Gå til innhold

Pasta cottage cheese og pesto?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal lage kjapp mat. Kan jeg ha kokt varm pasta, røre inn litt peso og cottage cheese, krydre med salt og pepper og tilsette litt smårett skinke? Har aldri hatt cc i pasta før, men det kan vel gå? Liker cc.

Anonymkode: 2ca29...325

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hatt cottage cheese ved siden av. Ikke varmebehandlet.  

Anonymkode: b6e05...345

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville hatt cottage cheese ved siden av. Ikke varmebehandlet.  

Nei, men tenkte å blande inn cc i nykokt pasta, går det? Ikke varmebehandle den.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men tenkte å blande inn cc i nykokt pasta, går det? Ikke varmebehandle den.

Det er nok bare at jeg ikke skjønner hvorfor du skal blande den. Alt går, liker du CC, pesto og pasta blir det godt uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Bare ikke gjør feilen jeg gjorde; blendet cottage cheese, blandet med pesto, og hadde i ei gryte for å varme det opp. Hele greia skilte seg og det så helt grusomt ut 😅

Vil tro om du blander cottage cheese og pesto sammen, og har dette kaldt på pasta at det vil gå greit, at varmen fra pastaen er det eneste som tilfører varme.

Anonymkode: 3434f...184

AnonymBruker
Skrevet

Har spist nå. Ble bra! Kokte pastaskruer, røpte av vannet, blandet inn pesto. La det på tallerkenen og blandet inn kald cc, salt, pepper og skinke. Kjapt og greit. Ts

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Skal lage kjapp mat. Kan jeg ha kokt varm pasta, røre inn litt peso og cottage cheese, krydre med salt og pepper og tilsette litt smårett skinke? Har aldri hatt cc i pasta før, men det kan vel gå? Liker cc.

Jeg lagde dette denne uken, det var kjempe godt! Stavmikset cottage cheese med pesto og litt pastavann. 

Anonymkode: 66403...a8a

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg lager pasta med pesto har jeg ofte i cottage cheese for ekstra protein. 

Oppskrift:

Kok pasta

Stek litt skinke eller bacon, eventuelt litt løk. Skjær opp noen tomater.

Rør sammen pesto, cottage cheese, litt sitronsaft og pepper. Salt hvis vi dropper skinke.

Når pastaen er ferdig, hell av vannet, men spar litt. Tilsett skinke/bacon/løk og tomater.  Rør inn pestoblandingen. Rør inn pastavann hvis sausen er for tykk.

Server.

Alle mål er etter smak og preferanse. Barna (2 og 4) synes det er godt, og med tomatene blir det ihvertfall litt grønnsaker. Noen ganger bruker vi også litt amerikansk blanding, og tilsetter i pastaen noen minutt før den er ferdig.

Anonymkode: 8619e...a62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...