Gå til innhold

175 cm og 80 kg - ingen mulighet for slankemidler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for tung, men har allerede gjort alt som kan gjøres med kosthold. Problemet ligger i at jeg ikke får vært fysisk aktiv pga skade. 

Jeg ser man må ha fedme for å få wegovy. Finnes det noe annet for meg, hvis jeg betaler selv? Kan man evt bestille noe fra utlandet?

Anonymkode: 2f1f3...a08

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Blir evt svømming da som er bedre når man er skadet. 

Anonymkode: 6d48d...21b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. 

Blir evt svømming da som er bedre når man er skadet. 

Anonymkode: 6d48d...21b

Har forsøkt flere ganger, det kan jeg dessverre heller ikke gjøre 😔 

Ts

Anonymkode: 2f1f3...a08

AnonymBruker
Skrevet

Hallo!!!! Slanking???  Jeg er 178 og 86 Kg. Skal ikke gå ned et gram,heller opp.

Vil ikke se ut som et avmagret heroinvrak.

Anonymkode: 0181b...79d

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ??? 
Du er vel kanskje det man kan kalle lubben, eller har litt former, men tykk er du absolutt ikke! 
Vær glad til du ikke kan få denne helseskadelige medisinen du. 
Tror vi snart vil få se resultatet av dette overforbruket i form av svært skadelige bivirkninger. 

Anonymkode: 6a3ea...bfe

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hæ??? 
Du er vel kanskje det man kan kalle lubben, eller har litt former, men tykk er du absolutt ikke! 
Vær glad til du ikke kan få denne helseskadelige medisinen du. 
Tror vi snart vil få se resultatet av dette overforbruket i form av svært skadelige bivirkninger. 

Anonymkode: 6a3ea...bfe

Skadelige bivirkninger som hva da? Husk at diabetes pasienter også går på denne medisinen.

Anonymkode: efbe4...b79

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ME, og er periodevis helt sengeliggende. Vekta holder seg stabil uansett om jeg trener 3 ganger i uka og går 10000 skritt om dagen, eller om jeg ligger i et mørkt rom og bare orker å gå på do et par ganger om dagen. 

Jeg spiser ikke ultraprosessert mat eller noe særlig sukker, praktiserer periodisk faste med 2 måltider om dagen og 6 timers spisevindu. 

Når jeg trener spiser jeg mye mer pr måltid fordi jeg er veldig mye mer sulten, da er måltidene mine treretters affærer med forrett, hovedrett og dessert, mens i passive perioder spiser jeg heller én porsjon med en mørk sjokoladebit til slutt. 

Bevegelse har null å si for vektnedgang, selv om det er viktig for god helse generelt. 

Hva spiser du? Jeg er sikker på at det er mulig å forbedre kostholdet ditt. 

Anonymkode: 9cf8f...f7b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hallo!!!! Slanking???  Jeg er 178 og 86 Kg. Skal ikke gå ned et gram,heller opp.

Du skal selvsagt ikke opp i vekt om du veier nesten 90 kilo allerede. 

Anonymkode: 1e5ac...7e7

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

178 og 86kg gir en BMI på 27,1, altså overvektig. På ingen måte farlig eller noe man må gjøre noe med, men jeg reagerer på at du mener at de som er normalvektige ser ut som "avmagrede heroinvrak"? Med midt-på-treet BMI ligger vekten på rundt 70kg når man er 178 cm høy, man ser da på ingen måte avmagret ut med en slik vekt. 

TS hadde ikke hatt vondt av å gå ned 5-10kg men det er absolutt ikke nødvendig. 

Anonymkode: 3e120...097

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

178 og 86kg gir en BMI på 27,1, altså overvektig. På ingen måte farlig eller noe man må gjøre noe med, men jeg reagerer på at du mener at de som er normalvektige ser ut som "avmagrede heroinvrak"? Med midt-på-treet BMI ligger vekten på rundt 70kg når man er 178 cm høy, man ser da på ingen måte avmagret ut med en slik vekt. 

TS hadde ikke hatt vondt av å gå ned 5-10kg men det er absolutt ikke nødvendig. 

Anonymkode: 3e120...097

Husk at dette kommer an på hvordan man bærer vekten, og muskelmasse. Det er feks ikke like kritisk om man bærer mer fett over rumpe og lår, som det er om man har det farlige fettet over midjen. Så er det også viktig å se an hvor mye av vekten som er muskler og hvor mye av vekten som er fett. Dette er grunnen til at BMI ikke alltid kan brukes som indikator. 

Anonymkode: f85ed...544

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Husk at dette kommer an på hvordan man bærer vekten, og muskelmasse. Det er feks ikke like kritisk om man bærer mer fett over rumpe og lår, som det er om man har det farlige fettet over midjen. Så er det også viktig å se an hvor mye av vekten som er muskler og hvor mye av vekten som er fett. Dette er grunnen til at BMI ikke alltid kan brukes som indikator. 

Fortsatt, med den vekta kan man faktisk ikke kalle seg selv for "et avmagret heroinvrak".

Datteren min er 180 cm og veier 65 kg, veltrent og utrolig flott. Ingen ville sett på henne som mager eller trodd hun bruker heroin. 

Så ja, man bærer vekten forskjellig, men 86 kg på 176 kg, er ikke magert!

Anonymkode: 262e9...dd9

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke fysisk aktiv og har likevel klart å gå ned 25 kilo på 10 måneder. Det meste sitter i hodet og i maten. 

Anonymkode: 114a1...2cd

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fortsatt, med den vekta kan man faktisk ikke kalle seg selv for "et avmagret heroinvrak".

Datteren min er 180 cm og veier 65 kg, veltrent og utrolig flott. Ingen ville sett på henne som mager eller trodd hun bruker heroin. 

Så ja, man bærer vekten forskjellig, men 86 kg på 176 kg, er ikke magert!

Anonymkode: 262e9...dd9

Nei, det er ikke magert. Men det trenger heller ikke å bety at man ser ut som det vi forbinder med overvektig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke fedme og kvalifiserer ikne til medisiner. Du må rett og slett jobbe med kostholdet. Nekter å tro at du har prøvd alt. Skaff deg en coach via f.eks strongbody, begynn å trene styrke, spis masse proteiner og endre livsstilen din. Da skal du se at du får resultater! 

Anonymkode: 13815...df2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du skal selvsagt ikke opp i vekt om du veier nesten 90 kilo allerede. 

Og så ser du selvsagt helt vekk fra at personen er nesten 180 høy 🙄

Anonymkode: 2142f...e50

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Legene skriver vanligvis ikke ut slankemedisin til personer med BMI under 30. En minimums-BMI på 30 er det som er bestemt av Legemiddelverket og som er angitt i veiledningene til legene. Det finnes unntak der hvor personen har andre helseproblemer som kan forverres av overvekt. Du kan jo spørre din lege om den skaden som hindrer deg i å trene, kanskje kan være et argument for å få hjelp til å gå litt ned i vekt.

Det finnes flere slankemedisiner, men ingen du kan få uten å gå via lege. Finnes ikke godkjente slankemedisiner i Norge som er reseptfrie.

Det er nok mulig å få kjøpt noe i utlandet uten resept, men mitt inntrykk er at alle de vanlige slankemidlene er reseptpliktige også i utlandet. Uansett så er dette sterke medikamenter som man ikke bør bruke uten at det er i samarbeid med lege. Det er ikke helt ufarlig. Det kan også være farlig å kjøpe medisiner utenom apotek, fordi man da ikke kan være sikker på at de faktisk inneholder det som står på pakka.

Det finnes også online-leger som skriver ut slankemedisiner uten å møte pasienten, men de gjør ofte en konsultasjon via videosamtale. Disse opererer med samme regelverk som alle andre leger, så det skal i teorien ikke være noe annerledes enn å gå til fastlegen, men i praksis kan jo være forskjell.

Endret av aksase
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Og så ser du selvsagt helt vekk fra at personen er nesten 180 høy 🙄

Anonymkode: 2142f...e50

Uansett er det en altfor høy vekt for en dame, dette vet du også. Man kan snakke lenge og vel og tung benbygning , lav forbrenning , sykdommer og andre ting. Men faktum er at dette er en høy vekt og hos de fleste skyldes det ikke sykdom eller arv. 

Det er et stort problem både i Norge og i andre land at folk veier for mye. Jeg jobber selv med mange unge folk og er sjokkert over hvor mange i 20-årene som er feite eller på vei til å bli det. I kantinen har vi en sunn meny å velge fra, men 20-åringene klager over at dette er gamlehjemsmat, de vil ha burgere og taco hver dag. Samtidig bøttes det nedpå med Battery, brus og andre leskedrikker. Ingen drikker vanlig vann fra automaten eller springen. Ikke det minste rart de er feite. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Uansett er det en altfor høy vekt for en dame, dette vet du også. Man kan snakke lenge og vel og tung benbygning , lav forbrenning , sykdommer og andre ting. Men faktum er at dette er en høy vekt og hos de fleste skyldes det ikke sykdom eller arv. 

Det er et stort problem både i Norge og i andre land at folk veier for mye. Jeg jobber selv med mange unge folk og er sjokkert over hvor mange i 20-årene som er feite eller på vei til å bli det. I kantinen har vi en sunn meny å velge fra, men 20-åringene klager over at dette er gamlehjemsmat, de vil ha burgere og taco hver dag. Samtidig bøttes det nedpå med Battery, brus og andre leskedrikker. Ingen drikker vanlig vann fra automaten eller springen. Ikke det minste rart de er feite. 

For en dame? Vi damer skal ha høyere fettprosent enn menn... så denne vekten ville vært mer "bekymringsverdig" på en mann. Og igjen, vekt i forhold til høyden er ikke det eneste av relevans. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For en dame? Vi damer skal ha høyere fettprosent enn menn... så denne vekten ville vært mer "bekymringsverdig" på en mann. Og igjen, vekt i forhold til høyden er ikke det eneste av relevans. 

Det er for høyt og det vet du.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...