La ulrikke ta valget også heller la Julie hoppe inn hvis det ble for ille?

La Ulrikke og Julie jobbe sammen sånn at Ulrikke kunne hatt korte dager. De andre Bm seriene har flere program ledere. 

La julie ta det første ukene også la Ulrikke hoppe inn de siste to/tre ukene. 

La henne få sesong fire og ingen ville følt seg ille. Ulrikke har jo sagt at det var ikke før den avgjørelsen skjedde at hun virkelig anså seg som diskriminert . åpenbart mange her valg her hvis man bare er  kreativ nok. Viljen var ikke der slik jeg ser det. De tok den lette veien.  

Skrevet
Sofie Maria skrev (3 minutter siden):

Ja når man er selvstendig næringsdrivende og tar oppdrag så er det slik. Hadde jeg fått et snekker til å bygge meg en garasje og snekkeren falt ned og brakk beinet, så hadde jeg fått inn en annen til å gjøre ferdig jobben. Hadde jeg i tillegg betalt stakkaren som brakk beinet full lønn for jobben som skulle vært gjort i tillegg til å betale et nytt firma for å sluttføre jobben, hadde jeg vært usedvanlig snill. ( og steinrik)  🤪 Jeg hadde definitivt ikke latt snekkeren humpe rundt på krykker med spikerpistolen i beltet bare fordi  han elsker jobben sin. 
Og hvis jeg så hadde brukt det andre firmaet til å også bygge meg en  redskapsbod ett halvt år senere, hadde jeg vært slem mot den snekkeren som nå har to friske bein? Nei, og antakelig hadde han vært i full gang  andre plasser, med nye oppdrag ( med gode skussmål fra meg, for jeg hadde jo aldri lastet han for uheldige omstendigheter) 

• Liker 14
  • Nyttig 13
Skrevet

La ulrikke ta valget også heller la Julie hoppe inn hvis det ble for ille?

La Ulrikke og Julie jobbe sammen sånn at Ulrikke kunne hatt korte dager. De andre Bm seriene har flere program ledere. 

La julie ta det første ukene også la Ulrikke hoppe inn de siste to/tre ukene. 

La henne få sesong fire og ingen ville følt seg ille. Ulrikke har jo sagt at det var ikke før den avgjørelsen skjedde at hun virkelig anså seg som diskriminert . åpenbart mange her valg her hvis man bare er  kreativ nok. Viljen var ikke der slik jeg ser det. De tok den lette veien.  

Har du noe innsyn i hvordan en sånn TV-produksjon fungerer? 

• Liker 10
  • Nyttig 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...