Bibbi_ Skrevet 12. mai #241 Skrevet 12. mai (endret) Xstrella skrev (På 10.5.2025 den 12.22): Hun reklamerer for Lindex, mens hun snapper fra sykehuset. Dette er business. Xstrella skrev (På 11.5.2025 den 0.28): Ikke kjøpt selv, og ikke merket med reklame. Damen og den nyfødte er på jobb 24/7. Xstrella skrev (7 timer siden): Det var da voldsomt. Vi VET de blir sponset i hue og ræva alle disse influencerene. De 'glemmer' å merke spons som reklame. Tror du virkelig Ulrikke snapper alt dette hun legger ut helt gratis?? Hun gjør jo ikke det. Det er butikk. For hver person som klikker seg inn på hennes snap så ruller pengene inn. Derfor snapper hun massivt og nærmest 24/7 for tiden. Og med masse følgere kommer det spons, som er klær, sko, sminke, happy flops, barberhøvler, hello fresh and the list goes on and on. Ikke kjeft på meg for at jeg sprer løgner, for det gjør jeg ikke. Hva gjør du her da? Du sier hun ikke har kjøpt klærne selv. Ulrikke sier hun har vært å handlet fordi hun ikke var forberedt på den situasjonen de er i nå. Selvfølgelig vet jeg at de tjener penger på å snappe, ved at folk ser på og klikker seg igjennom. Og de tjener på samarbeid. Men Ulrikke har ikke samarbeid med Lindex slik du påstår. Endret 12. mai av Bibbi_ 7 2
Hermines Skrevet 12. mai #242 Skrevet 12. mai Rufs skrev (14 timer siden): Jeg har hatt prematur, og som jeg skrev, var aldri utenfor sykehuset nei. Kunne aldri falt meg inn. Sykepleierene prøvde å jage meg til sengs på nettene, noen ganger gikk jeg og sov litt, andre ganger sov jeg i stolen ved kuvøsa. Alle instinktene mine skrek at jeg skulle være med babyen min. Og jeg måtte gå ut for å pumpe, det holdt i massevis for meg (den gang var det pumperom på mitt sykehus). Måtte egentlig gå for å spise og, men gjorde det veldig sjelden, fikk ofte knekkebrød og sånn av de ansatte for å få i meg noe. tror du det gjorde deg til en bedre mamma enn Ulrikke? At du ofret alt for å være ved den lille sin side? Foreldre som ofrer søvn, næring og alt er absolutt ikke noen bedre foreldre enn foreldre som gjør viktige ting for psykisk helse som f.eks en luftetur utenfor sykehusets fire vegger. At oppførte deg som en martyr er sikkert vel og bra å fortelle om i etterkant, men de foreldrene som tar vare på seg selv slik at de kan yte veldig god omsorg er absolutt de som er best rustet når det røyner på. Marsipan123 skrev (12 timer siden): Det er dette jeg mener. Jeg forstår ikke at andre klarer noe annet. Det blir tatt for kritikk, men jeg stiller bare spørsmål. Jeg forstår ikke at de klarer, og jeg var ukjent med at ansatte kunne fungere som barnevakter. At du mangler evnet til å forstå at folk er annerledes enn deg, sier mer om deg enn om de foreldrene som tar seg en velfortjent pause fra alarmer og kaos. Jeg har jobbet i mange år på nyfødtintensiv. Vi er ikke barnevakter nei, men vi har ansvar for de små babyene. Det er helt tydelig at duk ikke forstår forskjell på vanlig barsel og nyfødtintensiv. 20 17
Fenomen Skrevet 12. mai #243 Skrevet 12. mai Rufs skrev (12 timer siden): Nei jeg skjønner det heller ikke. Min var tidligere født enn Ulrikke sin og var mye mer kritisk i starten, men etter det gikk det bra. Var fortsatt aldri aktuelt å dra noe sted. Jeg sammenligner det absolutt med mine terminfødte, instinktene mine var jo eksakt like selv om tiden på nyfødt intensiv var ekstrem i forhold til å være hjemme. Jeg var aldri en som forlot terminfødte nyfødte heller, eller ga de fra meg til andre mer enn veldig korte stunder. Og jeg er ekstremt sjenert og introvert, var utslitt etter x antall uker på avdelingen med masse ukjente folk hele tiden og livredd for mitt i starten kritiske barn. Men nettopp derfor var jo instinktene også ekstremt sterke på å aldri forlate den lille, skjøre babyen min. Hva andre gjør gir jeg litt f i så lenge noen tar seg av barnet. Jeg må ærlig si at jeg synes det er rart å forlate en nyfødt med fremmede sykepleiere, hvis jeg skulle gá noe sted måtte det i hvert fall vært en pappa som passet på babyen. Den kjenner jo ikke sykepleierene og vil jo kunne bli utrygg. Og du klarer ikke å forstå at andre er og handterer ting annerledes enn deg? Man er heller ikke alltid rasjonell i en sånn situasjon. 6
