Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hermines skrev (59 minutter siden):

Alle mine venner som legger ut masse bilder og informasjon på nett av ungene sine faller i kurs hos meg. 
Jeg skjønner at man er stolt og at man har verdens vakreste barn, men har ikke skjønt vitsen med å vise de frem til kreti og pleti. Mine nære og kjære har selvsagt fått bilder av barna, men det er da for det første ikke interessant for andre enn de nære, og for det andre syns jeg det er rett og slett «tåpelig» (i mangel på bedre ord) og legge ut bilder av barna sine.

Mine ungdommer er såååå glade nå for at jeg ikke har lagt ut masse bilder av de rundt omkring. Er så mange av foreldrene til klassevenner etc som har pøst ut bilder - og når de sitter der og søker opp både foreldre og barn ( for de søkes opp alle mann) - da syns ikke ungdommene det er fryktelig gøy å vite at halve klassen har sett deg når du «er såååå søt, og sitte på potte for første gang.

Selv har jeg verken annonsert forlovelsen vår eller graviditeten, og kommer ikke til å poste noe om det heller. De som står oss nære får, som du sier, både møte og bli kjent med den lille som kommer. Til å være 29 år så har jeg ikke lagt ut noe på Facebook eller Instagram siden jeg tok lappen i en alder av 18. Så jeg er helt enig med deg. Jeg har venninner som poster masse, og andre som ikke poster noe. Selv vet jeg at vi ikke kommer til å dele noe av barnet, da jeg aldri deler noe ellers heller. 

Kommentaren min var kun rettet mot personen som var raskt ute med å dømme Ulrikke og mannen for å gjøre noe som veldig mange gjør i dag. Jeg er sikker på at mange som sitter her og snakker høyt om hvor ille det er, har postet masse fra sine egne barn - Både fødselsannonseringer, og andre begivenheter. Noe som tross alt er utrolig vanlig i dag. Jeg antar at de aller fleste holder på å sprekke av stolthet når barna kommer til verden, så at hun deler litt nå, det tror jeg alle bør akseptere. Selv har jeg stor tro på at hun kommer til å roe ned eksponeringen, når nyfødtbobla tar slutt. Man må la tvilen komme henne til gode, enn så lenge. 

• Liker 2
Skrevet
oss-to skrev (2 timer siden):

My mistake. I min omgangskrets er det iallefall heilt ut 🙈. Så trudde det berre var damer over 50 som var på kanalen🤭

I omgangskretsen til mitt (voksne) barn er det mange som har fått barn det siste året, og ingen av de har lagt noe ut på sosiale medier utover i private chatter på snap. Tror ikke jeg har sett en eneste fødselsannonsering på fb/insta/stories på snap. Så jeg har samme inntrykk som deg. Men det er sikkert forskjellige ting som er vanlig innenfor forskjellige omgangskretser 🤷‍♀️ 

Håper ikke Ulrikke skal bli sånn mamma influencer. Jeg liker i utgp å følge henne, men når barn er "content" så blir det et nei fra meg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
mariie skrev (1 time siden):

er en baby på 1 uke, ingen kommer til å kjenne igjen den på gata uten at du ser mor eller far først... 

Det er jo ikke bare det som er poenget.

• Nyttig 2
Skrevet
Nysgjerrigpernille skrev (16 timer siden):

Faller Facebookvennene dine i kurs også da, når den ene fødselen etter den andre kunngjøres med bilde av den nyfødte samt alle private detaljer som høyde og vekt? [...]

Ja, det gjør de.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kan nok endre mening dersom det blir mye mer eksponering - men per nå ville jeg mye heller vært barnet til Ulrikke, som 15 år fram i tid kan søke opp at han hadde det litt travelt, kom litt tidlig og lå på nyfødtintensiven med CPAP, enn å være sønnen til en viss annen influenser som om 15 år kan lese om hvordan og i hvilket toneleie mammaen snakket om han, om alt han ikke "gadd", hvor vanskelig alt var når han var baby og så videre..... 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Godt Lindex sponser de med klær, er så dyrt med barn vet dere. 🙄

• Liker 1
Skrevet
Xstrella skrev (1 time siden):

Godt Lindex sponser de med klær, er så dyrt med barn vet dere. 🙄

Skrevet
Bibbi_ skrev (1 time siden):

Hun reklamerer for Lindex, mens hun snapper fra sykehuset. Dette er business.

• Liker 2
Skrevet
Xstrella skrev (10 minutter siden):

Å ja, ikke fått med meg det jeg. 

Skrevet
Xstrella skrev (1 time siden):

Men hadde hun ikke kjøpt klærne selv på Lindex? Eller stod det samarbeid? Eller sa hun noe om det?

Skrevet
Bibbi_ skrev (10 timer siden):

Men hadde hun ikke kjøpt klærne selv på Lindex? Eller stod det samarbeid? Eller sa hun noe om det?

Ikke kjøpt selv, og ikke merket med reklame. Damen og den nyfødte er på jobb 24/7.

• Nyttig 1
Skrevet

Så på snap nå at de har bestemt at de skal utenfor sykehuset en gang om dagen. Men, er det innafor egentlig? De som jobber på sykehuset er ikke barnevakter? Foreldrene skal vel passe på barnet og så får de støtte når det kommer til det medisinske? Tror ikke det er populært blant de som jobber om det er som på andre sykehus. 

• Liker 2
Skrevet
Marsipan123 skrev (4 minutter siden):

Så på snap nå at de har bestemt at de skal utenfor sykehuset en gang om dagen. Men, er det innafor egentlig? De som jobber på sykehuset er ikke barnevakter? Foreldrene skal vel passe på barnet og så får de støtte når det kommer til det medisinske? Tror ikke det er populært blant de som jobber om det er som på andre sykehus. 

Var aldri et tema engang når jeg hadde prematur. Det kunne aldri falle meg inn å dra fra det nyfødte barnet mitt. Og man gjør jo alt selv av stell, mating osv, og trøster babyen hvis den er urolig, har timesvis med baby på brystet (stort sett hele dagen). De som jobber der har jo flere babyer, de kan ikke ha din 1:1. Absolutt ikke barnevakter. 

• Liker 4
Skrevet
Marsipan123 skrev (7 minutter siden):

Så lenge babyen er på intensiven så er det alltid en på jobb som følger med, har hun sagt. De har også blitt oppfordret til å lufte seg litt. De skal jo være der i mange uker. 

• Liker 20
Skrevet
Marsipan123 skrev (12 minutter siden):

Har du premature barn selv? Det har jeg. To stykk. Man blir oppfordret til å kom seg litt ut. Ikke bare være på sykehuset. Dem har verdens beste personer som passer på. Å være på sykehuset hele tiden er forferdelig. Man må passe på seg selv også oppi dette. Det er ikke det samme som å få et barn som legges på brystet ditt og du får med deg hjem etter noen dager altså. 

• Liker 28
  • Nyttig 4
Annonse
Skrevet
Marsipan123 skrev (43 minutter siden):

Du kan ikke sammenligne premature med babyer født til termin. Du virker jo helt blåst.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
hvaduikkeser skrev (1 time siden):

Du kan ikke sammenligne premature med babyer født til termin. Du virker jo helt blåst.

Du trenger ikke å frese. Jeg spurte om det var innafor. Men, for å provosere litt til da; må de gå ut sammen? Kan de gå hver for seg så en forelder hele tiden er med barnet? Hun var jo så nervøs for de hadde tatt av oksygenet, men ikke mer nervøs enn at de går ut på middag. Jeg forstår det ikke. Passe på seg selv har de gjort i over 30 år, nå kan de passe på barnet. Instinktene hadde holdt meg inne på sykehuset. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Marsipan123 skrev (27 minutter siden):

Du trenger ikke å frese. Jeg spurte om det var innafor. Men, for å provosere litt til da; må de gå ut sammen? Kan de gå hver for seg så en forelder hele tiden er med barnet? Hun var jo så nervøs for de hadde tatt av oksygenet, men ikke mer nervøs enn at de går ut på middag. Jeg forstår det ikke. Passe på seg selv har de gjort i over 30 år, nå kan de passe på barnet. Instinktene hadde holdt meg inne på sykehuset. 

Du må nesten oppleve det selv å ha prematurt barn. Derfor du ikke forstår. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Marsipan123 skrev (48 minutter siden):

Babyen er ikke alene og de er ikke akkurat borte i timesvis heller. Det er forskjell på å være 24/7 på sykehuset over en lengre periode og 1-2 dager. Det kan ikke sammenlignes. Og hadde han vært i en kritisk fase, med fare for livet hans, så hadde det vært noe annet. Jeg har heldigvis født mine til termin, men har likevel full forståelse for at foreldre trenger en liten luftepause. Er kanskje snakk om 1 time. Hva er problemet? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er bare bra at de kommer seg ut fra sykehuset litt innimellom! Du blir jo helt "rar" av å være der inne i dagesvis/ukesvis.

Ble selv "jaget ut" for å få frisk luft da jeg hadde fått tvillinger, "bare" en mnd før termin. Var ikke ute så mange minuttene, da jeg ikke var helt i form (long story), men det gjorde godt å bare gå den lille turen bortover gata. 🙂 

• Liker 5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...