Gå til innhold

Klistremerke-tal til gåvebok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest tips om at det for gåveopp-pakkarar kan vere lurt å bruke eit klistremerketal-system..

Nokon som vil forklare korleis dette systemet fungerer?

Og kor får ein tak i slike klistremerketal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kjøpt klistremerker med tall hos bokhandelen. Da kan du og evt kjøpe en Basarbok som er nummerert (dette gjør du fort i en egen bok, men de er ikke spes dyre)

Jeg brukte klistremeke med samme tall både på kort og på gave og så skrev jeg hva og hvem fra i boka, fungerte kjempefint.

Skrevet
Du får kjøpt klistremerker med tall hos bokhandelen. Da kan du og evt kjøpe en Basarbok som er nummerert (dette gjør du fort i en egen bok, men de er ikke spes dyre)

Jeg brukte klistremeke med samme tall både på kort og på gave og så skrev jeg hva og hvem fra i boka, fungerte kjempefint.

Takk skal du ha!!

Gjest Gjest_Nuwanda_*
Skrevet

Alternativt kjøper du bare hvite små klistremerker uten tall, og så skriver man på tallene etterhvert. Det kan jo hende at du får flere ting fra samme person, slik at du må ha flere klistrelapper med samme nummer. :)

Skrevet

Du kan jo kjøpe små, hvite klistremerker uten tall som man kan skrive på. Det kan jo hende at det trengs mange av ett nummer. Kan også være lurt å nummerere esken gaven kom i, så blir det lettere da man skal pakke ned gavene etterpå.

Jeg la ved en saks (til gjenstridige pakkebånd) og en tape til de som skulle pakke opp.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Jeg ville brukt sånne hvite, små, runde klistremerker som man skriver på selv - som flere nevner her - det kan være kjekt å ha flere av samme nummer - både hvis det er flere gaver fra samme giver, og det kan også være lurt å nummerere esken gaven lå i.

Skrevet

Dette høres ut som en ide jeg vil stjele. Har noen råd om ca hvor mange klistemerker med hvert tall man kan trenge? Hvor mange linjer nummereres i boken på forhånd?

Har en liten bok jeg tenkte å bruke kun til dette, men begynner å lure på om den er for liten. Noen tips til antall sider, og evt antall linjer pr. gave?

Vi har vel invitert ca 40 gjester...

Skrevet

Når jeg kjøpte klistremerkene så var det flere kopier av merkene, tror det var 4 med samme tall, så det holdt i massevis. Når det kom feks 6 hvitvinsglass så limte vi på et av glassene og skrev 6 stk glass i boka.

Skrevet
Dette høres ut som en ide jeg vil stjele. Har noen råd om ca hvor mange klistemerker med hvert tall man kan trenge? Hvor mange linjer nummereres i boken på forhånd?

Vi hadde en ferdig linjet kladdebok, så der var det plass til mye, men hvis jeg ikke husker feil så tror jeg det ble nummerert i underkant av 50 linjer. Altså vi fikk ca. 50 gaver. Vi var ca. 50 i bryllupet, men vi fikk jo gaver av andre som ikke var invitert; naboer, jobben, mer perifere venner osv.

De som pakker opp bør nesten få nummerere linjene selv i tillfelle noen gaver trenger flere linjer - det kan være mange som spleiser på en gave, eller at en gave består av mange ulike ting.

Hilsen Lille meg

Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Skrevet
Når jeg kjøpte klistremerkene så var det flere kopier av merkene, tror det var 4 med samme tall, så det holdt i massevis.

Sånne kjøpte jeg også :)

De jeg fant var til og med arkene med tallene i forskjellig farge. Kjøpte de på Ark.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...