Fenomen Skrevet 12. mai #244 Skrevet 12. mai Xstrella skrev (11 timer siden): Det var da voldsomt. Vi VET de blir sponset i hue og ræva alle disse influencerene. De 'glemmer' å merke spons som reklame. Tror du virkelig Ulrikke snapper alt dette hun legger ut helt gratis?? Hun gjør jo ikke det. Det er butikk. For hver person som klikker seg inn på hennes snap så ruller pengene inn. Derfor snapper hun massivt og nærmest 24/7 for tiden. Og med masse følgere kommer det spons, som er klær, sko, sminke, happy flops, barberhøvler, hello fresh and the list goes on and on. Ikke kjeft på meg for at jeg sprer løgner, for det gjør jeg ikke. Så fordi vi vet at influencere generelt blir sponset så skal vi ta utgangspunkt i at Ulrikke legger ut umerket reklame..? 6 1
Anonym-09 Skrevet 12. mai #245 Skrevet 12. mai Hermines skrev (3 timer siden): tror du det gjorde deg til en bedre mamma enn Ulrikke? At du ofret alt for å være ved den lille sin side? Foreldre som ofrer søvn, næring og alt er absolutt ikke noen bedre foreldre enn foreldre som gjør viktige ting for psykisk helse som f.eks en luftetur utenfor sykehusets fire vegger. At oppførte deg som en martyr er sikkert vel og bra å fortelle om i etterkant, men de foreldrene som tar vare på seg selv slik at de kan yte veldig god omsorg er absolutt de som er best rustet når det røyner på. At du mangler evnet til å forstå at folk er annerledes enn deg, sier mer om deg enn om de foreldrene som tar seg en velfortjent pause fra alarmer og kaos. Jeg har jobbet i mange år på nyfødtintensiv. Vi er ikke barnevakter nei, men vi har ansvar for de små babyene. Det er helt tydelig at duk ikke forstår forskjell på vanlig barsel og nyfødtintensiv. Det var min værste tid i livet. Jeg beskriver det som et reit helvete. Er livredd for at mine barn skal også få premature barn. Jeg unner ingen å oppleve det. Så mye redd man er og alt som foregår rundt deg. Man føler seg hel hjelpeløs. Og jeg er glad for at pleierne så oss foreldre oppi alt kaoset å. Og ba oss om å komme oss litt ut. Å være ti uker på en intensiv krever mye av oss mentalt. 3 4
Palmemor Skrevet 12. mai #246 Skrevet 12. mai Anonym-09 skrev (1 minutt siden): Det var min værste tid i livet. Jeg beskriver det som et reit helvete. Er livredd for at mine barn skal også få premature barn. Jeg unner ingen å oppleve det. Så mye redd man er og alt som foregår rundt deg. Man føler seg hel hjelpeløs. Og jeg er glad for at pleierne så oss foreldre oppi alt kaoset å. Og ba oss om å komme oss litt ut. Å være ti uker på en intensiv krever mye av oss mentalt. Klart 10 uker er lenge, men de dro vel ut lenge før den tid. De velger selv hva de gjør selvsagt, også er jo dette ett diskusjonsforum hvor man diskuterer ting. Jeg hadde ikke reist fra mitt barn, og jeg har venner som har født for tidlig som ikke har reist fra sine. 2
Xstrella Skrevet 12. mai #247 Skrevet 12. mai Fenomen skrev (37 minutter siden): Så fordi vi vet at influencere generelt blir sponset så skal vi ta utgangspunkt i at Ulrikke legger ut umerket reklame..? Ja, det tror jeg. 2
Bibbi_ Skrevet 12. mai #248 Skrevet 12. mai Palmemor skrev (29 minutter siden): Klart 10 uker er lenge, men de dro vel ut lenge før den tid. De velger selv hva de gjør selvsagt, også er jo dette ett diskusjonsforum hvor man diskuterer ting. Jeg hadde ikke reist fra mitt barn, og jeg har venner som har født for tidlig som ikke har reist fra sine. Enig med deg, dro fort ut fra babyen. Middag med Bakermesterskapet gjengen tok kaka for min del. Skjønner det er godt med litt frisk luft men... Har selv vært på nyfødt intensiv ja. Aldri om jeg hadde gått fra babyen min slik.
Anonym-09 Skrevet 12. mai #249 Skrevet 12. mai Palmemor skrev (49 minutter siden): Klart 10 uker er lenge, men de dro vel ut lenge før den tid. De velger selv hva de gjør selvsagt, også er jo dette ett diskusjonsforum hvor man diskuterer ting. Jeg hadde ikke reist fra mitt barn, og jeg har venner som har født for tidlig som ikke har reist fra sine. Så flott for dem da. Jeg måtte ut for å få lufta hodet. Ja med en gang jeg var oppegående så dro vi ut fra sykehuset. Poenget er ikke døm oss som må gjøre ting annerledes enn dere. For å overleve så måtte vi ut fra sykehuset. 7 1
Palmemor Skrevet 12. mai #250 Skrevet 12. mai Anonym-09 skrev (11 minutter siden): Så flott for dem da. Jeg måtte ut for å få lufta hodet. Ja med en gang jeg var oppegående så dro vi ut fra sykehuset. Poenget er ikke døm oss som må gjøre ting annerledes enn dere. For å overleve så måtte vi ut fra sykehuset. Jeg er bare nysgjerrig, hva mener du med "for å overleve?" Jeg vet ikke når de dro ut først, men det hadde ikke gått en uke. Jeg var 4 dager på sykehuset med min første, som 19åring. Selv om personalet sa at de kunne ta henne på natta for å gi mat og skifte på så var ikke det i mine tanker. Det var jo helt normalt at der måtte jeg være? Jeg forstår at det er tungt å være på sykehus og med sykt barn, men jeg skjønner ikke behovet for å reise vekk så tidlig. Jeg har vært innlagt med barn på sykehuset uten å dra fra dem. Dvs mannen og jeg har bytta på pga barn hjemme, men vi var jo alltid en der... Og jeg dømmer ikke. Jeg bare sier at jeg syns det er rar prioritering. 1
Anonym-09 Skrevet 12. mai #251 Skrevet 12. mai Palmemor skrev (3 minutter siden): Jeg er bare nysgjerrig, hva mener du med "for å overleve?" Jeg vet ikke når de dro ut først, men det hadde ikke gått en uke. Jeg var 4 dager på sykehuset med min første, som 19åring. Selv om personalet sa at de kunne ta henne på natta for å gi mat og skifte på så var ikke det i mine tanker. Det var jo helt normalt at der måtte jeg være? Jeg forstår at det er tungt å være på sykehus og med sykt barn, men jeg skjønner ikke behovet for å reise vekk så tidlig. Jeg har vært innlagt med barn på sykehuset uten å dra fra dem. Dvs mannen og jeg har bytta på pga barn hjemme, men vi var jo alltid en der... Og jeg dømmer ikke. Jeg bare sier at jeg syns det er rar prioritering. For å overleve så mener jeg å ha vettet i forstand. Med alt som skjer rundt det så er det helt forferdelig å stå der å føle seg hjelpesløs. Med alle testene. Alle lydene. Alle folka. Alle puste stoppene. Alt som er nytt. Lukta. Ja alt. Jeg ble nesten gal. Du klarer ikke å slappe av. God søvn. Nei det har jeg ikke siden dem ble født. Så du får bare synes det er en rar prioritering. Men hadde ikke mor og far fungert så hadde ikke ungen det bra heller. For det blir ikke bedre når man blir sendt hjem. Når man er vant med alt som passer på. Så er det plutselig ingen alarmer. Man er liv redd for at ungen er død etter en søvn. 5 2 4
Bibbi_ Skrevet 12. mai #252 Skrevet 12. mai Anonym-09 skrev (23 minutter siden): For å overleve så mener jeg å ha vettet i forstand. Med alt som skjer rundt det så er det helt forferdelig å stå der å føle seg hjelpesløs. Med alle testene. Alle lydene. Alle folka. Alle puste stoppene. Alt som er nytt. Lukta. Ja alt. Jeg ble nesten gal. Du klarer ikke å slappe av. God søvn. Nei det har jeg ikke siden dem ble født. Så du får bare synes det er en rar prioritering. Men hadde ikke mor og far fungert så hadde ikke ungen det bra heller. For det blir ikke bedre når man blir sendt hjem. Når man er vant med alt som passer på. Så er det plutselig ingen alarmer. Man er liv redd for at ungen er død etter en søvn. Forstått det slik at U ikke pumper no særlig på natta, at hun sover godt... 1
Margit777 Skrevet 12. mai #253 Skrevet 12. mai Tillia skrev (På 7.5.2025 den 10.13): Er det noe mål i seg selv å alltid være positiv? Foretrekker faktisk dem som viser at de tar inn over seg at livet har mange sider.. hvis en først skal ha en jobb som går ut på å by på seg selv altså. Er derfor jeg føler hun bare spiller. Dårlig sanger også. Bare mainstream karaoke.
MzMe Skrevet 12. mai #254 Skrevet 12. mai Gnurr skrev (16 timer siden): Jeg synes det er merkelig hvor lite takhøyde det er her for å forstå at folk er ulike. Noen trenger små pauser og avkobling. Det er ikke sånn at foreldre som ikke klarer å forlate barna sine er bedre eller mer glade i sine barn enn andre. Jeg tror babyen til U har det helt fint, og hvis det hadde skjedd noe så ville de fått beskjed umiddelbart. Jeg tviler sterkt på at sykehuset hadde latt dem dra om situasjonen var vurdert til kritisk. Nettopp! Jeg fødte prematurt (12 uker før terminen) og pleierne i kuvøseteamet til min lille prematur, anbefalte meg å ta små lufteturer ut av sykehuset siden jeg skulle bo på sykehuset til nærmere terminen. Jeg hadde itillegg barn hjemme, så det var godt å komme hjem småturer. MEN..det var også godt å komme tilbake til sykehuset etter disse turene ut. 5 2
MzMe Skrevet 12. mai #255 Skrevet 12. mai Bibbi_ skrev (2 timer siden): Forstått det slik at U ikke pumper no særlig på natta, at hun sover godt... Hvordan forstår du det når hun pumper hver 3. time? Juger hun da, mener du? 5
Hammerhai Skrevet 12. mai #256 Skrevet 12. mai Husk at T hadde CPAP første uken og også 1:1 pleie av sykepleier. Så dem var aldri alene med han første uken og dem har heller ikke familierom på intensiven, men har pårørende-rom. 2
Bibbi_ Skrevet 12. mai #257 Skrevet 12. mai MzMe skrev (25 minutter siden): Hvordan forstår du det når hun pumper hver 3. time? Juger hun da, mener du? Neida, så nå at hun hadde begynt med det. Men etter de første nettene etter han var kommet så sa hun at hun ikke gjorde det. Var derfor jeg skrev det. 1
oss-to Skrevet 12. mai #258 Skrevet 12. mai Hammerhai skrev (14 minutter siden): Husk at T hadde CPAP første uken og også 1:1 pleie av sykepleier. Så dem var aldri alene med han første uken og dem har heller ikke familierom på intensiven, men har pårørende-rom. U snappa at mor til U og barnet låg på samme rom ,og at U og mannen låg på rom rett ved sida av.
Hammerhai Skrevet 12. mai #259 Skrevet 12. mai oss-to skrev (2 minutter siden): U snappa at mor til U og barnet låg på samme rom ,og at U og mannen låg på rom rett ved sida av. Ahh da har jeg kanskje misforstått 1
Anonym-09 Skrevet 12. mai #260 Skrevet 12. mai Bibbi_ skrev (6 timer siden): Forstått det slik at U ikke pumper no særlig på natta, at hun sover godt... Det vet jeg ikke noe om. Jeg kjenner henne ikke. Det jeg reagerer på er at det ser ut som en holdning mot det å gå ut av sykehuset en stund. Det jeg reagerer på. Synes det er så lett å dømme uten at man vet hvordan andre har det eller hvordan man takler ting. Litt åpenhet hadde vært bra. Prioriteringen min var absolutt ungen. Også meg selv oppi alt det kaoset man står i. Jeg savnet forståelse i denne tråden om å få prematurt barn. Men så er det fort gjort å glemme at det et kg vi snakker om da. Og her er det jo bare perfekte folk. 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå