Gå til innhold

Utemøbler som tåler regn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Begynner å bli veldig lei av at stua er full av sofaputer til utemøblene stort sett hele sommeren, siden det alltid er sjanser for regn her på Vestlandet..

så vurderer å kjøpe slike utemøbler med puter hvor regnet bare renner igjennom og tørker fort. Men hvordan er slike møbler i praksis egentlig? Jeg kan skjønne at det funker steder det det kommer plutselige regnskyller for så å bli sol og fint igjen. Men her kan det jo fort regne i to uker i strekk med 12 grader, slik ar det kan gå uker mellom de får skikkelig tørket opp, eller? Hvordan holder slike møbler seg i vestlandsk klima, noen med erfaringer? Har dere de ute hele sommeren uansett vær?

Anonymkode: 98af5...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Putekasse? 
Stoffmøbler som står utendørs vil jo være fuktige en stund etter at regnet har stoppet

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ikke du kjøpe trekk til møblene?

Anonymkode: 634a4...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kjøpt en stor putekasse som jeg har de oppi. Da har jeg oppbevaring til de året rundt.

Anonymkode: 99448...e45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har møbler fra fine design. Funker fint for våge sommere

Anonymkode: 5d694...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om jeg har utemøbler med puter som tåler regn, så tar jeg dem alltid i putekassa når de ikke er i bruk. Ellers vil det samle seg støv og skitt, og de blir veldig ekle å sitte i.

Tenk på hvordan utemøblene blir seende ut med støv og skitt etter feks en uke eller to. Vasker alltid over dem før jeg legger i putene. Da står møblene mine under tak, men det driver inn regn når det blåser, og det blir støv.

Hvis alt skal stå i vær og vind hele tiden, vil kvaliteten forringes veldig, og du må skifte møbler/puter mye oftere.

Anonymkode: 7df2a...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bor i bergen og har møbler fra Oakland (med Oaktekstil eller hva det heter). Hvis det har regnet, så holder vi putene litt på skrått så drypper vannet fort ut. Da ka vi sitte i putene med en gang. De er gode å sitte i og.

Anonymkode: ab81b...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...