Gå til innhold

Hva kan mannen min ha i matpakken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva har din mann som matpakke til jobb? Min mann jobber ute og har alltid med seg mat, da det er et stykke til butikken også. Men det går bare i skive med salami eller leverpostei på, og han har blitt litt lei av det. Så jeg tenkte å høre her inne, her må det jo finnes noen tips, ihvertfall hvis du har en eller er en mann som har med seg matpakke. 

Anonymkode: 4e67d...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wraps? Mattermos med middagsrester? Annet pålegg? Pastasalat? 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

… kan han ikke finne på egne matpakker selv? 🤯😂

Anonymkode: 2a549...70e

• Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben lager selv og han pleier å ha Brunost, gulost, Leverpostei, elgpølse og makrell i tomat. Er det det har gått i alle år

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan og bli lei av det samme dag ut og dag inn - men jeg kjenner jeg hadde blitt litt småirritert om samboer hadde begynt å legge seg opp i hva jeg har i matpakka.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva han har på brødskivene sine vet jeg ikke, han smører de selv. Han har med brød til frokost, og middagsrester til lunsj. Han har en liten kjølebag, hvor han også har med seg noen flasker med drikke. Han har micro i bilen.

Anonymkode: 550a0...a30

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har menn andre ting i matpakka enn kvinner? Jeg aner ikke hva mannen min har i matpakka, han drar på jobb før jeg står opp så jeg ser aldri den. 

Anonymkode: 49659...589

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Steke omelett i liten langpanne i stekeovn, dele i biter og ha som pålegg i flere dager. Oppskrifter på nettet. 

Anonymkode: 29a1c...073

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hyggelig av ts å lage matpakker til mannen sin, men hvorfor skal andre damer på internett ta ansvar for hva mannen til ts skal spise. Det kan han finne ut av selv.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

… kan han ikke finne på egne matpakker selv? 🤯😂

Må være lov å hjelpe partner? ;) Og han har sikkert ikke konto her inne

Anonymkode: 30712...c47

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjelpe meg hvor mange som må fremheve at «mannen er voksen og lager matpakke selv»…. Hvis mannen trenge tips til matpakke, er det da så jævlig farlig at kona også spør litt rundt for tips?!? Det betyr ikke at hun blander seg eller at hun lager matpakke til ham…. 
Min mann har leverpostei, graddost, salami og brunost. Han er av typen som ikke går lei, og har det samme år ut og år inn 🤪

Tips til alternativ lunsj kan være pastasalat med skinke :) 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hyggelig av ts å lage matpakker til mannen sin, men hvorfor skal andre damer på internett ta ansvar for hva mannen til ts skal spise. Det kan han finne ut av selv.

Er det mulig?? TS spør om tips, ber ikke om at andre skal ta ansvar for mannen hennes! Syke folk her inne :) 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hva har din mann som matpakke til jobb? Min mann jobber ute og har alltid med seg mat, da det er et stykke til butikken også. Men det går bare i skive med salami eller leverpostei på, og han har blitt litt lei av det. Så jeg tenkte å høre her inne, her må det jo finnes noen tips, ihvertfall hvis du har en eller er en mann som har med seg matpakke. 

Skive med gulost og paprika

Sandwich med majones, ost, skinke og salat

Rekesmørbrød

Wraps med grønnsaker og kylling

Grove vafler med rømme og brunost

Grove scones 

Sunne muffins med bær

Spansk omelett

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hjembakt brød med gaudaost og rester fra i går "

-Stein Ove Berg, Manda' morra blues.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her liker mannen, som også jobber ute,  å ha med middagsrester. Vi slumper alltid litt ekstra i maten så det blir nok mat som han kan ha med :)

De dagene det ikke er rester er så få at da blir det brødskiver, men da er det så sjeldent at han rekker ikke å bli lei :)

De dagene det er så varmt som det har vært i det siste så spiser han veldig lite, men drikker enorme mender vann, så da pleier jeg å si at han bør ha med noe som er salt i matpakka :)

Anonymkode: 2e251...48e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hjelpe meg hvor mange som må fremheve at «mannen er voksen og lager matpakke selv»…. Hvis mannen trenge tips til matpakke, er det da så jævlig farlig at kona også spør litt rundt for tips?!? Det betyr ikke at hun blander seg eller at hun lager matpakke til ham…. 
Min mann har leverpostei, graddost, salami og brunost. Han er av typen som ikke går lei, og har det samme år ut og år inn 🤪

Tips til alternativ lunsj kan være pastasalat med skinke :) 

Ja jeg hadde ikke forventet det, trodde folk kunne være voksne og komme med skikkelig svar på noe så enkelt som matpakke tips. Jeg lager ikke maten til han, han smører selv. Men så kommer han ikke på noe selv som han har lyst på utenom det han har nå. Og når vi handler, så handler vi og sammen, så vet jo hva han bruker i matpakken. Samtidig som vi står opp sammen.

Takk for tips😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine go-to: dansk rugbrød fra Rema 1000 som tar en runde i kuttemasmaskina og havner så i frysen. Tar opp to fyrste brød før jeg drar på jobb, og har på smør, crispisalat, gulost, skinke/spekeskinke, agurk og paprika. Rekker å tine til lunsj, og kjennes cafèferskt ut! 

Ellers er jeg glad i å ha med meg varmrester på mattermos!

Anonymkode: 556da...aea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg lager ikke maten hans, han smører selv. Men er da lov å spør om tips når han ikke kommer på noe selv han har lyst på. Har slitt med det samme jeg også når jeg selv jobbet ute, å finne noe god mat å ta med seg. Rart hvor barnslig mange her inne kan oppføre seg. Kan liksom ikke spør om noe så enkelt som matpakketips før en skal bli rakket ned på🤦‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samboeren min lager alltid store matpakker med mye forskjellig pålegg, varierer med brød, knekkebrød, wraps etc og oppkuttede grønnsaker og frukt. Når han jobber kveldskift liker han å ha med middagsrester.

Anonymkode: bec2d...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...