Marsipan123 Skrevet 11. mai #221 Skrevet 11. mai hvaduikkeser skrev (2 timer siden): Babyen er ikke alene og de er ikke akkurat borte i timesvis heller. Det er forskjell på å være 24/7 på sykehuset over en lengre periode og 1-2 dager. Det kan ikke sammenlignes. Og hadde han vært i en kritisk fase, med fare for livet hans, så hadde det vært noe annet. Jeg har heldigvis født mine til termin, men har likevel full forståelse for at foreldre trenger en liten luftepause. Er kanskje snakk om 1 time. Hva er problemet? Problem og problem. Jeg forstår ikke behovet for å være borte fra det nyfødte barnet. Luftepause fra barnet? Men, jeg har nå forstått at når det gjelder premature, så fungerer de ansatte som barnevakter, og foreldrene kan forlate barnet alene på sykehuset. Dette er ikke vanlig på «vårt» sykehus når det gjelder barn født til termin, men det blir da noe annet. Lærer så lenge en lever. 1 1
hvaduikkeser Skrevet 11. mai #222 Skrevet 11. mai Marsipan123 skrev (4 minutter siden): Problem og problem. Jeg forstår ikke behovet for å være borte fra det nyfødte barnet. Luftepause fra barnet? Men, jeg har nå forstått at når det gjelder premature, så fungerer de ansatte som barnevakter, og foreldrene kan forlate barnet alene på sykehuset. Dette er ikke vanlig på «vårt» sykehus når det gjelder barn født til termin, men det blir da noe annet. Lærer så lenge en lever. Luftepause ja. Helt normalt i en unormal situasjon. Bra du har lært noe da👍 Har ingenting med gode og dårlige foreldre i hvert fall, selv om det virka som det var det du ville fram til. 20 1
Rufs Skrevet 11. mai #223 Skrevet 11. mai Marsipan123 skrev (3 timer siden): Du trenger ikke å frese. Jeg spurte om det var innafor. Men, for å provosere litt til da; må de gå ut sammen? Kan de gå hver for seg så en forelder hele tiden er med barnet? Hun var jo så nervøs for de hadde tatt av oksygenet, men ikke mer nervøs enn at de går ut på middag. Jeg forstår det ikke. Passe på seg selv har de gjort i over 30 år, nå kan de passe på barnet. Instinktene hadde holdt meg inne på sykehuset. Jeg har hatt prematur, og som jeg skrev, var aldri utenfor sykehuset nei. Kunne aldri falt meg inn. Sykepleierene prøvde å jage meg til sengs på nettene, noen ganger gikk jeg og sov litt, andre ganger sov jeg i stolen ved kuvøsa. Alle instinktene mine skrek at jeg skulle være med babyen min. Og jeg måtte gå ut for å pumpe, det holdt i massevis for meg (den gang var det pumperom på mitt sykehus). Måtte egentlig gå for å spise og, men gjorde det veldig sjelden, fikk ofte knekkebrød og sånn av de ansatte for å få i meg noe. 5 2
Nicky B Skrevet 11. mai #224 Skrevet 11. mai Xstrella skrev (19 timer siden): Ikke kjøpt selv, og ikke merket med reklame. Damen og den nyfødte er på jobb 24/7. Hun har da sagt i snapper at hun har kjøpt klærne selv når folk har spurt hvor pysjene er fra! 6 1
Xstrella Skrevet 11. mai #225 Skrevet 11. mai Nicky B skrev (1 minutt siden): Hun har da sagt i snapper at hun har kjøpt klærne selv når folk har spurt hvor pysjene er fra! Det stoler du på? Hun snapper ikke gratis. Snap er millionbedrift. Hvorfor blottlegge hele livet sitt om de ikke får penger for det. Mulig hun kjøper noe selv, men det er spons hun er ute etter.
