Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hermines skrev (19 minutter siden):

jeg har alltid likt henne, men nå la hun ut bilde av babyen sin, så da falt hun greit i kurs hos meg hvertfall. 

Hvorfor må folk på død og liv legge ut bilde av barna sine hvor mange tusen ukjente kan se de?

Synes det er ekstra «ille» når det gjøres på nyfødtintensiven med CPAP og utstyr når han er i en så sårbar situasjon.  (Ref all kritikken mot Løvemammaene også). Vet det var et bilde/serie av ansiktet uten utstyr, men totalen uansett…

• Liker 11
Skrevet
Ninaen skrev (4 timer siden):

Synes det er ekstra «ille» når det gjøres på nyfødtintensiven med CPAP og utstyr når han er i en så sårbar situasjon.  (Ref all kritikken mot Løvemammaene også). Vet det var et bilde/serie av ansiktet uten utstyr, men totalen uansett…

Helt klart! 
og kom igjen: dette er da øyeblikk for privatlivets fred? Jeg kan da vel ikke være den eneste som mener det?

• Liker 7
Skrevet
Hermines skrev (På 7.5.2025 den 14.53):

jeg har alltid likt henne, men nå la hun ut bilde av babyen sin, så da falt hun greit i kurs hos meg hvertfall. 

Hvorfor må folk på død og liv legge ut bilde av barna sine hvor mange tusen ukjente kan se de?

Faller Facebookvennene dine i kurs også da, når den ene fødselen etter den andre kunngjøres med bilde av den nyfødte samt alle private detaljer som høyde og vekt? Dette gjøres jo av 99 % av alle som får barn. Ulrikke treffer såklart et mye større publikum, men det er vel ikke noe bedre at Kari som du gikk i klasse med på ungdomsskolen deler alt fra fødsel med de 800 «vennene» hun har samlet inn i årenes løp. Det kan like godt finnes mennesker med uærlige hensikter blant helt normale facebookvenner. At de dele noen bilder fra barselstiden behøver ikke være et frampek på at de skal eksponere han ihjel, la nå de nybakte foreldrene nyte bobla og leve i euforien over å ha laget akkurat sin perfekte sønn. Mest sannsynlig er hun helt oppslukt og ville bare vise frem det nydeligste de har skapt. Kanskje hun til og med angrer på valget, når den nye tilværelsen har fått sunket inn. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Nysgjerrigpernille skrev (1 time siden):

Faller Facebookvennene dine i kurs også da, når den ene fødselen etter den andre kunngjøres med bilde av den nyfødte samt alle private detaljer som høyde og vekt? Dette gjøres jo av 99 % av alle som får barn. Ulrikke treffer såklart et mye større publikum, men det er vel ikke noe bedre at Kari som du gikk i klasse med på ungdomsskolen deler alt fra fødsel med de 800 «vennene» hun har samlet inn i årenes løp. Det kan like godt finnes mennesker med uærlige hensikter blant helt normale facebookvenner. At de dele noen bilder fra barselstiden behøver ikke være et frampek på at de skal eksponere han ihjel, la nå de nybakte foreldrene nyte bobla og leve i euforien over å ha laget akkurat sin perfekte sønn. Mest sannsynlig er hun helt oppslukt og ville bare vise frem det nydeligste de har skapt. Kanskje hun til og med angrer på valget, når den nye tilværelsen har fått sunket inn. 

Det er vel ingen i fertil alder som brukar facebook?

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
oss-to skrev (3 minutter siden):

Jo absolutt. I min aldersgruppe (slutte av 20-årene) virker det som at Facebook kun brukes til å annonsere graviditet, fødsel og endringer i sivilstatus. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
oss-to skrev (7 minutter siden):

Jeg fikk barn for 2,5 år siden og publiserte bilde av henne på fb. Skal føde igjen i juli og kommer til å gjøre akkurat det samme da.  

Jeg liker å følge Ulrikke og syns det fremstår veldig positivt det hun poster fra nyfødt-intensiven. Det er nok garantert en skummel opplevelse med mye inntrykk og stress men hun fremstår så flink til å se det positive i en kjip situasjon også syns jeg det er så koselig at hun skryter av de ansatte med jevne mellomrom. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
PurpleTuliip skrev (12 minutter siden):

Jeg fikk barn for 2,5 år siden og publiserte bilde av henne på fb. Skal føde igjen i juli og kommer til å gjøre akkurat det samme da.  

Jeg liker å følge Ulrikke og syns det fremstår veldig positivt det hun poster fra nyfødt-intensiven. Det er nok garantert en skummel opplevelse med mye inntrykk og stress men hun fremstår så flink til å se det positive i en kjip situasjon også syns jeg det er så koselig at hun skryter av de ansatte med jevne mellomrom. 

Trur du missforstår .Det handlar jo ikkje om Ulrikke er ei flott og positiv dame, for det er ho jo. Men det er jo barnets privatliv ein reagerar på. At barnet alt frå celledelingsnivå har vore ein del av moras inntektsgrunnlag.  Ho kunne nok fint framsnakka dei ansatte utan at barnet skal stå for kronerullinga.

Legg denne ved-

https://www.nrk.no/norge/ble-domt-for-a-ha-delt-bilder-av-datteren_-_-kan-vaere-en-oyeapner-for-mange-1.14509682

Endret av oss-to
La til tillegg
  • Liker 12
Skrevet
oss-to skrev (1 minutt siden):

Trur du missforstår .Det handlar jo ikkje om Ulrikke er ei flott og positiv dame, for det er ho jo. Men det er jo barnets privatliv ein reagerar på. At barnet alt frå celledelingsnivå har vore ein del av moras inntektsgrunnlag.  Ho kunne nok fint framsnakka dei ansatte utan at barnet skal stå for kronerullinga.

Å jeg tror du misforstår hva jeg mente siden jeg aldri nevnte bildedeling av barnet med ett eneste ord. Jeg svarte på at jeg som fertil kvinne bruker Facebook aktivt. 

Personlig ser jeg ikke problemet med å vise ett bilde av en liten baby fordi de forandrer seg svært mye fra nyfødt og frem i tid, for min del blir det too much om det blir en hverdagslig greie at hun deler bilder av han. Sånn, nå har jeg delt min mening om det. 

• Liker 5
Skrevet
PurpleTuliip skrev (2 minutter siden):

Å jeg tror du misforstår hva jeg mente siden jeg aldri nevnte bildedeling av barnet med ett eneste ord. Jeg svarte på at jeg som fertil kvinne bruker Facebook aktivt. 

Personlig ser jeg ikke problemet med å vise ett bilde av en liten baby fordi de forandrer seg svært mye fra nyfødt og frem i tid, for min del blir det too much om det blir en hverdagslig greie at hun deler bilder av han. Sånn, nå har jeg delt min mening om det. 

🚶‍♀️

Skrevet

Stakkars liten som blir utsatt for utlevering hver eneste dag siden unnfangelsen i mors liv. Får helt vondt. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
oss-to skrev (10 timer siden):

? Facebook er vel godt brukt til alt, i alle aldre 😂 

Skrevet
Bibbi_ skrev (44 minutter siden):

? Facebook er vel godt brukt til alt, i alle aldre 😂 

My mistake. I min omgangskrets er det iallefall heilt ut 🙈. Så trudde det berre var damer over 50 som var på kanalen🤭

• Liker 4
Skrevet
oss-to skrev (16 minutter siden):

My mistake. I min omgangskrets er det iallefall heilt ut 🙈. Så trudde det berre var damer over 50 som var på kanalen🤭

Folk bruker det vel for å nå de damene på 50 da ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)
mereo skrev (4 minutter siden):

Folk bruker det vel for å nå de damene på 50 da ;)

😆😏 sjølvsagt. igjen my mistake😅

Endret av oss-to
Skrevet

Ingen kommentarer utover at helledussen for en skjønn liten klump ❤️🥰

Så på IG’ en hvor hun holder ham, og det er skikkelig koselig å se en så nyforelska forelder 🩵

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun virker veldig business - minded, den nye livssituasjonen til tross. Snakker om bakemesterskapet osv.

Mye snakk om hvor ofte mat osv. dette er jo da ikke spesielt for premature egentlig men slik det er å være mor til en nyfødt. 100% ++ jobb, mtp mating, få i gang melkeproduksjon , ta innover seg ulike aspekter med den nye tilværelsen osv. 

• Liker 1
Skrevet
Nysgjerrigpernille skrev (14 timer siden):

Ja. Det gjør de. Det kommer nok også veldig an på hvor du bor, av mine bekjente er det ekstremt få som gjør det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg forsvarte henne i svangerskapet men nå synes jeg hun er litt ute å kjøre. Masse eksponering og attpåtil i sårbar tilstand. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

er en baby på 1 uke, ingen kommer til å kjenne igjen den på gata uten at du ser mor eller far først... 

• Liker 3
Skrevet
Nysgjerrigpernille skrev (14 timer siden):

Alle mine venner som legger ut masse bilder og informasjon på nett av ungene sine faller i kurs hos meg. 
Jeg skjønner at man er stolt og at man har verdens vakreste barn, men har ikke skjønt vitsen med å vise de frem til kreti og pleti. Mine nære og kjære har selvsagt fått bilder av barna, men det er da for det første ikke interessant for andre enn de nære, og for det andre syns jeg det er rett og slett «tåpelig» (i mangel på bedre ord) og legge ut bilder av barna sine.

Mine ungdommer er såååå glade nå for at jeg ikke har lagt ut masse bilder av de rundt omkring. Er så mange av foreldrene til klassevenner etc som har pøst ut bilder - og når de sitter der og søker opp både foreldre og barn ( for de søkes opp alle mann) - da syns ikke ungdommene det er fryktelig gøy å vite at halve klassen har sett deg når du «er såååå søt, og sitte på potte for første gang.

• Liker 3
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...