Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Stargaze skrev (1 time siden):

Det var i hvert fall et stort løft å få JS inn som programleder. I det første programmet lar hun både deltakere og dommere skinne, og er selv en behaglig programleder. I sterk kontrast til UBs «se me, se meg» pgogramlederstil.

La veldig merke til det samme. UB hadde en tendens til å sette seg selv i sentrum ofte, og etter hvert ble det for krampeaktig.

• Liker 15
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal de handle massivt til huset i utlandet? Håper de tar høyde for mva på varer fra utlandet….

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Stargaze skrev (3 timer siden):

Skal de handle massivt til huset i utlandet? Håper de tar høyde for mva på varer fra utlandet….

Hvorfor støtter du eksponering av barn?

• Liker 2
Skrevet

Her er sjalusien stor. Hun skal ta nrk akkurat nå når bakemesterskapet 3 er begynt. Håper hun taper dette. Nrk har gjort opp for seg. Godta det og gå videre i livet. 

• Liker 27
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har nettopp sett første episode av sesong 3, og kan allerede nå si at NRK valgte en svært god vikar. Tror neppe UB hadde fått sesong 4, uansett, og spesielt ikke etter å ha stelt i stand så mye unødvendig bråk omkring en ikke-sak. 

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Feil post

Endret av oss-to
Skrevet (endret)
Tough cookie skrev (På 7.4.2026 den 12.24):

Har Ulrikke noensinne tvilt på at hun hadde vært i form til å gå tilbake på jobb dagen etter fødselen?

Eller at formen til babyen var såpass stabil at hun kunne forlate han?

Jeg følger ikke UB i sosiale medier, så dette er basert på hva jeg har oppfattet via media og det jeg har lest i tråden her.

Det jeg har lest er at inntrykket hun ga via "den gule appen" rett etter fødselen var at fokus var på babyen og at hun var i babybobla. Hun snakket ikke om at hun heller ville vært på jobb.

Det var først flere måneder senere, da det ble klart at programlederjobben i sesong 4 av Bakemesterskapet ikke ble UB sin, at hun satte i gang sirkuset. Hun hadde nok tatt det som en selvfølge at sesong 4 var hennes og når det ikke skjedde raste verden sammen og la ut grinevideo på "den gule appen".

Som jeg har skrevet før fremstår hun som veldig følesesstyrt og lite rasjonell, og jeg tror hun bedriver et profesjonelt selvmord, for andre oppdragsgivere vil nok kvie seg for å leie henne inn etter dette.

Endret av Christiane_W
Stavefeil
  • Liker 23
  • Nyttig 6
Skrevet
Christiane_W skrev (12 timer siden):

Jeg følger ikke UB i sosiale medier, så dette er basert på hva jeg har oppfattet via media og det jeg har lest i tråden her.

Det jeg har lest er at inntrykket hun ga via "den gule appen" rett etter fødselen var at fokus var på babyen og at hun var i babybobla. Hun snakket ikke om at hun heller ville vært på jobb.

Det var først flere måneder senere, da det ble klart at programlederjobben i sesong 4 av Bakemesterskapet ikke ble UB sin, at hun satte i gang sirkuset. Hun hadde nok tatt det som en selvfølge at sesong 4 var hennes og når det ikke skjedde raste verden sammen og la ut grinevideo på "den gule appen".

Som jeg har skrevet før fremstår hun som veldig følesesstyrt og lite rasjonell, og jeg tror hun bedriver et profesjonelt selvmord, for andre oppdragsgivere vil nok kvie seg for å leie henne inn etter dette.

Jeg har samme inntrykk; at rett etter fødsel var UB i babybobla på sykehuset og det var ikke et tema at hun heller ville vært på jobb på det tidspunktet. Hun hadde fullt fokus på babyen/morsrollen.

Det var først  flere måneder senere, da det ble kjent at UB ikke fikk programlederjobben for sesong 4 av BM, at hun begynte å snakke om at hun ville vært på jobb, at hun burde fått velge selv og mente at hun var utsatt for diskriminering.  Da startet hun sirkuset med grinevideo på Snap og media plukket opp saken. Jeg har ikke fått med meg at det var et tema før det.

Jeg synes ikke NRK har gjort noe galt. Det var avtalt på forhånd at NRK hadde vikar i bakhånd som skulle steppe inn om UB fødte før innspillingsperioden var over (fordi det var i slutten av svangerskapet hennes), og som jeg har forstått det var meningen at vikaren skulle lede de gjenværende episodene. 

Når det ble som det ble med prematur styrtfødsel før innspillingen i det hele tatt var i gang skjønner jeg at de valgte å la vikaren ta over fra start, for å sikre en forutsigbar innspilling der fremdriften gikk som planlagt av hensyn til alle involverte.

Det er viktig å huske på at UB ikke var ansatt i NRK. Hun er frilanser som var innleid for å gjøre en spesifikk jobb for NRK; å være programleder for sesong 3 av BM. NRK var oppdragsgiver, ikke arbeidsgiver. Når UB fødte og ikke kunne gjøre jobben som planlagt måtte NRK erstatte henne med en vikar. NRK betalte UB for jobben, til tross for at hun ikke gjorde den, så jeg synes de har vært redelige her.

UB begår profesjonelt selvmord ved å ikke slippe denne saken tenker jeg.

• Liker 17
  • Nyttig 9
Skrevet
Christiane_W skrev (14 timer siden):

Alle kan ikke være like logisk basert heller, må være rom for oss følelse-menensker også her i verden 🙂

Skrevet
Zenhouse skrev (På 3.4.2026 den 19.59):

La oss si at hun hadde vært programleder for ses 3, og pendlet mellom baketeltet og sykehuset. Er vi enige om at dette ikke automatisk hadde sikret henne ses 4? Eller tror du det?  Det kan jo hende at NRK uansett hadde ønsket å fornye konseptet litt og fått inn Julie for ses 4? 

Edit: bare glem det, Ser du har besvart dette egentlig på forrige side. 

Det hadde ikke sikret henne sesong fire nei, men da hadde hun heller ikke  vært diskriminert. Når jeg sier jeg ikke tror på Nrk sine ord om programfornyelse er det basert på alt det rare som hendte i sesong tre. 

Intervju med Hedda Kise som har opplevd å miste jobben tre ganger etter mamma perm ; 

« Men la oss være ærlige: TV-bransjen lever ikke av nye ansikter - de lever av følelsen av å komme hjem - til de stemmene og ansiktene som vi er vant til at er der. Derfor skiftes programledere ut minst mulig.»

Så henviser hun til Ivar  Dyrhaug og Jon Almass som eks på menn som fikk beholde jobben i evigheter før de sluttet. 

« Så spørsmålet vi bør stille er: ville Ulrikke Brandstorp mest sannsynlig fortsatt vært programleder for Bakemesterskapet hvis hun ikke hadde født? Hvis svaret er ja, er det per definisjon diskriminering, ifølge likestillings- og diskrimineringsombudets retningslinjer. « 

« Vi må slutte å late som det er «fornyelse» når man velger å fortsette med vikaren. Det er ikke innovativt - det er bare den enkleste løsningen for arbeidsgiver.» 

Kilde:https://www.dagbladet.no/meninger/sikreste-vei-ut-av-jobben/83772217  

Miominoen skrev (På 4.4.2026 den 0.53):

Når og hvor har Nrk uttalt at UB er en "håpløs case"?  Det er veldig vanlig at tv kanaler fornyer konseptet når det har gått noen sesonger. Det kan være fordi seertallene har gått noe ned fra en sesong til en annen. Eller rett og slett gi programmet litt nytt liv. Som du vet, Nrk "lever av seere".

Ta for eksempel Melodi Grand Prix. I år ble Tete Lidbom byttet ut med Ronny Brede Aase. Et lite grep som endret dynamikken litt fra fjoråret. Det kan jo også være verdt og merke seg at dette byttet gikk knirkefritt. Tete Lidbom hadde ingen gråte seanse på Instagram med påfølgende mediestorm.

Forøvrig er påstanden om at UB ble diskriminert fordi hun er mor urimelig all den tid JS er småbarnsmor.

Du har nok rett i at ansatte i Nrk flyttes rundt til forskjellige konsepter. Ta for eksempel Ingrid Stenvold. Hun startet i sporten, er nå nyhetsanker i Dagsrevyen. Under OL var hun tilbake i sporten. Så har du Fredrik Solvang som hadde pause fra Debatten en periode da han ledet Melodi Grand Prix.

Nrk har aldri uttalt det, utad har de vært fornøyd med Ulrikke, men veldig mange her inne mener Ulrikke er en dårlig  programleder og derfor stusser jeg at hun fikk to sesonger og ikke bare en. Hvis noen er så elendig burde vel sjefene i Nrk merket det ? Er det ikke jobben dems? Jeg skal for øvrig setter meg ned å se begge sesongene sånn at jeg kan sammenligne. 

Til sist : For dere som mener jeg ikke støtter barnet /at jeg støtter barne-eksponering så vil jeg si at jeg har ikke nevnt det temaet , jeg kan for lite om SoMe og den verden til å ønske å ha noe mening. 

• Liker 1
Skrevet
Sofie Maria skrev (53 minutter siden):

Alle kan ikke være like logisk basert heller, må være rom for oss følelse-menensker også her i verden 🙂

Da får følelsesmenneske lage sin egen følelsesdomstol. Eller de har de jo allerede, det kalles sosiale medier 🙃

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Kratos skrev (31 minutter siden):

Da får følelsesmenneske lage sin egen følelsesdomstol. Eller de har de jo allerede, det kalles sosiale medier 🙃

Tusen vil vise. Lurer på hva dere die hard team Nrk eller hva jeg skal kalle det sier og mener for noe hvis Nrk blir felt for brudd på likestilling. 

Skrevet
Sofie Maria skrev (Akkurat nå):

Tusen vil vise. Lurer på hva dere die hard team Nrk eller hva jeg skal kalle det sier og mener for noe hvis Nrk blir felt for brudd på likestilling. 

Kommer fortsatt til å mene det samme 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
SurPotet skrev (11 minutter siden):

Kommer fortsatt til å mene det samme 

Okai, så om Nrk blir dømt lager du  en egen dom for Ulrikke? 🤔

Skrevet (endret)
Sofie Maria skrev (42 minutter siden):

Viss ein vinn fram juridisk med at det er "diskriminerande" at ei mor i barsel ikkje fekk jobbe, så overser ein totalt at barnet er den svakaste parten. Å kalle det framsteg at mødre skal kunne springe frå sjukehussenga til kontoret, er å snu ryggen til alt vi veit om kva eit lite menneske treng. Ein risikerer at barnet må betale prisen i form av utrygg tilknyting, berre for at dei vaksne skal få rett i ein prinsipiell krangel om arbeidskontrakter. Kan det være at samfunnet har blitt så oppteke av individuelle rettar for vaksene at vi rett og slett har gløymt kva eit barn er, biologisk sett? 

Endret av oss-to
..
  • Liker 15
  • Nyttig 10
Skrevet
Sofie Maria skrev (36 minutter siden):

Okai, så om Nrk blir dømt lager du  en egen dom for Ulrikke? 🤔

Jeg har min egen mening. Jeg er verken jurist eller domstol, men meninger må jeg få lov til å ha 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Sofie Maria skrev (1 time siden):

Har Julie Strømsvåg blitt mann?

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Sofie Maria skrev (2 timer siden):

Kan du være så snill å forklare hva dette har med likestilling å gjøre. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Era Vulgaris skrev (15 minutter siden):

Kan du være så snill å forklare hva dette har med likestilling å gjøre. 

Mente diskriminering, men det henger vel sammen med likestilling. Fedre kan prioritere karriere uten at de får pepper som Ulrikke har fått. 🙂

Skrevet
SurPotet skrev (1 time siden):

Jeg har min egen mening. Jeg er verken jurist eller domstol, men meninger må jeg få lov til å ha 

Joda samme her, men jeg må innse at Ulrikke ikke har totalt rett hvis dommen frikjenner Nrk tenker jeg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...