Tillia Skrevet 11. mai #226 Skrevet 11. mai Rufs skrev (7 timer siden): Var aldri et tema engang når jeg hadde prematur. Det kunne aldri falle meg inn å dra fra det nyfødte barnet mitt. Og man gjør jo alt selv av stell, mating osv, og trøster babyen hvis den er urolig, har timesvis med baby på brystet (stort sett hele dagen). De som jobber der har jo flere babyer, de kan ikke ha din 1:1. Absolutt ikke barnevakter. Nei å bli foreldre er en ny tilværelse. Her skal man ta innover seg ansvaret, og tilpasse seg de nye rollene. helt enig med deg. Hadde samme med mine barn, alle mine venninner også. Ingen av oss har premature da.
Hammerhai Skrevet 11. mai #227 Skrevet 11. mai Xstrella skrev (1 minutt siden): Det stoler du på? Hun snapper ikke gratis. Snap er millionbedrift. Hvorfor blottlegge hele livet sitt om de ikke får penger for det. Mulig hun kjøper noe selv, men det er spons hun er ute etter. Må vell merke reklame på melkekartongen fra Rema 1000 snart også vell? 1
Ninaen Skrevet 11. mai #228 Skrevet 11. mai Jeg er ikke fan av Ulrikke, jeg er kjempeskuffa over at hun eksponerer sin nyfødte sønn som hun gjør, i tillegg i en så sårbar situasjon som prematur med pustestøtte og sonde og alt. MEN å kritisere for at de tar små lufteturer, som foreldre i deres situasjon ofte oppfordres til av sykehuset(!), det bør man holde seg for god til. Det kan ikke sammenliknes med en ikke-prematur, de tar heller ikke pause fra ungen sin, men fra institusjonen, de kan jo ikke ta med ungen ut slik man kan med ikke-prematur. Ser jo på snap i dag at nå skal de ta han med seg når de forlater rommet så lenge de er innomhus. Det kan heller ikke sammenliknes med å ha prematur som er kritisk syk/veldig syk, og hvor noe kan skje den timen man er ute. Synes vi skal holde oss for gode for å nærmest shame henne for å ta små pauser som de blir anbefalt å ta, som andre i samme situasjon ofte også gjør. Og selv om hun er blid og positiv, sånn generelt så er det klart det er et sjokk for systemet og mye som skal tas inn og prosesseres når du plutselig føder i uke 32+3, natta til oppstart på stor innspillingsjobb, på motsatt side av landet fra der du bor og har hoveddelen av nettverket og uten barnefar til stedet. Og så skal du da være på sykehuset på ubestemt tid. Synes hun skal få litt slakk. Men eksponeringa…gud bedre jeg håper hun slutter. (Og nei, jeg følger ikke! Men hun dukker opp hele tida i utforsk nå, dvs hopper fra folk jeg følger til henne). Generelt ang eksponering: nå vet vi jo ikke om han har flere problemer enn det med pusten i starten og næringa (som jo er helt vanlig for alle som er født så tidlig), men hun har i det minste ikke delt masse detaljer om selve helsetingene hans. Og dette er egentlig et eksempel på at bilder kan være mindre eksponerende enn opplysninger. Jeg synes fortsatt ikke noe om at hun deler såpass mye bilder av ham, i en sårbar situasjon i tillegg, til kreti og pleti. Men det er mye verre med de som ikke deler bilder og samtidig deler «alt» av helseproblemer og andre ting om ungene, og mener de da ikke eksponerer dem. Sara Emilie er jo et klasseeksempel der. Håper Ulrikke tenker seg godt om videre nå… 19 1 7
Marsipan123 Skrevet 11. mai #229 Skrevet 11. mai Rufs skrev (2 timer siden): Jeg har hatt prematur, og som jeg skrev, var aldri utenfor sykehuset nei. Kunne aldri falt meg inn. Sykepleierene prøvde å jage meg til sengs på nettene, noen ganger gikk jeg og sov litt, andre ganger sov jeg i stolen ved kuvøsa. Alle instinktene mine skrek at jeg skulle være med babyen min. Og jeg måtte gå ut for å pumpe, det holdt i massevis for meg (den gang var det pumperom på mitt sykehus). Måtte egentlig gå for å spise og, men gjorde det veldig sjelden, fikk ofte knekkebrød og sånn av de ansatte for å få i meg noe. Det er dette jeg mener. Jeg forstår ikke at andre klarer noe annet. Det blir tatt for kritikk, men jeg stiller bare spørsmål. Jeg forstår ikke at de klarer, og jeg var ukjent med at ansatte kunne fungere som barnevakter. 1 1
Bibbi_ Skrevet 11. mai #230 Skrevet 11. mai Xstrella skrev (47 minutter siden): Det stoler du på? Hun snapper ikke gratis. Snap er millionbedrift. Hvorfor blottlegge hele livet sitt om de ikke får penger for det. Mulig hun kjøper noe selv, men det er spons hun er ute etter. Så du sier hun er sponset / fått klær av Lindex uten ar du vet det sikkert?? For jeg har også fått med meg at hun har handlet på Lindex. Du må slutte å spre løgner! 11 1
Anonym-09 Skrevet 11. mai #231 Skrevet 11. mai Marsipan123 skrev (31 minutter siden): Det er dette jeg mener. Jeg forstår ikke at andre klarer noe annet. Det blir tatt for kritikk, men jeg stiller bare spørsmål. Jeg forstår ikke at de klarer, og jeg var ukjent med at ansatte kunne fungere som barnevakter. Det er fordi vi blir drit sliten av alt. Alle lydene. Alle alarmene. All bekymringen. Alle folkene. Alle testene. Man må ut å koble litt av. Man er konstant drit redd. 15 1 2
Rufs Skrevet 11. mai #232 Skrevet 11. mai Marsipan123 skrev (2 timer siden): Det er dette jeg mener. Jeg forstår ikke at andre klarer noe annet. Det blir tatt for kritikk, men jeg stiller bare spørsmål. Jeg forstår ikke at de klarer, og jeg var ukjent med at ansatte kunne fungere som barnevakter. Nei jeg skjønner det heller ikke. Min var tidligere født enn Ulrikke sin og var mye mer kritisk i starten, men etter det gikk det bra. Var fortsatt aldri aktuelt å dra noe sted. Jeg sammenligner det absolutt med mine terminfødte, instinktene mine var jo eksakt like selv om tiden på nyfødt intensiv var ekstrem i forhold til å være hjemme. Jeg var aldri en som forlot terminfødte nyfødte heller, eller ga de fra meg til andre mer enn veldig korte stunder. Og jeg er ekstremt sjenert og introvert, var utslitt etter x antall uker på avdelingen med masse ukjente folk hele tiden og livredd for mitt i starten kritiske barn. Men nettopp derfor var jo instinktene også ekstremt sterke på å aldri forlate den lille, skjøre babyen min. Hva andre gjør gir jeg litt f i så lenge noen tar seg av barnet. Jeg må ærlig si at jeg synes det er rart å forlate en nyfødt med fremmede sykepleiere, hvis jeg skulle gá noe sted måtte det i hvert fall vært en pappa som passet på babyen. Den kjenner jo ikke sykepleierene og vil jo kunne bli utrygg. 1 3
Gnurr Skrevet 11. mai #233 Skrevet 11. mai Jeg synes det er merkelig hvor lite takhøyde det er her for å forstå at folk er ulike. Noen trenger små pauser og avkobling. Det er ikke sånn at foreldre som ikke klarer å forlate barna sine er bedre eller mer glade i sine barn enn andre. Jeg tror babyen til U har det helt fint, og hvis det hadde skjedd noe så ville de fått beskjed umiddelbart. Jeg tviler sterkt på at sykehuset hadde latt dem dra om situasjonen var vurdert til kritisk. 24 10
K_mb Skrevet 11. mai #234 Skrevet 11. mai Jeg bryr meg fint lite om hvor mange pustepauser Ulrikke tar. Jeg reagerer mer på denne ekstreme barneeksponeringen hun bedriver og at hun nå etter prematur fødsel har blitt en hardcore influencer som utleverer sønnen minutt for minutt. Ingen her hadde hatt noe å diskutere hvis ikke det var for at U utleverer absolutt alt! Tenk å komme inn i verden og bli utlevert til alle og enhver mens du selv er så liten at du trenger pustehjelp! Om barnet er nyfødt eller 10 år, barneeksponering er ikke greit uansett hva! 10 5
Ninaen Skrevet 11. mai #235 Skrevet 11. mai K_mb skrev (12 minutter siden): Jeg bryr meg fint lite om hvor mange pustepauser Ulrikke tar. Jeg reagerer mer på denne ekstreme barneeksponeringen hun bedriver og at hun nå etter prematur fødsel har blitt en hardcore influencer som utleverer sønnen minutt for minutt. Ingen her hadde hatt noe å diskutere hvis ikke det var for at U utleverer absolutt alt! Tenk å komme inn i verden og bli utlevert til alle og enhver mens du selv er så liten at du trenger pustehjelp! Om barnet er nyfødt eller 10 år, barneeksponering er ikke greit uansett hva! 🎯💯 3
Grüner Skrevet 11. mai Forfatter #236 Skrevet 11. mai Norja skrev (På 9.5.2025 den 13.09): Ja, det gjør de. Herregud…
Grüner Skrevet 11. mai Forfatter #237 Skrevet 11. mai Rufs skrev (41 minutter siden): Nei jeg skjønner det heller ikke. Min var tidligere født enn Ulrikke sin og var mye mer kritisk i starten, men etter det gikk det bra. Var fortsatt aldri aktuelt å dra noe sted. Jeg sammenligner det absolutt med mine terminfødte, instinktene mine var jo eksakt like selv om tiden på nyfødt intensiv var ekstrem i forhold til å være hjemme. Jeg var aldri en som forlot terminfødte nyfødte heller, eller ga de fra meg til andre mer enn veldig korte stunder. Og jeg er ekstremt sjenert og introvert, var utslitt etter x antall uker på avdelingen med masse ukjente folk hele tiden og livredd for mitt i starten kritiske barn. Men nettopp derfor var jo instinktene også ekstremt sterke på å aldri forlate den lille, skjøre babyen min. Hva andre gjør gir jeg litt f i så lenge noen tar seg av barnet. Jeg må ærlig si at jeg synes det er rart å forlate en nyfødt med fremmede sykepleiere, hvis jeg skulle gá noe sted måtte det i hvert fall vært en pappa som passet på babyen. Den kjenner jo ikke sykepleierene og vil jo kunne bli utrygg. En uke gammel baby har ikke dannet noen tilknytning ennå til foreldrene og akkurat denne babyen har faktisk hatt mer med sykepleierne å gjøre enn med far siden den er prematur og fortsatt bor på sykehus. 4 2
Grüner Skrevet 11. mai Forfatter #238 Skrevet 11. mai Synes mammapolitiet her kan ta seg en bolle… 23 2
oss-to Skrevet 11. mai #239 Skrevet 11. mai Grüner skrev (6 minutter siden): En uke gammel baby har ikke dannet noen tilknytning ennå til foreldrene og akkurat denne babyen har faktisk hatt mer med sykepleierne å gjøre enn med far siden den er prematur og fortsatt bor på sykehus. Der tar du vel litt feil. Far bur samen med mor og barn på avd. Så han har vore der nesten heile tida sidan fødsel. Sjukepleierane går skift og er berre innom nokre timar i gangen.
Xstrella Skrevet 11. mai #240 Skrevet 11. mai Bibbi_ skrev (3 timer siden): Så du sier hun er sponset / fått klær av Lindex uten ar du vet det sikkert?? For jeg har også fått med meg at hun har handlet på Lindex. Du må slutte å spre løgner! Det var da voldsomt. Vi VET de blir sponset i hue og ræva alle disse influencerene. De 'glemmer' å merke spons som reklame. Tror du virkelig Ulrikke snapper alt dette hun legger ut helt gratis?? Hun gjør jo ikke det. Det er butikk. For hver person som klikker seg inn på hennes snap så ruller pengene inn. Derfor snapper hun massivt og nærmest 24/7 for tiden. Og med masse følgere kommer det spons, som er klær, sko, sminke, happy flops, barberhøvler, hello fresh and the list goes on and on. Ikke kjeft på meg for at jeg sprer løgner, for det gjør jeg ikke. 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå