Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det avhenger selvfølgelig av jobbens innhold, hvilken kompetanse den krever, hvor ettertraktet din arbeidskraft er og om du jobber på ugunstige tidspunkter.

For en jobb som krever bachelorgrad eller tilsvarende utdanningslengde, uten spesielt stort krav til kompetansebygging etter endt utdanning, der man jobber kun på dagtid 37,5 timer pr uke er vel dette en helt rimelig lønn. 

Anonymkode: 6fa89...a93

Annonse

AnonymBruker

Tja. Jeg har 600 000 nå (dagstilling) og syns 600, og dermed også 550, er veldig lavt gitt at medianlønn er rundt 700 000. Men, det avhenger selvfølgelig av ansiennitet, utdanning, erfaring og generelt lønnsnivå på arb.plassen.. 

Anonymkode: ce214...cae

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja. Jeg har 600 000 nå (dagstilling) og syns 600, og dermed også 550, er veldig lavt gitt at medianlønn er rundt 700 000. Men, det avhenger selvfølgelig av ansiennitet, utdanning, erfaring og generelt lønnsnivå på arb.plassen.. 

Median årslønn i Norge i 2023 var ca. 608 000 kr. Tallene er hentet fra Statistisk sentralbyrå.

Plusser du bare på 100k på alle summer du slenger ut?

Anonymkode: 9dad0...1e0

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man går virkelig ikke NED i lønn når man bytter jobb. Du må jo forhandle, jente!!! 550 er veldig lite ja. Jeg tjener 650 og synes det er en lav lønn. Er sykepleier i dagstilling. 

Anonymkode: ad07a...25e

Hvorfor så sikker på at ts er jente? 

Anonymkode: 98eec...341

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man går virkelig ikke NED i lønn når man bytter jobb. Du må jo forhandle, jente!!! 550 er veldig lite ja. Jeg tjener 650 og synes det er en lav lønn. Er sykepleier i dagstilling. 

Anonymkode: ad07a...25e

Selvsagt gjør man det, hvis man finner en jobb man trives bedre med og det uansett går rundt økonomisk. 

Jeg valgte en jobb med mye frihet (hjemmekontor og full kontroll over egen arbeidstid) selv om jeg gikk ned 1/3 i lønn. Det går rundt, såvidt, men for meg så er det verdt det. Penger er da virkelig ikke alt.

Anonymkode: 4a118...948

• Liker 11
  • Nyttig 4

Annonse

Spørsmålet er jo om det er nok for deg eller ikke.

Å gå ned i lønn for økt trivsel og arbeidsglede er verdt det i min verden, jeg har gjort det samme selv. Men jeg hadde ikke klart meg på 550 000 per nå, så for meg hadde dette vært for lav lønn. Det spørs jo helt om du har behov for de ekstra 70 000 eller ikke. 

AnonymBruker

Jeg gikk ned til ca den summen. Jeg måtte, for jeg taklet ikke stresset og kravene i den andre. Nå har jeg en rolig og stressfri kontorjobb. MEN, jeg merker jo at dette er en lav lønn når alt er så dyrt! Det går rundt, men spesielt mye ferier og sparing blir det jo ikke. For meg, i den livsfasen jeg er i nå, så er det verdt det. Men når barna blir større, så er det godt mulig jeg forsøker bytte jobb en jobb med høyere lønn.

Anonymkode: 4b38d...4e2

Annonse
AnonymBruker

Tjener 580k og har det veldig romslig trass i boliglån og to barn. Kommer nok an på hvor man bor. 

Vi har lite i lån også btw.

Vurderer forøvrig også å søke på jobb med mindre lønn fordi lederen min er psykotisk.

Anonymkode: e88bb...f95

• Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Man kan jo ikke gjøre en slik vurdering ut fra medianlønnen for hele Norge er. Man må vurdere det ut fra sitt eget utgangspunkt: Utdanning, arbeidserfaring, kompetanse, bosted, stillingsprosent, tillegg etc. 550k er jo absolutt ikke lavt hvis man er renholder med kort ansiennitet. Men det er absolutt lavt hvis man er overlege, for å sette det på spissen. Alle kan ikke tjene mer enn medianen, det sier seg selv. 

Anonymkode: b8d57...d28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...