AnonymBruker Skrevet 15. juni #1 Del Skrevet 15. juni Nå er det vel flest ungdommer som raner andre ungdommer, men tenk om de begynner å true oss voksne og? Hva gjør man da liksom? Jeg er flerspråklig og kan kanskje klare meg på å bable i vei på spansk og late som jeg ikke skjønner norsk. Men hvis disse guttene drar fram kniven liksom, da blir jeg redd. Har dere damer lagt noen strategi i tilfelle dette skjer? Anonymkode: 32ab7...34e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 15. juni #2 Del Skrevet 15. juni Vise dem min tomme konto 😂 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #3 Del Skrevet 15. juni Må jo være tidenes dummeste ransmetode. Man får jo fult navn på raneren 🤷🏻♀️ Anonymkode: 28bda...35f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #4 Del Skrevet 15. juni Er ikke noe mer redd for vipps-ran enn andre ran. Hadde gjort som de ba om, og deretter kontaktet politet, og anmeldt det. Eneste forskjellen er vel at vipps-ran har bortimot garantert oppklaring. Så jeg vil heller bli utsatt for vipps-ran enn annet ran... Anonymkode: a5fe5...87d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #5 Del Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må jo være tidenes dummeste ransmetode. Man får jo fult navn på raneren 🤷🏻♀️ Anonymkode: 28bda...35f Jeg leste at de ofte bruker en mellom-mann, som spiller totalt dum og later som de ikke forstår noen ting. Og hva skal politiet gjøre da? Helt enig i at det er en elendig ransmetode. Jeg er jo på Oslo City av og til, tenk om jeg blir omringet av masse tenåringsgutter også vifter de med våpen av noe slag. Tror jeg hadde tissa på meg! Vet ikke hvordan jeg hadde reagert, om jeg hadde frosset til i angst eller klart å hyle ut "Nooooo! Por favooor deja me en paz, suelta me!" Jeg har skikkelig angst for å bli utsatt for dette! Dere damer som bor i Oslo, tør dere gå ut alene i sentrum? Jeg er så redd jeg, er kun hjemme nå. Anonymkode: 32ab7...34e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #6 Del Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Må jo være tidenes dummeste ransmetode. Man får jo fult navn på raneren 🤷🏻♀️ Anonymkode: 28bda...35f Nei, de bruker Vipps kun til å sjekke om de har mye penger på kontoen. Så tvinger de dem til minibank eller en butikk for å ta ut pengene. Dette har blitt forklart i media i det siste. Men ja, enig om at det er litt misvisende å kalle det for Vippsran. Anonymkode: d4248...35a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #7 Del Skrevet 15. juni Nei det er jeg ikke redd for i det hele. For jeg har aldri særlig med penger på brukskonto, så de ville blitt veldig skuffet - med mindre de traff meg på en dag der jeg hadde planer om å bruke en større sum - og dermed overført fra annen konto. Anonymkode: 9f76e...721 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #8 Del Skrevet 15. juni Mest redd for å ikke bli trodd på at jeg ikke har Vipps. Anonymkode: 1432f...66f 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
no shame Skrevet 15. juni #9 Del Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Må jo være tidenes dummeste ransmetode. Man får jo fult navn på raneren 🤷🏻♀️ Anonymkode: 28bda...35f Nei, de bruker Vipps til å se saldo hos ungdom som ikke har egen nettbank og tvinger til minibankuttak.. Jeg er ikke redd nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #10 Del Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg leste at de ofte bruker en mellom-mann, som spiller totalt dum og later som de ikke forstår noen ting. Og hva skal politiet gjøre da? Helt enig i at det er en elendig ransmetode. Jeg er jo på Oslo City av og til, tenk om jeg blir omringet av masse tenåringsgutter også vifter de med våpen av noe slag. Tror jeg hadde tissa på meg! Vet ikke hvordan jeg hadde reagert, om jeg hadde frosset til i angst eller klart å hyle ut "Nooooo! Por favooor deja me en paz, suelta me!" Jeg har skikkelig angst for å bli utsatt for dette! Dere damer som bor i Oslo, tør dere gå ut alene i sentrum? Jeg er så redd jeg, er kun hjemme nå. Anonymkode: 32ab7...34e At ungdom raner andre ungdom gjør ikke meg som voksen mer engstelig for meg selv... Jeg har ingen problemer med å gå alene i Oslo, og absolutt ikke i sentrum... Holder meg unna mørke tomme bakgater på kvelden når jeg er beruset, men det gjør jeg i alle andre byer også, og det har jeg gjort i alle år. Anonymkode: a5fe5...87d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 15. juni #11 Del Skrevet 15. juni Hadde laget et skikkelig kaos Sendt vips krav i stedet for å sende penger, laget et helvetes oppstyr og løpt. Eventuelt funnet noe å slå med som en stol en, stang ja bare fantasien setter grenser. Er det skytevåpen inne i bildet hadde jeg nok tenkt meg mer om, og gitt de de få grunkene jeg hadde hatt på vips kontoen, så anmeldt ranet i ettertid. Uansett politiet bør knuse dette i sin spede begynnelse ! Kast faenskapet i fengsel uansett alder på de som bedriver dette. Lag så strenge lover mot slike ting, og bygg fengsler for ungdommer som der virkelig må omskoleres til mennesker fra den tilstanden de befinner seg i i dag. Om det tar 4 år eller resten av livet deres ? Deres problem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #12 Del Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg leste at de ofte bruker en mellom-mann, som spiller totalt dum og later som de ikke forstår noen ting. Og hva skal politiet gjøre da? Helt enig i at det er en elendig ransmetode. Jeg er jo på Oslo City av og til, tenk om jeg blir omringet av masse tenåringsgutter også vifter de med våpen av noe slag. Tror jeg hadde tissa på meg! Vet ikke hvordan jeg hadde reagert, om jeg hadde frosset til i angst eller klart å hyle ut "Nooooo! Por favooor deja me en paz, suelta me!" Jeg har skikkelig angst for å bli utsatt for dette! Dere damer som bor i Oslo, tør dere gå ut alene i sentrum? Jeg er så redd jeg, er kun hjemme nå. Anonymkode: 32ab7...34e Herregud for en teit kommentar 🤣 Nice try! Den dagen en gruppe mennesker vifter med våpen inne på Oslo city, får vi nok høre om det. Vet forresten ikke folk hvordan dette foregår nå? En mellommann som spiller intetanende , hvordan da? De vippser jo ikke, de sjekker kun saldo før de tvinger til uttak.. Grunnen til at dette funker er jo nettopp fordi det er ungdommer, og folk reagerer derfor ikke når de står en gruppe sammen. De ser nok to ganger om Olga 64 står med fire fjortiser rundt seg ved minibanken 🥵 Men, det er like greit å holde seg inne om man er veldig redd. Som vi vet er jo ofte dem som får panikk som gjør mest skade på folk og omgivelser. ✌️ Anonymkode: 5060f...4dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #13 Del Skrevet 15. juni TomKrus skrev (1 minutt siden): Hadde laget et skikkelig kaos Sendt vips krav i stedet for å sende penger, laget et helvetes oppstyr og løpt. Eventuelt funnet noe å slå med som en stol en, stang ja bare fantasien setter grenser. Er det skytevåpen inne i bildet hadde jeg nok tenkt meg mer om, og gitt de de få grunkene jeg hadde hatt på vips kontoen, så anmeldt ranet i ettertid. Uansett politiet bør knuse dette i sin spede begynnelse ! Kast faenskapet i fengsel uansett alder på de som bedriver dette. Lag så strenge lover mot slike ting, og bygg fengsler for ungdommer som der virkelig må omskoleres til mennesker fra den tilstanden de befinner seg i i dag. Om det tar 4 år eller resten av livet deres ? Deres problem. Har ingen fått med seg at de IKKE overfører noe. Dette ee ungdom uten nettbank, så de sjekker saldo på konto via vipps og truer så til uttak. Leser virkelig ingen i dette landet mer enn overskrifter, og ser ingen på nyheter?🫣 Anonymkode: 5060f...4dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #14 Del Skrevet 15. juni Pepperspray, folkens, pepperspray! Anonymkode: fedbb...57c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 15. juni #15 Del Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ingen fått med seg at de IKKE overfører noe. Dette ee ungdom uten nettbank, så de sjekker saldo på konto via vipps og truer så til uttak. Leser virkelig ingen i dette landet mer enn overskrifter, og ser ingen på nyheter?🫣 Anonymkode: 5060f...4dd Det er jo begge deler her da ! Så er disse områdene rundt minibanken rimelig godt overvåket. Så vil neppe slike ranere ta sjansen på godt voksne mennesker, spesielt menn som de skal ha kontroll på en lengre periode for at de skal få noen hundrelapper. Er nok ungdommer som blir utsatt for dette, og de har nå begynt å ta tak i dette og beskytter seg med å ha minimalt på konto som de bruker til dagen. De aller fleste har ikke en brukskonto full av penger, da bør de virkelig skjerpe seg og tenke økonomisk sikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #16 Del Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pepperspray, folkens, pepperspray! Anonymkode: fedbb...57c Hvor får man tak i det? Anonymkode: bf592...400 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bælfeit Skrevet 16. juni #17 Del Skrevet 16. juni Nei er ikke så veldig bekymra for vippsran da jeg ikke har vipps eller penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bælfeit Skrevet 16. juni #18 Del Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvor får man tak i det? Anonymkode: bf592...400 På nett men blir stoppet i tollen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni #19 Del Skrevet 16. juni Siden jeg ikke bor i Oslo så er jeg ikke veldig bekymret, uansett så holder jeg meg langt unna innvandrerungdommer. Anonymkode: d615f...4d4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni #20 Del Skrevet 16. juni Ikke bekymret! Uansett er det lurt å ikke ha mye penger på brukskontoen- man kan bli utsatt for lommetyveri og kortet ditt kan bli brukt før du merker at det et borte. Det har skjedd meg- heldigvis var det dagen før lønn så lommetyvene fikk bare kjøpt en pizza😅 Sett over pengene dine til en sparekonto hvis du skal ut om kvelden eller bevege deg i områder der du ikke føler deg trygg, og ha bare nok på kontoen til det du trenger den dagen. Og lommetyveri er mye mer sannsynlig enn Vipps-ran. Anonymkode: e6b30...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå