Stargaze Skrevet 4. april #3081 Skrevet 4. april Sofie Maria skrev (15 timer siden): Joda, jeg innser at Ulrikke ikke hadde noe formelt krav på sesong fire og kan være rett at de benyttet sjansen få henne vekk, men når den avgjørelsen skjedde såpass fort etter hun var blitt mamma er det muffins her. Jeg kjøper ikke fortellingen om programfornyelse et sekund og hvis Ulrikke var så håpløs case hvorfor fikk hun da to sesonger? 🤔På første sesong var hun ikke mamma og hadde følgelig ikke hatt noen diskriminering sak heller. Hun fikk nok to sesonger fordi de ville gi henne en sjanse. Men JS kom inn i sesong 3 og viste seg flere sjumilssteg bedre. Da må NRK velge det beste for programmet. 13 10
Miominoen Skrevet 4. april #3082 Skrevet 4. april Her er JS betraktninger rundt og måtte hoppe inn som programleder på kort varsel. Ut fra svarene hun gir på spørsmålene om UB konflikt med Nrk virker hun som en sympatisk og real person. https://www.nrk.no/vestland/julie-stromsvag-ble-bakemesterskapet-programleder-over-natten_-_-matte-hive-meg-pa-et-fly-1.17815888 19
Stargaze Skrevet 4. april #3083 Skrevet 4. april Miominoen skrev (4 minutter siden): Her er JS betraktninger rundt og måtte hoppe inn som programleder på kort varsel. Ut fra svarene hun gir på spørsmålene om UB konflikt med Nrk virker hun som en sympatisk og real person. https://www.nrk.no/vestland/julie-stromsvag-ble-bakemesterskapet-programleder-over-natten_-_-matte-hive-meg-pa-et-fly-1.17815888 Og for å si det sånn, den artikkelen viser vel godt hvorfor de valgte som de gjorde i sesong 4. 29
-Pusheen- Skrevet 4. april #3084 Skrevet 4. april Miominoen skrev (11 minutter siden): Her er JS betraktninger rundt og måtte hoppe inn som programleder på kort varsel. Ut fra svarene hun gir på spørsmålene om UB konflikt med Nrk virker hun som en sympatisk og real person. https://www.nrk.no/vestland/julie-stromsvag-ble-bakemesterskapet-programleder-over-natten_-_-matte-hive-meg-pa-et-fly-1.17815888 Tror dette blir bra, har alltid hatt sansen. 13 1
Tough cookie Skrevet 4. april #3085 Skrevet 4. april Korpsnerden skrev (3 timer siden): Jeg skjønner ikke at UB bruker tid på dette. Hun har et lite barn, hun er gravid på nytt - antagelig regnes det som et risikosvangerskap med ekstra oppfølging mtp hva som skjedde i første graviditet og hvor fort hun har valgt å bli gravid igjen. Rart at hun velger å påføre seg og familien stress med å "kjøre" denne saken så langt det går. Ingen tvil om hva som er viktigst for henne, og spør du meg er ikke all PR god PR. Jeg hadde aldri ansatt henne til noe som helst etter hvordan hun har taklet denne situasjonen. Hun har en mor som en advokat og som tar saken. Ulrikke er nok veldig bortskjemt og er vant til å bli dullet med av foreldrene 19 6
Virrevirrevapp Skrevet 4. april #3086 Skrevet 4. april refill skrev (11 timer siden): Mener jeg har lest fire uker innspilling, pluss sikkert litt forarbeid med manus, klær, prøver osv. Edit: Ja. Ca fire uker for deltakerne. https://www.nrk.no/deltaker/vil-du-vaere-deltaker-i-nrk-tv-serien-bakemesterskapet_-her-er-pameldingsskjema-1.17028820 Det er fem uker totalt: https://www.nrk.no/vestland/julie-stromsvag-ble-bakemesterskapet-programleder-over-natten_-_-matte-hive-meg-pa-et-fly-1.17815888 6
keiserenernaken Skrevet 4. april #3087 Skrevet 4. april Sofie Maria skrev (18 timer siden): Joda, jeg innser at Ulrikke ikke hadde noe formelt krav på sesong fire og kan være rett at de benyttet sjansen få henne vekk, men når den avgjørelsen skjedde såpass fort etter hun var blitt mamma er det muffins her. Jeg kjøper ikke fortellingen om programfornyelse et sekund og hvis Ulrikke var så håpløs case hvorfor fikk hun da to sesonger? 🤔På første sesong var hun ikke mamma og hadde følgelig ikke hatt noen diskriminering sak heller. Hun blit vel evaluert per oppdrag. Helt vanlig evaluere den som har utført et stykke arbeid. Det blir alle arbeidstakere også, dette gir grunnlag for ev lønnsforhøyelse eller forfremmelse. Evaluering av leverandør/freelancere etc skjer på objektive kriterier, hvor fravær og fødselspermisjon ikke er en del av hva man evalueter på. Man evaluerer på kvalitet av utført arbeid/penger spart/penger tjent/ seertall/HMS/betaling av skatt/skjønn/sett inn hva som er aktuelt for bransjen og oppdragets art. En evaluering gir score per tema, og en sammenlagt score over oppdraget. NRK har med andre ord hatt erfaringstall å sammenligne opp mot den evalueringen de har hatt av ny programleder. 8
Stargaze Skrevet 4. april #3088 Skrevet 4. april Og nå har hun jo totalt ødelagt sin egen markedsverdi ved å være grinete, kranglete og vanskelig. Alt spydd ut på so-me og media. Hvem vil ha henne som programleder nå liksom. 21 23
Stargaze Skrevet 4. april #3089 Skrevet 4. april Sofie Maria skrev (21 timer siden): Skrev ikke hele navnet og desuten vet alle hva barnet heter så tror det går fint 🙂 Du er i hvert fall helt på linje med å eksponere barnet som det U selv er. Driter i om barnet har rett på et privatliv. Hadde ikke moren hatt enormt behov for å eksponere barnet ville ingen visst hva han het. Men så var det alt for penger da… 11 8
Lærke Skrevet 4. april #3090 Skrevet 4. april Sofie Maria skrev (På 2.4.2026 den 14.20): men fordi Nrk valgte for henne Det er slik arbeidslivet fungerer. Mange har lyst på en jobb og et engasjement, men det er arbeidsgiver som velger hvem de vil ansette. Og da går det gjerne på hvem som er best kvalifisert og ikke hvem som har mest superduperlyst på jobben. 19 8
Kratos Skrevet 4. april #3091 Skrevet 4. april Babyface skrev (10 timer siden): Hun hevder at hun får mange støtteerkleringer og meldinger fra andre kvinner som er redd for å miste jobbene sine og at det er en av grunnene til at hun "må" fortsette å kjempe for saken sin. Jeg tror flertallet som støtter henne faktisk ikke har satt seg godt nok inn i hva dette dreier seg om. Tidligere denne uken nevnte en venninne av meg at hun syntes det var bra at Ulrikke står opp og kjemper for jobben hun mistet som følge av at hun hadde fått barn. Jeg forklarte at Ulrikke aldri har mistet noen jobb, hun har aldri fått tilbud om sesong 4, og at hun faktisk ville reise fra en nyfødt på nyfødtintensiven. Da endret venninnen min mening om Ulrikke totalt. Venninnen min har btw mistet et nyfødt barn på nyfødtintensiven, så hun ble jo sjokkert over at noen velger å reise fra babyen sin så kort tid etter fødsel, når babyens tilstand er høyest usikker. På det tidspunktet Ulrikke hadde tenkt å reise fra babyen kan ikke hele den premature babyens tilstand ha vært 100% avklart, det er ikke mulig så kort tid etter den premature fødselen. Da synes Ulrikke Brandstorp at Bakemesterskapet var viktigere - det er fortsatt sjokkerende å tenke på! Tenk om babyen hadde dødd et døgn etter fødsel og mor var på jobb, da hadde hvertfall NRK vært i hardt vær. Det er så merkelig at folk «støtter» saker de ikke har satt noe inn i. Og da spesielt influensere sine «saker». 15 2
Blåttvann Skrevet 4. april #3092 Skrevet 4. april Babyface skrev (11 timer siden): Hun hevder at hun får mange støtteerkleringer og meldinger fra andre kvinner som er redd for å miste jobbene sine og at det er en av grunnene til at hun "må" fortsette å kjempe for saken sin. Jeg tror flertallet som støtter henne faktisk ikke har satt seg godt nok inn i hva dette dreier seg om. Tidligere denne uken nevnte en venninne av meg at hun syntes det var bra at Ulrikke står opp og kjemper for jobben hun mistet som følge av at hun hadde fått barn. Jeg forklarte at Ulrikke aldri har mistet noen jobb, hun har aldri fått tilbud om sesong 4, og at hun faktisk ville reise fra en nyfødt på nyfødtintensiven. Da endret venninnen min mening om Ulrikke totalt. Venninnen min har btw mistet et nyfødt barn på nyfødtintensiven, så hun ble jo sjokkert over at noen velger å reise fra babyen sin så kort tid etter fødsel, når babyens tilstand er høyest usikker. På det tidspunktet Ulrikke hadde tenkt å reise fra babyen kan ikke hele den premature babyens tilstand ha vært 100% avklart, det er ikke mulig så kort tid etter den premature fødselen. Da synes Ulrikke Brandstorp at Bakemesterskapet var viktigere - det er fortsatt sjokkerende å tenke på! Tenk om babyen hadde dødd et døgn etter fødsel og mor var på jobb, da hadde hvertfall NRK vært i hardt vær. Hvordan har hun gått glipp av selve essensen i saken? Ingen hadde jo reagert mot UB om omstendighetene var annerledes. 1
Mollami Skrevet 4. april #3093 Skrevet 4. april Gjest Hasse29 skrev (På 13.3.2026 den 10.13): Enig! Ble bare veldig påtatt og krampeaktig🙈 Hun egner seg ikke som programleder, synes bare hun var irriterende. Nå har jeg aldri hatt sansen for henne som artist heller, - hører at hun har bra stemme, men å, så uinteressant hun er! 12 9
Mollami Skrevet 4. april #3094 Skrevet 4. april Sofie Maria skrev (På 3.4.2026 den 17.17): Joda, jeg innser at Ulrikke ikke hadde noe formelt krav på sesong fire og kan være rett at de benyttet sjansen få henne vekk, men når den avgjørelsen skjedde såpass fort etter hun var blitt mamma er det muffins her. Jeg kjøper ikke fortellingen om programfornyelse et sekund og hvis Ulrikke var så håpløs case hvorfor fikk hun da to sesonger? 🤔På første sesong var hun ikke mamma og hadde følgelig ikke hatt noen diskriminering sak heller. Kjære deg, har du deltatt i bakemesterskapet? Jeg spør, siden du ikke vet forskjell på “muffens” og muffins 😉Det var sikkert noen muffins i programmet, men antar at du mener muffens😅 6 2
Anita666 Skrevet 4. april #3095 Skrevet 4. april Tough cookie skrev (10 timer siden): Hun har en mor som en advokat og som tar saken. Dette er jo et godt eksempel på at mamma ikke alltid vet best 14 3
Måne Rampelyset Skrevet 4. april #3096 Skrevet 4. april Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett. Måne, admin.
NedOpp Skrevet mandag kl. 14:59 #3097 Skrevet mandag kl. 14:59 Jeg har sett episode 1 i sesong 3 i dag. Og ja… NRK gjorde et godt valg med ny programleder. Så håper jeg UB klarer å gå videre snart og heller prøver å lære av dette, og se på hva hun kan gjøre for å bli faglig bedre hvis hun ønsker å være programleder i framtida 23 4
Lopploella Skrevet mandag kl. 20:35 #3098 Skrevet mandag kl. 20:35 Helt enig, jeg så også den første episoden av ny sesong i dag. Den nye programlederen er veldig mye mer behagelig, og tror ikke hun er stjerna i showet. Deilig å slippe den masete fremtoningen, de korte kjolene, cowboystøvlene og alt sammen. 11 10
Jaddah123 Skrevet tirsdag kl. 06:39 #3099 Skrevet tirsdag kl. 06:39 Babyface skrev (På 4.4.2026 den 8.58): Hun hevder at hun får mange støtteerkleringer og meldinger fra andre kvinner som er redd for å miste jobbene sine og at det er en av grunnene til at hun "må" fortsette å kjempe for saken sin. Jeg tror flertallet som støtter henne faktisk ikke har satt seg godt nok inn i hva dette dreier seg om. Tidligere denne uken nevnte en venninne av meg at hun syntes det var bra at Ulrikke står opp og kjemper for jobben hun mistet som følge av at hun hadde fått barn. Jeg forklarte at Ulrikke aldri har mistet noen jobb, hun har aldri fått tilbud om sesong 4, og at hun faktisk ville reise fra en nyfødt på nyfødtintensiven. Da endret venninnen min mening om Ulrikke totalt. Venninnen min har btw mistet et nyfødt barn på nyfødtintensiven, så hun ble jo sjokkert over at noen velger å reise fra babyen sin så kort tid etter fødsel, når babyens tilstand er høyest usikker. På det tidspunktet Ulrikke hadde tenkt å reise fra babyen kan ikke hele den premature babyens tilstand ha vært 100% avklart, det er ikke mulig så kort tid etter den premature fødselen. Da synes Ulrikke Brandstorp at Bakemesterskapet var viktigere - det er fortsatt sjokkerende å tenke på! Tenk om babyen hadde dødd et døgn etter fødsel og mor var på jobb, da hadde hvertfall NRK vært i hardt vær. Hvorfor hadde venninna di så sterke meninger om Ulrikke når hun ikke en gang har fått med seg saken? 3
Babyface Skrevet tirsdag kl. 08:16 #3100 Skrevet tirsdag kl. 08:16 Jaddah123 skrev (1 time siden): Hvorfor hadde venninna di så sterke meninger om Ulrikke når hun ikke en gang har fått med seg saken? Hun hadde ikke "så sterke meninger", hun hadde ikke fått med seg fullt ut hva saken gjaldt. Hun trodde det handlet om urettferdig behandling av en nybakt mor, kvinnesak rett og slett, og den oppfatningen kan man jo lett få om man bare hører halvt etter på Ulrikkes versjon. 7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå