Gå til innhold

Tips til dåpsgave (ikke smykker)?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Røros pledd!!

Anonymkode: 4f298...320

Enig i denne. Men ikke kjøp barnepledd, med voksen. Da kan de ha det lenge.

Anonymkode: c177d...c0d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på om de har barn fra før eller ikke, slet også med å komme på noe ønsker til nr 2 fordi nr 1 "har alt" som både kan lekes med og arves🙈 ønsket heller ikke smykker osv fordi det aldri blir brukt likevel.

Men kommer med forslag til ting jeg hadde satt pris på om vi ikke hadde hatt det fra før/til første😊

Hvite skinnsko i størrelse 20/21 (typisk første par sko), ullklær i en ca. størrelse til høsten/vinteren, diverse leker som duplo, lekekjøkken, dukkevogn osv, tursekk med drikkeflaske og matboks, service, gavekort på et senter, sykkel med håndtak til foreldre, nattlampe, drømmesau, sykkelhjelm, vognpose (om de ikke har til enten vinter/vår), hjemmestrikk, sett til tripp trapp stolen med bord.. det jeg kom på i farten, ting som blir brukt men som kanskje ikke blir kjøpt selv når babyen er liten😊

Anonymkode: 7f29e...86f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Penger I fond og eller medlemskap I obos eller bate. 

Anonymkode: 15e75...a92

Dette! Jeg ga det til begge mine tantebarn og det koster meg 200 kr. i året per unge.. Og en ting er at de vil ha en god ansiennitet når dem skal inn på boligmarkedet, men opp igjennom årene så har de jo fått god glede av OBOS medlemskapet da det er gitt rabatter på alt fra teater til Tusenfryd og så videre.

Anonymkode: 143f5...d18

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dette! Jeg ga det til begge mine tantebarn og det koster meg 200 kr. i året per unge.. Og en ting er at de vil ha en god ansiennitet når dem skal inn på boligmarkedet, men opp igjennom årene så har de jo fått god glede av OBOS medlemskapet da det er gitt rabatter på alt fra teater til Tusenfryd og så videre.

Eventuelt TOBB her i Trondheim.

Det koster ca 500 i innmelding, så ingenting per år frem til fylte 18. 

Anonymkode: 85fc8...b6e

AnonymBruker
Skrevet

Teppe med navn? Fødselbamse? Fødselaatest?

Anonymkode: 70c40...911

AnonymBruker
Skrevet

Dette fikk vi som ikke var smykker og smykkeskrin: Eventyrbok, barnas bok om naturen, barneservise, kunst (Lisa Aisato), spikkekniv, penger. Vårt barn fikk bunadssølje, som jo er smykke, men det er jo litt mer spesielt. Vår datter kommer til å arve både barnebunad og til konfirmasjonen. Så gir man noe sånt, så er det kanskje lurt å høre med foreldrene om barnet kommer til å få bunad. 

Skal snart i to dåper og har så vidt begynt å tenke på gaver. Har litt lyst til å kjøpe noe fra en eller annen lokal håndverker. Som et skrin i tre, turkopp, sitteunderlag, sauepels ( evt med trykk med navn bak), ullteppe e.l. 

Har litt lyst til å kjøpe noe som kan brukes hele livet.

Anonymkode: 4ebb0...152

Skrevet

Bæremeis

AnonymBruker
Skrevet

Vi satte veldig stor pris på barneservise og barnebestikk. Det er de gavene vi har brukt mest.

Anonymkode: f1336...f3b

AnonymBruker
Skrevet

balansesykkel med navnet til barnet på har jeg gitt fler ggr :) tursekk, bestikk, svømmekurs, turutstyr som sovepose, hengekøye osv

en annen ting mini fikk som ble veldig verdsatt var vinterdress av super kvalitet, den ble mye brukt og var nok beste gaven hen fikk

Anonymkode: 54b5c...6ca

AnonymBruker
Skrevet

Bok fra min beste bok og litt penger 

Anonymkode: 34994...2bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Eventuelt TOBB her i Trondheim.

Det koster ca 500 i innmelding, så ingenting per år frem til fylte 18. 

Anonymkode: 85fc8...b6e

ja det finnes jo flere alternativer 😊  for meg var det naturlig å velge Obos Obos fordi det er det som er aktuelt her hvor vi bor. Og ja det er et årlig beløp i motsetning til det du nevner, men man får flere medlemsfordeler som Obos medlem enn via TOBB og ungene har fått stor glede av de ulike fordelene og de 200 kronene per har blitt mer enn spart inn hvert år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...