Gå til innhold

Hvor mange ullsett til høsten/vinteren?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange ullsett kjøper dere til høsten / vinteren? Har et barn på 3 år.

Anonymkode: 8ef4b...90c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker minst fire; minst to i skiftekurven i barnehagen og minst to hjemme. Utover det må du jo bare vurdere selv hvor mange forskjellige plagg du syns barnet skal ha. Vi har pleid å ha 6-8 sett selv, og kanskje noen overdeler i ull utenom. 

Anonymkode: e2a5d...263

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har pleid å ha 10-12 sett🫢

2 skift i barnehagen. 
1 rent sett hver dag. 
et par sett ekstra 😊

Bruker ikke noe annet enn ull på høst og vinter da. 

Anonymkode: b2b05...fb1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

10-12 sett har vært passe for oss

Anonymkode: 22c26...1b1

• Liker 3
Skrevet

Vi har ca 10-12, noe stillongser og endel ulljoggebukser som er perfekt i barnehagen 👍🏻

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt 5 sett og det har holdt. Legger feks ikke to sett ull i skiftekurven da det brukes svært sjeldent.

Et til hver hverdag og vasker det i helgen.

Anonymkode: e9ba2...625

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

4-5 sett med ull undertøy, mer av ull sokker. 

Anonymkode: d99cb...e59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har pleid å ha 5-6 sett + ekstra til barnehagen. Når barnet var tre år brukte vi mye ullstrømpebukse, bloomer og body.

Jeg synes buksene/strømpebuksene ble mer slitt enn genser/body når min var på den alderen, så et tips er å kjøpe et par bukser ekstra. Man trenger ikke å kjøpe alt med en gang, men det kan være lurt å supplere med deler i samme eller større størrelser utover høsten. På senvinteren er det mye dårligere utvalg i butikkene og da har gjerne barnet vokst 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 66a3b...0b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

min har 5, holder lenge

Anonymkode: 6d68c...23e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Sist sesong hadde jeg vel 8-9 ullbody +ullstrømpebukse.
Ett ekstra sett i bhg (pluss annet tøy såklart, men hvis de skiftes på etter å ha vært ute, går det fint med bomull. Er bare ute en runde på småbarnsavd) også ett sett for hver dag. Vasket alt ulltøy i helgen, så var det klart for en ny uke. En periode hadde jeg kun 5 sett hjemme, og det holdt jo til ukedagene, men var litt stress…

Anonymkode: f1dc7...293

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sist sesong hadde jeg vel 8-9 ullbody +ullstrømpebukse.
Ett ekstra sett i bhg (pluss annet tøy såklart, men hvis de skiftes på etter å ha vært ute, går det fint med bomull. Er bare ute en runde på småbarnsavd) også ett sett for hver dag. Vasket alt ulltøy i helgen, så var det klart for en ny uke. En periode hadde jeg kun 5 sett hjemme, og det holdt jo til ukedagene, men var litt stress…

Kan nevne at vi brukte omtrent kun ull innerst på kroppen hele vinteren. Så kunne hatt færre bomullsbodyer enn vi hadde, de ble nesten ikke rørt…

AnonymBruker
Skrevet

5 sett er nok her også, ett hver dag. Og vasker som regel 1-2 maskiner i uka, så kunne sikkert klart oss med færre.
Har sjelden behov for skiftetøy så hadde bare en joggebukse og genser liggende i barnehagen. 

Anonymkode: cfd8b...192

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt 5 til mine + joggebukser i ull

Anonymkode: 4c526...657

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...