AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #1 Skrevet 17. juni 2024 Hei, jeg er en ung kvinne i tidlig 20 årene, Jeg har de siste dagene opplevd en konstant kåthet som ikke går bort uansett om eg prøver å gjøre noe med det. Jeg har aldri vært mye kåt frem til nå som har vært helt greit for meg, også hat veldig nedsatt sensetivitet som heller ikke var noe problem da slikt ikke var no særlig viktig for meg. Jeg sluttet med nikotin for en uke siden, jeg vet ikke om dette kan være relatert men dette er den eneste endringen i livet mitt rundt tiden dette begynte. jeg kjenner på prikking/tingeling i hender, bein og hodet som jeg vet er relatert til at jeg er på nikotin avvending. kan denne tentheten ha noe med det samme å gjøre`? uansett hva jeg gjør så går det ikke over og det er fryktelig irriterende og sensetivt uten noen grunn (jeg har tatt en graviditets test så det er ikke det) Jeg har ikk ehat noe særlig mye sexlyst eller mye nytelse etter jeg begynte med nikotin for noen år siden derfor jeg lurer på om det kan være på grunn av det men jeg har ingen anelse. legen min er mann så jeg tør ikke gå inn å spørre ham og dette er ikke noe jeg vil spørre bekjente om dem har noe peiling på hvorfor kroppen min er slik? Håper noen veit eller om det anbefalles å oppsøke lege da dette forstyrrer hverdagen med at jeg konstant er så sensetiv osv... Anonymkode: 8453b...351 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #2 Skrevet 17. juni 2024 Jeg har vært som du er nå i over 40 år jeg. Eneste som har hjulpet er å pule..myye. Anonymkode: 621db...0ca 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #3 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, jeg er en ung kvinne i tidlig 20 årene, Jeg har de siste dagene opplevd en konstant kåthet som ikke går bort uansett om eg prøver å gjøre noe med det. Jeg har aldri vært mye kåt frem til nå som har vært helt greit for meg, også hat veldig nedsatt sensetivitet som heller ikke var noe problem da slikt ikke var no særlig viktig for meg. Jeg sluttet med nikotin for en uke siden, jeg vet ikke om dette kan være relatert men dette er den eneste endringen i livet mitt rundt tiden dette begynte. jeg kjenner på prikking/tingeling i hender, bein og hodet som jeg vet er relatert til at jeg er på nikotin avvending. kan denne tentheten ha noe med det samme å gjøre`? uansett hva jeg gjør så går det ikke over og det er fryktelig irriterende og sensetivt uten noen grunn (jeg har tatt en graviditets test så det er ikke det) Jeg har ikk ehat noe særlig mye sexlyst eller mye nytelse etter jeg begynte med nikotin for noen år siden derfor jeg lurer på om det kan være på grunn av det men jeg har ingen anelse. legen min er mann så jeg tør ikke gå inn å spørre ham og dette er ikke noe jeg vil spørre bekjente om dem har noe peiling på hvorfor kroppen min er slik? Håper noen veit eller om det anbefalles å oppsøke lege da dette forstyrrer hverdagen med at jeg konstant er så sensetiv osv... Anonymkode: 8453b...351 Dette høres ut som hormonendringer. Hvor lenge har du hatt det sånn og hvor er du i syklusen? Jeg har det slik jevnlig og det varierer litt fra syklus til syklus, men særlig mellom ca 7-16 dagene i syklusen kan det være intenst. Kjenner et nærmest kontant trykk der nede og må ofte ha utløsning.. Har ikke turt å spørre lege selv men en naturlig forklaring er jo at vi blir kåte rundt tiden vi kan bli gravide. Det kan også skyldes litt hormonkluss hvor vi i perioder har litt mer testosteron i kroppen enn ellers. Om du har det slik hele tiden uker og måneder, så kan du jo alltids dra til legen og be om hormonprøver. Si du kjenner på ulike pms plager og at du ønsker å måle hormonverdiene dine. Det er likevel lite å gjøre med det utenom bruk av hormonmedisner, feks hormonprevensjon. Da vil du derimot kunne oppleve å miste ganske mye sexlyst igjen. Selv føler jeg meg nærmest kjemisk kastrert med ulike typer hormonprevensjon. Anonymkode: 173fe...e73 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #4 Skrevet 21. juni 2024 Ble sånn når jeg kom i overgangsalderen 🤣 var 25 Anonymkode: c20fb...636
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #5 Skrevet 21. juni 2024 Kroppen din roper etter barn kanskje, er vel et tegn. Fikk du tidlig mensen? For har hørt vi har mensen i bare ti år Anonymkode: c20fb...636
KnekkeBørre Skrevet 21. juni 2024 #6 Skrevet 21. juni 2024 Dette er garantert en bivirkning av covid- vaksinen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå