Måne1234 Skrevet 14. juni 2024 #1 Skrevet 14. juni 2024 Jeg har hatt mange av de hele livet. Ofte kommer de ut av seg selv men ofte må jeg bruke en q tip å pirke de ut .noen svære , noen små. Siste ukene har jeg hatt mange små som har kommet ut. Nå kan d virke som det er en stor som har satt seg fast å forårsaker en del problemer. Er på venstre side. Mandelen er litt rød og hoven . Men jeg klarer ikke se steinen. Den er nok inni. Men kjenner jeg har noe nede i halsen. Kjenner det når jeg svelger . Er sårt og vondt . Verker også av og til opp i øret . Var hos legen som ikke tar dette med mandelsteiner så seriøst . Så lenge crp va fin så er det ingen infeksjon. Men det er vondt og ubehagelig. Hvordan og hvem kan jeg gå til som var verktøy til å få ut mandelsteiner som jeg ikke får ut selv? Har vært vond i en uke nå. Ubehagelig å svelge , sår og vond hals på den siden . Andre som sliter med dette ?
mimifin72 Skrevet 14. juni 2024 #2 Skrevet 14. juni 2024 Samme her😞 Er dritlei, har masse vondt jeg også. Har hørt at man må gurgle saltvann, men ikke prøvd
Måne1234 Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2024 mimifin72 skrev (7 minutter siden): Samme her😞 Er dritlei, har masse vondt jeg også. Har hørt at man må gurgle saltvann, men ikke prøvd Så godt å høre at jeg ikke er alene ! Kjenner du det opp i øret også? Som verk av og til? Legen bare fnyser av meg men så en YouTube film på engelsk som forklarte alt veldig godt og der ble det sagt at man kunne få vondt opp i øret av store mandelsteiner . Ååå jeg vil ha de ut!
mimifin72 Skrevet 14. juni 2024 #4 Skrevet 14. juni 2024 Måne1234 skrev (1 minutt siden): Så godt å høre at jeg ikke er alene ! Kjenner du det opp i øret også? Som verk av og til? Legen bare fnyser av meg men så en YouTube film på engelsk som forklarte alt veldig godt og der ble det sagt at man kunne få vondt opp i øret av store mandelsteiner . Ååå jeg vil ha de ut! Jepp, i øret også. Og så vondt når jeg nyser da! Har hatt mandelsteiner siden jeg var barn. Blir aldri kvitt dem
Marmen Skrevet 14. juni 2024 #5 Skrevet 14. juni 2024 Hadde myye av det tidligere, og fikk de brent med laser for litt over et år siden. Har ikke hatt noen steiner eller plager etterpå! Kunne det vært noe? Fikk henvisning fra øre, nese, hals-lege. «Argumentet» for å brenne mine var at det var sjenerende/sosialt plagsomt med steiner/lukt - og det var nok for å få det gjennomført heldigvis. Og du har jo verre plager også🥴 1
Anciol Skrevet 14. juni 2024 #6 Skrevet 14. juni 2024 (endret) Ja for meg ble det så ille at mandlene mine måtte fjernes ,! Etter det har jeg følt meg helt fin:) Endret 14. juni 2024 av Anciol
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #7 Skrevet 14. juni 2024 Marmen skrev (2 minutter siden): Hadde myye av det tidligere, og fikk de brent med laser for litt over et år siden. Har ikke hatt noen steiner eller plager etterpå! Kunne det vært noe? Fikk henvisning fra øre, nese, hals-lege. «Argumentet» for å brenne mine var at det var sjenerende/sosialt plagsomt med steiner/lukt - og det var nok for å få det gjennomført heldigvis. Og du har jo verre plager også🥴 Hvor smertefullt var operasjon? Er plaget selv og sliter med ofte smerter i halsen/mandlene og øret Anonymkode: 81042...3af
Marmen Skrevet 14. juni 2024 #8 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor smertefullt var operasjon? Er plaget selv og sliter med ofte smerter i halsen/mandlene og øret Anonymkode: 81042...3af Opererte ikke vekk mandlene, men brant de mindre med laser. Selve brenningen gikk veldig fint for min del! Bedøvelsen var vond å ta, men når det først var gjort gikk resten veldig greit for min del. Vondt et par dager å svelge, men alt i alt ganske greit. Og veldig verdt det for min del i alle fall.
Måne1234 Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #9 Skrevet 14. juni 2024 Marmen skrev (8 minutter siden): Opererte ikke vekk mandlene, men brant de mindre med laser. Selve brenningen gikk veldig fint for min del! Bedøvelsen var vond å ta, men når det først var gjort gikk resten veldig greit for min del. Vondt et par dager å svelge, men alt i alt ganske greit. Og veldig verdt det for min del i alle fall. Gjore du det privat eller ble du henvist til noe øre nese hals som utfører med laser ?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #10 Skrevet 14. juni 2024 Har du prøvd å ta en spisepinner eller noe annet langt og presse mot mandlene? Mine popper ut av det om jeg gjentar dyttingen støtvis. Anonymkode: 91d11...a75
Måne1234 Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #11 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du prøvd å ta en spisepinner eller noe annet langt og presse mot mandlene? Mine popper ut av det om jeg gjentar dyttingen støtvis. Anonymkode: 91d11...a75 Jeg klarer ikke helt se hvir jeg skal presse når jeg ikke ser steinene men bare kjenner de. Jeg pleier bruke q tip å pirke de ut men da ser jeg liksom tuppene på de.
Måne1234 Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #12 Skrevet 14. juni 2024 Nå fikk jeg faktisk ut noen fra den vonde siden. Tre stk, en stor som det følgte med litt blod rundt. Er set normalt? Leste det var nye blodkar i mandlene så en slik stor Stein kan nok irritere opp noen blodkar også.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #13 Skrevet 14. juni 2024 Måne1234 skrev (1 minutt siden): Nå fikk jeg faktisk ut noen fra den vonde siden. Tre stk, en stor som det følgte med litt blod rundt. Er set normalt? Leste det var nye blodkar i mandlene så en slik stor Stein kan nok irritere opp noen blodkar også. Jeg kan blø noen ganger, når jeg fjerner mandelsteiner. Jeg har veldig trange mandler, og om jeg har en som sitter langt bak, så kommer det gjerne litt blod. Anonymkode: 79b0a...713
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #14 Skrevet 14. juni 2024 Måne1234 skrev (1 time siden): Jeg klarer ikke helt se hvir jeg skal presse når jeg ikke ser steinene men bare kjenner de. Jeg pleier bruke q tip å pirke de ut men da ser jeg liksom tuppene på de. Jeg dytter på mandlene som kommer de frem. Jeg ser ikke Line mandelsteiner før jeg dytter på mandlene. Anonymkode: 91d11...a75
Måne1234 Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #15 Skrevet 14. juni 2024 Ok tusen takk for hjelp og råd alle sammen. Skikkelig lettet her jeg sitter for trodde jeg var alene om dette her problemet. Når man googler får man liksom bare opp at de kan føre til dårlig ånde men lette å få ut. Må Google ganske godt for å lese meg opp på alle de andre symptomene slike jævel steiner kan forårsake . De har ødelagt en hel uke for meg nå snart ( mange mange år egentlig men siste månedene de har blitt så store og vonde. ! Må få bestilt en time hos legen for nå vil jeg orøve å bruke å laser for å fjerne litt av de hvergsll for å se om d kan hjelpe .
mimifin72 Skrevet 14. juni 2024 #16 Skrevet 14. juni 2024 Måne1234 skrev (2 minutter siden): Ok tusen takk for hjelp og råd alle sammen. Skikkelig lettet her jeg sitter for trodde jeg var alene om dette her problemet. Når man googler får man liksom bare opp at de kan føre til dårlig ånde men lette å få ut. Må Google ganske godt for å lese meg opp på alle de andre symptomene slike jævel steiner kan forårsake . De har ødelagt en hel uke for meg nå snart ( mange mange år egentlig men siste månedene de har blitt så store og vonde. ! Må få bestilt en time hos legen for nå vil jeg orøve å bruke å laser for å fjerne litt av de hvergsll for å se om d kan hjelpe . Lykke til
Marmen Skrevet 15. juni 2024 #17 Skrevet 15. juni 2024 Måne1234 skrev (11 timer siden): Gjore du det privat eller ble du henvist til noe øre nese hals som utfører med laser ? Ble først henvist til øre-nese-hals-lege av fastlegen, som så henviste videre til Sykehuset Østfold, Kalnes. Var ventetid, men veldig fornøyd med alt i allefall.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #19 Skrevet 25. juni 2024 Søk på toncil stones på insta eller TikTok 🫣 Anonymkode: 62fd9...6a3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #20 Skrevet 25. juni 2024 Du kan bestille time hos privat øre, nese - hals lege om fastlege ikkje tar deg seriøst. Mandelstein er noko hærk. Anonymkode: c6feb...297
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå