AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #1 Del Skrevet 15. juni 2024 Har noen tips til gode krimbøker på norsk? Jeg har hørt at Pascal Engman er populær, men vet ikke om han skriver på en spennende måte. Anonymkode: 35634...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 15. juni 2024 #2 Del Skrevet 15. juni 2024 Nå ble jeg litt i tvil om du er på jakt etter norske forfattere eller bøker som er oversatt? Jeg liker bøkene til Stefan Anhem, Lars Kepler og Jussi Adler-Olsen. De to første er svense, den siste dansk. Bøkene er oversatt til norsk og bør leses i rekkefølge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #3 Del Skrevet 15. juni 2024 1 hour ago, Brunhilde said: Nå ble jeg litt i tvil om du er på jakt etter norske forfattere eller bøker som er oversatt? Jeg liker bøkene til Stefan Anhem, Lars Kepler og Jussi Adler-Olsen. De to første er svense, den siste dansk. Bøkene er oversatt til norsk og bør leses i rekkefølge. Jeg kan godt lese bøker av norske forfattere og bøker som er oversatt Anonymkode: 35634...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #4 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har noen tips til gode krimbøker på norsk? Jeg har hørt at Pascal Engman er populær, men vet ikke om han skriver på en spennende måte. Anonymkode: 35634...94e Jaa😍😍 Jørgen Jæger Og skandinaviske Lars Kepler Katrine Engberg Jeg har seriene her og mange flere veldig gode finnes det. Jeg liker best politi etterforsker krim. Elsker Harry Hole serien og😊 Anonymkode: 0ee1c...2da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 15. juni 2024 #5 Del Skrevet 15. juni 2024 (endret) Leser og liker godt alle bøkene som er nevnt tidligere i tråden. Det er utrolig mange norske, svenske og danske krimforfattere som skriver gode, spennende krimbøker med driv. La fra meg en Pasqal Engman for et par timer siden, og skal gå løs på bok nr 2 av Ørjan Karlsson nå. De fleste av disse skriver i serier, bøker som følger en/flere hovedpersoner og som kan leses i vilrkårlig rekkefølge, men best utbytte får man om man leser i rekkefølge Edit: En av mine store favoritter, Hjorth & Rosenfeldt er ikke tidligere nevnt. Veldig bra bøker! Endret 15. juni 2024 av Fjugur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natalie91 Skrevet 15. juni 2024 #6 Del Skrevet 15. juni 2024 Karin Fossum har veldig mange bra bøker med Konrad Sejer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 15. juni 2024 #7 Del Skrevet 15. juni 2024 Anbefaler Jørn Lier Horst. Liker også bøkene han har skrevet sammen med Thomas Enger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baldrian Skrevet 15. juni 2024 #8 Del Skrevet 15. juni 2024 Flere svenske: Mattias Edvardsson, Anders de la Motte, Stina Jackson, Tove Alsterdal, Johan Theorin (Öland-serien) Lewis-trilogien til Peter May (de andre bøkene hans liker jeg ikke så godt) Minneskogen av Sam Lloyd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #9 Del Skrevet 15. juni 2024 Kurt Wallander-serien til Henning Mankell. Anonymkode: 36ac8...2ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #10 Del Skrevet 15. juni 2024 Anbefaler H. K. Fauskanger. Anonymkode: ed5d3...311 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis2 Skrevet 15. juni 2024 #11 Del Skrevet 15. juni 2024 Holder på å lese alt jeg får tak i av bøkene til Peter James! Thriller - krim - man fenges og må bare lese mer og mer. De første bøkene er vel fra 2005 eller 2008, husker ikke nå. Anbefales! Har lest 6 og har enda 5 klar på bordet. woohoo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 18. juni 2024 #12 Del Skrevet 18. juni 2024 Peter May Michael Robotham Håkan Nesser Torkil Damhaug David B Lyons Romy Hausman Michelle Davies Alice Feeney Noen av de jeg kom på i farta. Var tidligere fan av "typiske krimforfattere" som bla Jørn Lier Horst, men etter å ha lest flere av bøkene hans, samt lest mye generelt, bli jeg mindre og mindre fan og opplevelser at bøkene blir veldig like hverandre mtp oppbygging. I tillegg synes jeg mange av disse er for repetitive og med for mange forklaringer.og gjentakelser som om leseren har litt tungt for det Sitat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #13 Del Skrevet 18. juni 2024 Robert Galbraith (j.k.rowlings pseudonym). Fantastisk gode bøker! Gleder meg til neste kommer på norsk til høsten. Anonymkode: 79ef9...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #14 Del Skrevet 19. juni 2024 Dag Öhrund skriver bra. Liker spesielt hans serie med Ewert Truut. Helene Tursten. Denise Rudberg Viveca Steen Anonymkode: 5e9d5...29d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #15 Del Skrevet 20. juni 2024 Alex Michaelides, Simon Häggstrøm, B.A. Paris, Tarryn Fisher, Paula Hawkins. Anonymkode: d72d1...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosaboble15 Skrevet 20. juni 2024 #16 Del Skrevet 20. juni 2024 Mine favoritter: Jo Nesbø Håkan Nesser Henning Mankell Karin Fossum Jussi Adler-Olsen Jan-Erik Fjell Arne Dahl P.D James 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 20. juni 2024 #17 Del Skrevet 20. juni 2024 Jo Nesbø Unni Lindell Trude Teige Jørn Lier Horst Liza Marklund Johanna Mo Agnes Lovise Matre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå